Software alternatief voor Virus C ?

DarkChaos

just music
Het is al weer enkele jaren geleden dat ik me hier het laatst mee bezig gehouden hebt, maar ik was benieuwd of er al een VSTi op de markt is die ongeveer de zelfde functies (& klank) heeft als de Virus C?

Ik bedoel een VSTi die in iedere vst compatible host zal draaien en geen powercore plugin.

je kunt eens kijken naar de z3ta+, dat is wel een veelzijdige vst synth.
verder heet de Nexus veel samples van de virus in zich maar is erg beperkt kwa editing mogelijkheden.
Oh en kijk ook eens naar de Sylenth1. Ook een veelzijdig beesje. Maarja zoals je zelf mischien ook al kunt invullen.... nothing beats the real deal :halleluja

neem native instruments Massive

Nexus is een rompler en volgen jaar zijn al die sounds gedateerd.
Sylenth is heel veel tranceleads en presets verder niks.

Massive is een dikke synth :)
veeel opties goede klank.

wat een onzin over Sylenth - ik zit zelf helemaal niet in de trance, en toch ben ik een zeer tevreden gebruiker van Sylenth. De presets zijn idd trance-gerelateerd (zoals ook bij een Virus, geloof ik...), maar verder is het ook een zeer makkelijk programmeerbare, overzichtelijke en dik klinkende synth. Nee, ik krijg geen geld van ze ;-) .

Z3ta+ is idd ook erg ok, maar wat lastiger te programmeren. Van Massive heb ik alleen de demo geprobeerd, en die vrat zoveel CPU (op mijn AMD 3500+ destijds) dat ik hem sindsdien niet meer geprobeerd heb.

Ik zeg Sylenth1 dus...

Sylenth1 klinkt idd goed en zuipt weinig cpu power. Maar het is toch ook weer geen Virus C, de Virus Powercore is dat wel, ik heb ze naast elkaar gehad en ze kunnen en klinken echt exact hetzelfde. Wil je echt de Virus sound op je pc, dan moet je toch zo'n Powercore kaartje kopen, anders lijkt de Sylenth1 me geen verkeerde keus.

massive wil wel wat cpu pakken idd.

Maar de filters en oscilators zijn echt van een veel betere kwaliteit.
Ik snap niet dat jullie dat niet horen.
Beter imo dan een virus.

Mss wel niet zo snel als een virus en minder kant en klare presets.

Maar wel hele vette stepsequence/arps zeer uitgebreide envelopes sectie.
Leuke breede unison waar je de stemmen kan spreiden links en rechts.....

Powercore Virus vind ik wel mooi hoor, perfecte interface

Massive heeft wel een lekker vloeibare sound, maar het heeft niks te maken met een Virus. 32-bit is beter dan 8-bit, toch zijn er heel veel mensen juist gecharmeerd van het geluid van 8 of 12-bit synths en samplers. Dat heet dan weer karakter. En in dit geval is Massive misschien wel 'beter' dan een Virus, maar heeft hij dat specifieke karakter helemaal niet.

Daar waar de Virus er niet in slaagt om analoog te klinken klinkt hij juist als een Virus. Daar zit het karakter van deze bak. Dus de VA die er het beste in is gefaald om als een analoge synthesizer te klinken is de klassieker van de toekomst.

Slaat daarom allen Nord Lead 1's in als speculatieobject ;)

mja ik vind alles prima hoor...

Als het echt om "het karaker" van de virus gaat dan moet je een virus kopen imo.

Wil je een "gewoon" een goede synth neem dan massive.
zo beter :)

geloof zelfs dat er een versie van z3ta is met een op de virus gebaseerde wavetable.....maar dat maakt nog geen virus.

Origineel geplaatst door Alex Omega
mja ik vind alles prima hoor...

Als het echt om "het karaker" van de virus gaat dan moet je een virus kopen imo.

Absoluut! Een zeer tevreden Massive gebruiker hier!

Origineel geplaatst door deniax
je kunt eens kijken naar de z3ta+, dat is wel een veelzijdige vst synth.
verder heet de Nexus veel samples van de virus in zich maar is erg beperkt kwa editing mogelijkheden.
Oh en kijk ook eens naar de Sylenth1. Ook een veelzijdig beesje. Maarja zoals je zelf mischien ook al kunt invullen.... nothing beats the real deal :halleluja

i second z3ta

Origineel geplaatst door Alex Omega

Ik kan me een thread op KVR Audio herinneren die hier uiteindelijk ook op uit kwam. Het is niet dat de Virus de heilige graal is, maar 't is 'm dat andere synths vaak niet als een Virus klinken, ook als ze beter zijn qua mogelijkheden. Dat randje wat er aan zit doet 't 'm. Daar werd overigens Zebra als tegenstander bij gebruikt.

Ik vraag me af of we over 10 jaar VSTs krijgen met een filtersectie die een geƫmuleerde versie is van de "vintage" Virus ;).

Wat de kwaliteit van Massive betreft, helemaal mee eens. De modulatiemogelijkheden zijn briljant geregeld en de GUI is iets waar andere software een voorbeeld aan kan nemen.

Die Z3ta+ die trekt bij mij juist weer veels te veel CPU kracht... Dan bevalt de Sylenth1 me toch beter...
Helaas geen geld voor een Virus :erm:

zit er trouwens nou nog veel verschil tussen een Virus A en een Virus C? Een Virus A of B is nog wel een's voor een leuk bedrag aan te komen.

Back