Generatie DSF leden??

Net als trash ben ik van 1970. Ik weet niet meer wanneer ik naar de muziekschool ging voor aanvankelijk blokfluitles, iig haalde ik mijn 1e graad electrisch orgel in 1982. Vlak voor de 2e graad ben ik gestopt (achteraf natuurlijk jammer).
Ik vond in die tijd electronische muziek al geweldig, ik geloof dat er in die tijd een nummer in de top 40 stond van een band namens Nova. Makkelijk na te spelen was dat overigens.
Jarenlang heb ik niets gedaan, behalve (electronische muziek (in de ruimste zin van het woord: van Autobah, J.M. Jarre, en andere "Synthesizer Greatest" tot dance, techno, acid, Klaus Schulze, Tangerine Dream, Pink Floyd etc.) luisteren. In 1996 kocht ik een midi keyboardje, een Roland PC200 mkII. Daarmee heb ik het muziceren weer opgepikt. In 1997 kocht ik mijn eerste synthesizer (een rompler: Quasimidi Raven) die ik nog steeds heb (heb ik 2700 harde DM voor betaald). Een jaar later kocht ik een Roland JX3P. Toen ging er echt een wereld voor me open en leerde ik pas begrippen kennen als Attack/Decay/Sustain/Release, VCO/DCO, VCF en ga zo maar door.
En sinds enige tijd heb ik er een nieuw hobby bij: drummen. Nu ben ik aan het sparen voor een E-drumset: Een Roland TD6 of iets dergelijks.

Zo, dat was een beetje mijn confessie.

1988 :)

Toen ik 8 was ofzo Algemene Muzikale Vorming.. Daarna ongeveer 3,5 jaar pianoles..

Toen lang niks meer gedaan met muziek. Heb een paar jaar geleden Cubasis gekocht.. dat heb ik mezelf aangeleerd, en voordat ik dit forum kende had ik FruityLoops en VST's al ontdekt.. Sinds ik dit forum ken weet ik ook wat alles nu eigenlijk doet. :) De laatste jaren heb ik mijn assortiment uitegebreid met een tweetal synthesizers en vorig jaar ook nog een gitaar.

76 en synthforum lid van het eerste uur. Nou ja bijna dan geloof ik. Maak muziek sinds ongeveer 1996. Heb heel vroeger wel al muziekles(klokkenspel enzo) en wat later keyboardles gehad, maar daar is niks van blijven hangen. Noten lezen kan ik niet, ja ok, ik weet dat de c onder de onderste streep, zit, dus met een beetje tellen kan ik de noten dan wel lezen. De bes enzo herken ik ook nog wel :)

Begonnen met fasttracker op de pc. Geweldig programma. Voornamelijk breakbeat achtige dingen gemaakt. In 98/99 eerste electroachtige dingen met inmiddels aangeschafte hardware.
Die nummers werden een paar jaar later uitgebracht. Vervolgens seeds meer apperatuur er bij gekocht en veel nummers gemaakt, voornamelijk electro en acid/house, etc. Van vaag, donker en rauw tot bijna vrolijk. Nog een paar plaatjes uitgebracht, maar laatste jaren niet echt actief meer. Treed nog wel af en toe op.

van het jaar dat nederland wéér de finale verloor....

piano spelen van af mijn 8e tot 12e, nie echt leuk vond ik ( :stupid als ik was )

gitaar spelen vond ik wel leuk! dus electrische gitaar werd het... tot mijn 18e ofzo
kreeg een vriendinnetje en de gitaar ging in de hoek....

heb ook nog in bandjes toetsen gespeeld trouwens... dit was allemaal in de periode dat ik geen house kon uitstaan... tot dat ik het wel ging waarderen en toen die ibanez custum made en mesa boogie studio caliber er uit gedaan en een waldorf q gekocht in 2002 meen ik.

Ik ben van 1970.

Volgens mij was ik zo'n beetje 14 of 15 toen ik echt actief met muziek aan de slag ging. Maar als ik terugdenk dan "had" ik voor die tijd eigenlijk ook al iets met muziek, al was het dan minder bewust. Ook ik ben toen ik jong was aardig door mijn oudere broer beinvloed en veel van wat hij draaide toen heb ik nu nog op CD en luister ik met veel plezier (te denken aan: Japan / David Sylvian, Talking Heads, Kate Bush, ELO, Talk Talk en meer). Achteraf blij dat ik niet door mijn zus beinvloed ben want die draaide alleen maar Rob de Nijs geloof ik, en ABBA natuurlijk. Nou ja, ABBA is nog wel te pruimen want het waren wel fantastische songwriters, eerlijk is eerlijk.

