reason 4

ja man, stel je eens voor dat er daadwerkelijk hits gemaakt worden met alleen maar Reason! Dan blijkt het toch aan jezelf te liggen en niet aan je tools.... stel je voor! :duivels:

Dat slaat natuurlijk nergens op. Maar een software synth vergelijken met een hardware synth qua sound en bereik kan domweg gewoon nog niet. En propellerhead zal qua producten nooit zo goed en fijn werken als cubase, wat van steinberg is en dus van dezelfde makers is, en zichzelf dus nooit in de vingers snijden. Zo vragen veel mensen zich af wanneer Reason nou eens een keer midi-out krijgt. Dat antwoord is waarschijnlijk nooit en dat heeft redenen.

En ook ik gebruik reason veel, maar qua studiogericht werken is reason enkel in rewire handig te gebruiken. En dat de eerste hits enkel gemaakt in reason eraan komen, zal te danken zijn aan de huidige 'muziekliefhebbers' die genoegen nemen met een mp3 en de zoveelste remix zien als een origineel. Het niveau in hitland is dan ook bedroevend laag, dus om te zeggen dat er een hit mee gemaakt is is geen maat voor goed geluid.

Maar ik vraag me dus af wat je met die zin bedoelt.. bedoel je dat je het shit vindt? (hmmm, ok.. dat mag natuurlijk, hehe) of bedoel je waarom ik het niet verkoop (en ben je dus het woordje "niet" vergeten in je zin..)

Tell me tell me!! :)

Ik dacht (toentertijd) een advertentie van je te hebben gezien waarin je je reason licentie (= die shit = oud-katwijks voor drommels goede spullen) te koop aanbood.
Wat niet goed te verklaren zou zijn gelet op de door jou behaalde resultaten.
En ik begrijp dat het uiteindelijk ook niet gebeurt/gebeurd is, des te beter !

@tarabass; ik geloof dat je niet helemaal goed bent voorgelicht en bovendien haal je echt van alles door elkaar.

Het is algemeen bekend/aanvaard dat in de latere versie slechts modules zijn toegevoegd, waaronder een mastering suite, terwijl niets aan de feitelijke programmatuurkern c.q. audio output is veranderd.
Propellerheads is niet van Steinberg dus die conspiracy theorie is totaal uit de lucht gegrepen.
Midi-out ja of nee heeft uiteraard geen reet met de sound van Reason te maken maar heeft inderdaad wel een goede reden:
MIDI output is next on our list of annoying questions — as Niels observes: "Ah... another one of those questions that are asked a lot. The thing with MIDI Out is that people say 'Oh, it's really easy', but it's not, actually. If you include MIDI Out, you have a host of other things you need to take into account. For example, do you need SysEx handling? We don't have that because we only need to control our own devices. The other thing is all the other tools you'll need if you are going outside to an environment that is uncontrollable and unpredictable. It would be a key strategic change for us, but also it involves a host of complications other than just making an output. For example, you'd probably need to have transpose on every track, certain other playback controls, probably a MIDI mixer as well..."
zie hier

Reason is tevens een standalone tool dus het is onzin dat het alleen in rewirevorm handig te gebruiken. Sterker nog, de sequencer werkt zeer snel en intuitief.

Dat mp3 verhaal is zo belachelijk dat ik niet begrijp dat je dat kan opschrijven.

Ik dacht (toentertijd) een advertentie van je te hebben gezien waarin je je reason licentie (= die shit = oud-katwijks voor drommels goede spullen) te koop aanbood.
Wat niet goed te verklaren zou zijn gelet op de door jou behaalde resultaten.
En ik begrijp dat het uiteindelijk ook niet gebeurt/gebeurd is, des te beter !

Aha, kijk, nu snap ik je helemaal! Ik heb Reason 4.0 wel verkocht tijdelijk, aangezien ik op dat moment het geld echt nodig had voor andere software/hardware. Maar ik heb nog steeds een Reason Adapted licentie (nog niet gebruikt om full version mee te kopen) en ik denk na de zomer dat ik daarmee wel weer een Reason 4.0 upgrade mee ga kopen. Op dit moment zit de meeste productiewerk toch in de home studio van een vriend van me dus kan het wel even missen. (Ben momenteel alleen met afmix klusjes bezig in Cubase 4)

Maar ik mis het wel, patches maken voor Thor..

Heeft niemand een idee ???

