Componeren of syntheseren

sinew1958

Je hebt niet veel nodig om mooie muziek te maken.
Waar besteed je meer aandacht aan,nieuwe klanken zoeken(afstellen synth,midiproblemen...) of met muziek(akkoorden etc.)bezig zijn?

Ik maak meestal sequences en ga er dan overheen freaken wat soms uren doorgaat :) Af en toe vind ik het ook heerlijk om lekker piano of orgel te spelen of lekker mee te spelen met iets leuks, maar meestal freaken!!

ik heb me jarenlang gefocused op compositie/opbouw/verhaal enz. en de klank volledig gelaten voor wat het is. Tot in het extreme. Als je je richt op piano kan dat. ['vaste' klank laten we maar zeggen].

Dus ik heb me geconcentreerd op ALLEEN maar stijl/dynamiek/vorm/structuur/frequentiebereik, dus alleen maar echte het abstracte.

Nu is het andersom, de vorm laat ik voorlopig een beetje wat het is [met de stijlen waarvoor ik me nu interesseer kan ik een eenvoudige vorm opstellen] en ik richt me eigenlijk op de klank.

Mixen. ;)

begin met sounds, en daaruit komt dan inspiratie

Olaf

waar houdt een schilder zich mee bezig ? ,met zn verf te mengen of met zn schilderij ?!
... en geeft de beeldhouwer meer om zn beitels dan om zn werk ?

misschien houdt de bakker wel meer van z'n oven & deeg dan van z'n brood...

...geeft de vraagsteller meer aandacht aan het stellen van een vraag, of aan de inhoud van een antwoord ?!:z

Zonder deeg geen brood, zonder vrouw geen kinderen.

Zonder goede sounds geen goede synthmuziek. Zelfs presetgebruikers zijn regelmatig tussen al die geluiden aan het scrollen. Zeker weten. Jammer dat het programmeren van synths vaak zo leuk is dat het componeren erbij inschiet. Vaak zit ik avonden te programmeren op sounds. En andere avonden zit ik alleen maar te componeren. Ik heb mezelf de regel opgelegd dat ik geen geluiden meer mag programmeren als ik aan het componeren ben. Een beetje tweaken ok. Ik heb nu genoeg deeg om flink wat broden te bakken, nu nog chefkok worden !

Kans op een kind heb ik op het moment helaas niet, toch een slechte vergelijking ? 8o)

Het is toch beide belangrijk? Ze zijn toch zeker aan elkaar gerelateerd..
Bij een bepaalde klank krijg je een bepaald gevoel, en misschien ook wel vice versa

tis meestal een combinatie en proberen alles goed in de mix te krijgen.
snel werken vindt ik meestal belangrijk zodat je een basis krijgt.
daarna alles tot in de puntjes uitwerken qua sound en lekker aan de compositie sleutelen ( live spelen en vaak oefenen dus ook freaken en onder controle krijgen)

het in één stijl bezig zijn en dan daar een eigen sound creeeren spreekt mij niet zo aan. alles doorelkaar husselen daarentegen nietemin: fijn!:D

cheerio,
social

Muziek komt bij mij op de laatste plaats!

ik vind muziek maken veel leuker dan geluiden maken
maar daar zou ik waarschijnlijk wel anders over gaan denken als ik een dozijn hardware synths had met vele knoppies

Back