Hoe dan ook, vanaf zo'n beetje '85 ging ik echt mijn eigen smaak ontwikkelen en dat waren vaak natuurlijk de hits van toen, maar ook eigenlijk voor die tijd al redelijke underground. Van een vriend kocht ik bandjes die hij zelf opnam en daar stonden dan de laatste 12" es op; die heb ik echt grijsgedraaid. Ik heb daar echt fijne herinneringen aan, ook al klinkt het nu alsof ik een of andere ouwe lul ben. In die tijd had ik natuurlijk nauwelijks geld dus ik had allemaal 2e hands meuk maar ik heb er wel veel plezier van gehad: een ouwe Philips stereo spoelenrecorder, twee ontzettend gare pickups met naalden waarmee je uiteraard niet kon scratchen, een phonic 4 kanaals mixertje enz.

Ik ben zoals zovelen dus begonnen met mixen en volgens mij pas in '92 ben ik echt overgegaan op het volledig zelf maken van muziek. Maar ja, die overgang ging natuurlijk geleidelijk.....je koopt dit, je koopt dat, en opeens heb je door dat je eigen tracks maken toch ook erg leuk is om te doen.

Wat mijn eerste instrumenten waren heb ik geloof ik in een andere thread al eens opgesomd dus ik zal maar niet in herhalingen vallen. Zo oud ben ik (hopelijk) nog niet.

Ik ben van 1988 en heb de synth een half jaar geleden ontdekt
Ben dus nog vrij n00b en ik heb nog nooit een analoge synth gehad
Voorlopig kom ik nog uit de voeten met softsynths maar dat zal binnekort wel veranderen.
Ik was wel altijd al gefascineerd door dit instrument door de lps van tim blake (crystal machine) en klaus schultz, pinkfloyd noem maar op

Met muziek zelf ben ik begonnen toen ik 13 was, ik speelde toen voornamelijk basgitaar maar gitaar en drum
Eigenlijk altijd al veel bezig geweest met muziek, en dan vooral luisteren
Heb het een beetje van m'n vader die me heeft opgevoed met jarre, pinkfloyd etc..

Ben zelf van 1968. Was op een goed moment, ergens begin jaren 80, in m'n vaders platenkast aan het snuffelen toen ik daar een album met een zeer interessante hoes uit trok. Die moest ik even luisteren. Dat bleek dus Oxygene te zijn..... Had ik dat maar nooit gedaan :D Vanaf dat moment was ik verkocht. Ik ben steeds meer synth muziek gaan luisteren en ben m'n vader net zolang aan z'n hoofd gaan zeuren om een synthesizer totdat hij er eentje voor me kocht. Dat werd een JX3P, waar ik eigenlijk alles op heb geleerd (spelen, programmeren).

Op dit moment hou ik me eigenlijk alleen nog maar bezig met de 80's band (zie onder) maar daar moet wel verandering in gaan komen na de emigratie.....(de winters in Zweden kunnen nogal lang zijn :D )

1972.. Net als shortwave. Zijn hele verhaal lijkt wel op die van mij trouwens.. :D Ook een beetje de muziek op gegaan door liefdesverdriet.. haha.. Nooit meer goed gekomen.. ;-)

'77 jaar van de slang

van kleins af aan geconfronteerd met muziek (paps was beroeps (orkestmuzikant) ) en eigenlijk ben ik dr altijd wel mee bezig geweest. We hadden altijd wel instrumenten in huis staan, standaard waren klarinetten en saxofoons aanwezig.
En dan weer een DX7, een gitaar, een electrische piano etc die de revu passeerden. Op een gegeven moment hadden we een hohner HS2 (NIET LACHEN!!! vette bak! eigenlijk een casio VZ-1 volgens mij). Dat was de tegenhanger van de DX7, maar dan met 8 operators. Echt een aanrader!
Helaas was ik op mijn 10e nog niet zo bedreven met synths en kwam ik er jaren later pas achter wát ik eigenlijk onder mijn vingers had gehad. Het ding is later geruild voor een yamaha PSR-400 want ik ging keyboardlessen doen :).

Toen ik 10 was, was er ook een pop workshop bij ons in het dorp waar ik aan meedeed als toetsenist(je). Daar heb ik ook een hoop leuke dingen geleerd.

Vanaf mijn 13e was ik 'composer' zoals dat toen heette bij een C64 demogroepje (redelijk lame... ) en vanaf die tijd ben ik eigenlijk de electronica ingegaan. Aanzet daartoe was de tune van het C64 spel Last Ninja 3, waar een hele vette synthbass in zat. Wat rondgekloot op de C64 tot ik ook mijn 2e C64 opblies.

Toen kwam de PC met screamtracker III. Ik maakte hoofdzakelijk gabber en wat andere dance / trance ('95) spul wat het allemaal net niet was. In 1996 kocht ik mijn eerste synth, een Yamaha CS1x en schakelde ik over naar Cakewalk pro audio. Dr kwam en ging meer en meer gear en uiteindelijk een paar jaar geleden overgestapt op de MPC als sequencer.
Sinds vorig jaar zomer gebruik ik de MPC als sequencer / sampler en dat bevalt prima!