Ik begrijp het ook niet, zou volgens mij wel makkelijk te vinden moeten zijn.
Hoe dan ook, gewoon even praktisch blijven.
Als je nou "convert to pattern" doet (de noten ipv de patterns komen in de seq.) en de pattern knop uitzet dan kom je er toch ook ?

Copy pattern to track bedoel je?

want dat werkt ook niet,
't is eigenlijk alles wat ik in de sequencer afspeel, werkt niet
Hij speelt alleen af rechtstreeks op de redrum of thor (RUN button)

als k m niet rewire werkt alles gewoon weer, dus k denk misschien aan een Cubase instelling?

aan de andere kant heb ik weer t idee dat t in reason zit omdat hij tijdens dat k op play (transport panel) druk hij de patterns wel afspeelt alleen gewoon zonder de RUN button mee te nemen

Laatst gewijzigd:
Reason kenners:

Ik heb nu een paar dagen wat gestoeid met de Demo. Tot op heden heb ik nooit Reasen gebruikt. Ik wil echter wat muziek gaan maken en omdat ik amar een beperkt pianist ben (mag nauwelijks naam hebben) en verder geen instrumeneten bespeel is Reason het uiters haalbare voor mij op muziek gebied. De techniek zal mij moeten helpen iets leuks in elkaar te draaien. Nu wat vragen over Reason alvorens ik overga tot aanschaf:

1) Welke geluidskaarten gebruiken jullie? En eventueel waarom juist die keuze?
2) Als ik het goed begrepen heb werkt reason deels met samples. Is er op dat gebied het nodige te koop?
3) Ik lees 1 en ander over Rewire Mode. Wat is dat precies. Voor zover ik het nu heb begrepen koppel je Reason dan aan bijvoorbeeld Cubase. Kan ik dan via deze weg Reason intergreren met Cubase en dus VST's gebruiken in mijn nummers? Kan dat rewiren en gebruik maken van VST's overigens ook al in de goedkoopste versie's van Cubase, want het volledige pakket is me iets te gortig en ik wil absoluut legaal gaan.

Zomaar een paar vragen die in mij opkwamen tijdens het experimenteren met de Demo

paul

1.
Voor reason is niet een speciale geluidskaart nodig als je dat zou bedoelen. Ikzelf heb een m-audio audiophile firewire. Firewire aangezien ik daarmee de laagste "latency" behaal (vertraging tussen bijv. de toets aanslag en het weerklinken van het geluid, doorgaans uitgedrukt in miliseconden, tot 10 ms is -wat mij betreft- aanvaardbaar).

2.
Als je de demo versie hebt dan zul je zien dat er veel verschillende soorten modules zitten in Reason. Sommige zijn pure synths en werken zonder samples. Andere zijn sampleplayers (nn19 en nnxt) en sample loop players (dr. rex) met synth parameters/mogelijkheden.
Als je Reason koop krijg je er een DVD met factory sounds bij van iets van 2gb. Verder zijn er heel veel zogenaamde Refills. Dat zijn gecomprimeerde geluidsbanken voor Reason waarin synthpatches kunnen zitten, one shot samples, sample loops, sample setups voor de sampleplayeres, drumsetups, songstarters, effectpresets, arpeggio patronen, midifiles voor bijv. drumpatronen en fills, groove templates etc. Er zijn talloze gratis refills (je kunt ze zelf maken met de refillpacker, zie ook de propellerhead site) en ook commerciële refills.

3.
Je kan inderdaad Reason integreren in Cubase of iedere andere willekeurige Rewire 'host'.
Via rewire kun je ofwel de twee hoofdkanalen uit Reason (links of rechts) in de Cubase mixer laten uitkomen, of alle afzonderlijke kanalen uit de Reason Hardware interface. In het laatste geval wordt dus ieder instrument uit Reason toegewezen aan een kanaal in de Cubase mixer. Daarmee kun je bijvoorbeeld VST's (audio effecten) op de Reason instrumenten toepassen.
Ook kun je naast Reason (te gebruiken via Rewire) afzonderlijke VSTI's in de Rewire host gebruiken (voorzover je computer dat qua capaciteit toelaat).
Ik ben er vrijwel zeker van dat ook de goedkoopste versie van Cubase als rewire host kan acteren maar het lijkt mij dat je dat zo kunt uitzoeken op de Cubase site.

Back