Stelling waar is goede muziek?

Als ik goede muziek wil horen, dan is de radio en televisie heden ten dage waardeloos dus:

Goede muziek is niet meer in de media, maar wel in je eigen buurt.

(Ik woon dan gelukkig in Den Haag, waar veel te doen valt op het gebied van de electronische muziek)

Wout

Oneens.

Een grote pijler van de hedendaagse media is het Internet. Dat immense netwerk gebruik ik als voornaamste bron voor (informatie over) muziek die ik waardeer.

Bovendien kun je de stelling van verschillende kanten bekijken: wat is in jouw ogen goede muziek? -> Kwalitatief ? Wat is kwalitatief? -> Mixtechnisch / orgineel / effectie in commerciele zin? Muziek als commerciele functie doet het nog steeds erg goed in de media : MTV is nog steeds een gigant, zonder audio geen video, denk aan alle jingles zoals de tunes voor het NOS journaal. En wat dacht je van filmmuziek? Zonder muziek geen film.

En in lutjebroek, is daar in "de eigen buurt" ook goede muziek te vinden? Voor een 14-jarige-met-fiets misschien niet, omdat hij niet ver komt.. voor-een-20 jarige-met-auto misschien weer wel.

Ik zie het meer als een smaak- / situatiegebonden kwestie (zoals bij zoveel): jouw smaak wijkt af van de massa en dus biedt TV en Radio geen uitkomst :)

Of draaf ik nu door? :bekdicht:

Ik weet anders Jazz FM en Studio Brussel goed te waarderen als muziekzenders, live muziek ga ik tegenwoordig niet meer zo vaak bekijken als vroeger; toen ging ik vaak 5 à 6x per maand naar optredens. Ik vind het allemaal niet meer zo interessant, meestal is het geluid te hard, slecht afgemixed en stoor ik me enorm aan mensen die zich niet weten te gedragen; waarbij de harde multi media beltoon op 1 staat.

Maar ik mag nog steeds graag bij een uitvoering van het conservatorium Maastricht binnenlopen om mezelf eraan te herinneren dat ik nog steeds niet genoeg tijd in mijn solfège stop. :)

Denk dat het aanbod van de goede muziek overschreeuwd wordt door slechte commerciele via marketing aan je opgedrongen pulp wat onder de noemer muziek wordt gepresenteerd.
Dit allemaal dankzij een 3-tal mega bedrijven dat een verstikkende greep op de markt heeft gevoed door de hebzucht van de aandeelhouders.

Dus zul je wat meer je best moeten doen om die versplinterde groepen met authentieke muziek te vinden. Want Den Haag is wat dat betreft misschien bevoorrecht maar Eindhoven met diverse festivals en podia wat dat betreft ook wel een beetje.

Trouwens, ik vind MySpace ook wel een geslaagd medium, ik heb daar al menig vette band gevonden en rechtstreeks via myspace bij de band cd's besteld. Dit geeft mij nog net iets meer genoegen dan dat ik bij de FRS/van Leest met een zak cd's naar buiten gewandeld kom. Nu weet ik tenminste 200% zeker dat het geld ook daadwerkelijk bij de artiest belandt.

Origineel geplaatst door 1pauluzz1
... Ik zie het meer als een smaak- / situatiegebonden kwestie (zoals bij zoveel): jouw smaak wijkt af van de massa en dus biedt TV en Radio geen uitkomst :)
Of draaf ik nu door? :bekdicht:
Bslist niet! Smaak en dergelijke zijn de enige zaken die de moeite waard zijn om over te twisten. De rest in kwatsj :)

Wout

Vergeleken met het TV aanbod valt radio nog mee. Tig channels op tv maar nog steeds geen ruk te beleven.
Qua radio ben ik wel te spreken over studio Brussel of 3voor12 dingen..

Back