wie programmeert zelf muziek-progs?

Origineel geplaatst door C738
Had hem net.

Inderdaad, max/msp.

ken je pd al, gratis max/msp?
........................................................

ik heb echte bewondering voor mensen die puur in assembler kunnen programmeren. Op de msx heb ik ook korte dingetjes geschreven, maar verder dan lettertjes op een scherm kwam ik niet..

hey cool een msx!

Daar zitten mijn roots, qua programmeren EN qua muziek.
De MSX is verdomme mijn gehele verdere levensloop schuld. Ik werk nu nl. in de IT en zit 's avonds en 's nachts in de studio.

ik heb het ding nog staan (doe ik nooit meer weg)
er zit een module bij van Yamaha waarmee je zeg maar in msx-basic commando's erbij krijgt om de muziekchip van de andere Yamaha module mee aan te sturen.
Maar goed, de software van Yamaha zelf die erbij zat was niet echt te evenaren, dus veel heb ik er niet mee gedaan.
Wel leuk om mee experimenteren en te klooien, dat wel.

Yep, programmeren op de MSX was cool. Ik hield vooral van BASIC. Pascal is ook wel OK, maar grafisch een beetje zwak. 'k ben nu toch een heeeeeel klein beetje aan 't verdiepen in MASM assembler maar zo slim ben ik niet:kroon: ASsembler blijft toch het echte werk.. je moet toch wat .

ik vond en vind nog steeds dat de c64 de beste geluidschip heeft/had van alle 'home-computers' in het verleden (en dan bedoel ik niet samples!!).
wie kent bijv. nog de future composer of soundmon en dergelijke? prachtig, kon ik me uren mee vermaken...
k'heb zelf ook wel eens zitten proggen qua geluid (basic) ...zelf een composer schrijven is me nooit gelukt touwens :D
via mijn site kun je ff de c64 emulator voor pc downen... ik weet dat bijv de 'future composer' ook wel ergens te vinden is op het web... loik ff freaken en tweaken met al die vintage software 8)

Hier nog een MSX-fan (ik heb er altijd nog 2 op zolder staan). Z80 Assembler was mijn lievelings programmeertaal :)

De MSX was wel degelijk een hele leuke muziek computer, mits de juiste uitbreidingen.

De standaard AY8910 (PSG) was redelijk beperkt, maar met de Philips Music Module, FM-PAC (OPL:3)
en SCC(konami) expension cards kunnen hele mooie geluiden gemaakt worden.

Vooral de SCC heeft een heel apart geluid.
Er staan een paar samples van King's valley II staan hier .

En hier is het bewijs dat MSX nog leeft!

De C64 Sid blijft natuurlijk wel een topper :)

Momenteel ben ik met de klassieke analoge synths aan het spelen, maar ik de toekomst zal ik onvermijdelijk wel muziek software gaan schrijven, want coding zit nu eenmaal in mijn bloed :duivels:

Origineel geplaatst door 6 trak
wie kent bijv. nog de future composer of soundmon en dergelijke?

Ja! Soundmon(itor) oid heette dat programma volgens mij?! Was altijd die naam kwijt. Had dat ding niet al een soort Protracker layout met 3 channels voor de SID? Kheb er nooit wat mee gekund helaas...zo'n wonderkindje was ik nie :)

Origineel geplaatst door 6 trak
ik vond en vind nog steeds dat de c64 de beste geluidschip heeft/had van alle 'home-computers' in het verleden (en dan bedoel ik niet samples!!).

MSX en C64 waren in dezelfde tijds periode. Tsja, een MSX en ook nog een C64 was natuurlijk overdreven, je moest een keus maken. MSX had van die schitterende KONAMI spellen, kent iemand hier Salamander bijv.? , en toen de FM PAC [esterne ROM geluids chip] er kwam was het geluid super. Ik herinner me wel dat een klasgenoot een C64 had en die had duizenden spellen....

link naar NLMSX site hier . Dit is een goede emulator van MSX, MSX2, MSX2plus.

wie kent bijv. nog de future composer of soundmon en dergelijke? prachtig, kon ik me uren mee vermaken...
k'heb zelf ook wel eens zitten proggen qua geluid (basic) ...zelf een composer schrijven is me nooit gelukt touwens :D
via mijn site kun je ff de c64 emulator voor pc downen... ik weet dat bijv de 'future composer' ook wel ergens te vinden is op het web... loik ff freaken en tweaken met al die vintage software 8) [/B]

de c64 emulator krijg ik niet full screen! als ik naar zo'n klein hokje zit te staren dan erm.. is er een Full Screen mode

niet full screen? da's raar... probeer eens in het config menu (F10) wat aan te passen qua resolutie...
of mischien moet je een andere versie downloaden... http://www.computerbrains.com/
en anders kun je deze nog proberen: http://viceteam.bei.t-online.de/

Origineel geplaatst door Almeros
Ja! Soundmon(itor) oid heette dat programma volgens mij?! Was altijd die naam kwijt. Had dat ding niet al een soort Protracker layout met 3 channels voor de SID...

klopt idd...
ik vond de future composer de meest koole composer maar wel wat moeilijker in het gebruik (geen tracker layout)

enne... ik heb zojuist ook de site gevonden met een groot aantal music composers voor de c64: http://www.funet.fi/pub/cbm/c64/audio/editors/index.html

heb lol met het :D

Laatst gewijzigd:
ben verder gegaan met m'n non-realtime java synth:

screenie2.jpg

moet nog heel veel aan gebeuren maar ik heb er al een hele mooie sample mee
kunnen bakken! en die gebruik ik misschien nog wel ook :D

Origineel geplaatst door Almeros
No offence maar het ziet eruit alsof je je iets meer bezig hebt gehouden met de layout dan de inhoud? Maar kan je ons gewoon wat samples voeren bedoel ik eigenlijk :)

:D

tja, GUI is heel belangrijk voor me...motiveert ook om er mee verder te gaan

maar ik zal nog eens een sample posten

Re: kickuh!

Re: kickuh!

Origineel geplaatst door mw3003
vet zeg! :D

thx :D

berichtje gehad?

btw, de square functie (wel simpel hoor) op de synth bestaat nog niet maar is een noise functie :D vandaar dat er noise in die sample zat

qua programeren sta ik ook niet echt ver, zeker niet vst gewijs, met max kan je wel wat rond klooien, heb eens een octofonische sampler gemaakt voor een kunstinstallatie, en autechre doet er toch leuke dingen mee. Vind persoonlijk wel dat max qua opzet echt wel intressant is, kan je zowat alles met maken, inclusief remote-controlled kaarsjes en dergelijks. Als deze dan ook nog eens lawaai zouden willen maken

Origineel geplaatst door bambamstudio
andere vraag: waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden?

Bedoel je: waarom maak je muziek, er is toch immers al muziek?

Als je vraag zou kloppen zou je van elk type programma maar 1 exemplaar hebben? Zouden we allemaal in Lada's rijden...

Waarom vind je het wiel opnieuw uit? Neee nee nee, waarom MAAK je een nieuw wiel? Omdat het veel leuker, zuiniger, prettiger rijdt.

Ik heb zelf een arpeggiator geschreven in pascal, grafische vormgeving (eigen windows). Uitsturing over MIDI. Zo lekker als die liep... en 20kByte groot. Geen 20 Meg dus. Een klein wiel dat een heel groot duur wiel vervangt.

En het is leuk, net als muziek maken :)

software maken kan leuk zijn

software maken kan leuk zijn

Een teaserke

juno106gui.jpg

:W

(ja die rode boventitels moeten nog anders :confused: , en er ontbreekt nog van alles...)

Back