wie programmeert zelf muziek-progs?

Origineel geplaatst door bambamstudio
nou ik doelde niet op vst plugins maar op muziek-progs algemeen (daar gaat det topic toch over)
En met name seq, progjes.
dat bedoel ik dus.....

nou in mijn geval... ik ben nogal verknocht aan de tracker-stylee interface, daar ben ik ook ooit mee begonnen, en ik kan maar moeilijk ontwennen. op het moment gebruik ik zTracker (dus ook een midi tracker), maar het werkt net niet helemaal lekker, dus waarom niet zelf doen? je moet wat met al die vrije tijd :D

Gaaf dat Delphi zo populair is. Ik heb een interface gemaakt, ook in DElphi , een jaar geleden , voor CSOUND omdat ik het zo;n rot taal vond om in te werken. een visuele interface waarbij je o.a. in een window een golfvorm/ freq. verloop kon tekenen.

maar het werd zo ongelofelijk ingewikkeld [zo goed in wiskunde ben ik ook weer niet[ dat ik gestopt ben. het zit nog vol met bugs maar het prncipe werkt. WAVS genereren met CSOUND.

Ik ben sinds kort op school begonnen met c++ (visual en borland)
Lijkt het niet eens leuker om met bestaande programma's een vet active desktop te programmeren (voor dualhead) en daar wat mee gaan doen?? (nu heb ik niet specifiek programmeren in c++) misschien leuk om van als je evt een server hebt staan die te gaan gebruiken als database wat je via active desktop kan besturen.. (dat je databases maakt, werkstation voor bestanden)

alleen nog een vraagje over active desktop.. kost dat niet erg veel geheugen dan???

btw : misschien is het een leuk iets om een topic over op te zetten om een dedicated audio pc te bouwen met alles van dien (inclusief software/hardware/ instellingen etc )

Origineel geplaatst door Almeros
Volgens mij is 'active desktop' nou juist het eerste wat je uit wilt zetten op je Audio optimized PC...toch?! :)

Klopt ja.

gaag! ik krijg ineens een visioen van een stuk apparaat, een soort PC achtige AUDIO MACHINE, die speciaal ontworpen is voor het maken van electronische geluiden, een BLEND van PC , Mac, amiga, synthesizers, trackers, sequencers. dus niet alleen software maar ook hardware! geen fratsen maar alleen AUDIO, AUDIO.
alles ineen. wie gaat dat even bouwen?:D

maar het zou wel leuk zijn om een dedicated audiopc op te zetten.. ik start even een topic dan in hardware 8)

ja, het goede van alle platformen/synthesizers/samplers/geluidskaarten e.d. te nemen en de rest weggooien.
een 'OS' waar geen dingen meer bijkunnen, een soort ROM. een vaste workbench. vaste HD. misschien toch een Amiga ombouwen.. en er een [muziek] toetsenbord bijbouwen. Ik ga s even wat tekenen en filosoferen.!:D

enne niemand ooit wat in assembler gemaakt :)

Origineel geplaatst door paol
enne niemand ooit wat in assembler gemaakt :)

Ja hoor.
386 (en hoger) assembler is geen geheim voor mij. Zowel in Real als in protected mode.

R.

Origineel geplaatst door cadra
nou in mijn geval... ik ben nogal verknocht aan de tracker-stylee interface, daar ben ik ook ooit mee begonnen, en ik kan maar moeilijk ontwennen. op het moment gebruik ik zTracker (dus ook een midi tracker), maar het werkt net niet helemaal lekker, dus waarom niet zelf doen? je moet wat met al die vrije tijd :D
Misschien kun je Renoise eens proberen. ZTracker heb ik ook even geprobeerd, maar de interface vind ik toch wel erg hardcore. Daarnaast heb ik het gevoel dat ZT een beetje dood is, want de laatste tijd heb ik helemaal geen updates meer gezien. Renoise heeft ook nog het voordeel dat je naast MIDI ook nog een sampler en VST support hebt. Goed, ZT heeft wel een aantal voordelen zoals SysExe support, maar daar valt wel mee te leven :)

Hoi lui!

Ik weet dat Autechre een bepaald muziekprogramma gebruikt, waar je zelf modules voor kan schrijven (of het is misschien een soort van visual-basic idee, waar je je eigen muziek app mee kan maken.)
Het is voor de mac en ik weet niet hoe het programma heet.
Ik probeer dit nog uit te zoeken.

-C-

Origineel geplaatst door C738
Hoi lui!

Ik weet dat Autechre een bepaald muziekprogramma gebruikt, waar je zelf modules voor kan schrijven (of het is misschien een soort van visual-basic idee, waar je je eigen muziek app mee kan maken.)
Het is voor de mac en ik weet niet hoe het programma heet.
Ik probeer dit nog uit te zoeken.

-C-

max msp

link

Origineel geplaatst door C738
Had hem net.

Inderdaad, max/msp.

ken je pd al, gratis [eenvoudige] max/msp
........................................................

ik heb echte bewondering voor mensen die puur in assembler kunnen programmeren. Op de msx heb ik ook korte dingetjes geschreven, maar verder dan lettertjes op een scherm kwam ik niet..

Back