De toekomst?
Dit jaar minimaal 5 optredens en een aanloop nemen naar een release (ik weet het... kost veel bloed zweet en tranen ;)). Verder werken aan mijn naamsbekendheid (Nee niet als C738 maar als Robbie Nerve!) en mijn setup finetunen met wat betere randapparatuur, bekabeling etc.

-C-

geboren in 1970.

Voor het eerst bewust onder de indruk van synthesizers toen Jarre een hit scoorde met Oxygene IV.
Een paar jaar later kreeg ik een Casio VL-tone en hoe lullig ook, maar daarmee begon het voor mij. Ik kreeg later nog een oud orgel en les. Het echte synthesizen begon met de Commodore 64. In de loop der jaren heb ik me moeten behelpen met een aantal keyboardjes die ik later weer kon aansluiten op m'n PC en zo klooide ik wat aan. Te weinig geld voor het echte werk. Tot ik mijn vrouw leerde kennen. Die had ooit op orgelles gezeten en vond electronische muziek en synthesizers erg interessant.
In 2000 schaften we onze eerste hardware bak aan, een CS6x. Zes jaar verder staat er een hok vol spullen en hebben we nog steeds veel plezier in muziek maken.

groet

Tom

Van 1967. Begin jaren 70 eens iets met een Magnusorgeltje geprobeerd, maar dat lag me toch niet. Tweede helft van de jaren 70 kennis gemaakt met Vangelis en JMJ. Vooral de eerste lag me. Maar ook de andere 'traditionele' synthesizergasten waren me niet onbekend: TD, Tomita, Kitaro, Shulze, Michael Garisson, ... . Begin jaren 80 dan ook maar es begonnen met een Roland System 100/101. In de loop der jaren is daar heel veel bijgekomen, zowel qua materiaal als qua inspiratie. Scholing heb ik niet gehad. Synthesevormen en muziek heb ik altijd op gevoel verkend en aangeleerd. Dat zorgt ervoor dat m'n kennis wat minder is dan de geschoolde mensen. Maar over het algemeen wordt m'n muziek toch wel door een breed publiek geapprecieerd. Wegens het gezinsleven heb ik niet zo veel tijd om achter de keyboards te zitten. Gemiddeld produceerd ik een song of 2 - 3 per jaar. Liever kwaliteit dan kwantiteit - het is en blijft tenslotte een hobby :) .

:doei:

Ook bouwjaar '67, vanaf kleins al met muziek bezig, alleen wist ik toen nog niet beter en dacht ik dat een elekrische gitaar het einde was, ik werd ook beinvloed door oa me vader die alleen rockmuziek draaide zoals Rolling Stones, Deep Purple, Jimi Hendriks enz. en me 2 neven waar ik vaak kwam, die hadden beide een elek. gitaar en speelde ook alleen rock.
Dus toen ik ca 10 was kreeg ik er ook een van me vader, geen echte Fender ofzo, maar zo'n imitatiestratocaster maar wel vers uit de muziekwinkel.
Hij wilde me eigenlijk een accoustische geven want geld voor een Amp was er niet maar ik heb hem gek gezeurd dat ik die Amp wel zelf bouw.
Electronica was/is een grotere hobby, en ik had al versterkers gebouwd, dus heb ik van wat TV buizen, trafoos van oude radioos een pushpull buizenamp gebouwd, ik weet niet hoeveel Watt er uit kwam, maar volgens de buren was het meer dan genoeg:D .
Heel veel plezier gehad met die gitaar, samen met me 2 broers waren we de band Puinhoop, we hadden nog een Conga thuis, en samen met wat potten en pannen was dat dan het drumstel, en me broer bleerde in de mic, ik nam dit bijna altijd op, helaas heb ik geen enkele opname meer=( .
Uiteindelijk ging die gitaar me vervelen, ik wilde eigenlijk alles doen en op dat moment kwam de eerste hiphop in (hotel motel, holiday in!), en dat vond ik vet, totaal schijt aan de standaard muziekregels, enkel een drumcomputertje en een loopje van een plaat rippen, ik vond synths best wel intressant toen maar vond het gezien de prijs een beetje onbereikbaar voor mij, en dat kwam nou inene heel dichtbij, een pickup en tape had iedereen toen en je had alleen nog een drumcomp. nodig, ben toen zelf gaan rotzooien met tape en pickups.
Zo ben ik een tijdje blijven klooien totdat ik me eerste TR505 kocht, dacht van hmm lijkt op 808 dus ehhh, nou dus niet, wat een ^%$#ding, maargoed daarna een Casio tonebank ofzoiets, gelukkig 2e hands, aangesloten via midi aan de 505, van een galmveer uit een orgel een reverbding gebouwd, en daarmee me eerste trackjes gebouwd en Midi geleerd.
Heb toen langzaam wat gear verzameld, helaas zijn die nu in de gearhemel, daarna is het stil geweest, vriendinnetje, samenwonen, ging niet goed en ben nu sinds 2 jaartje ofzo weer bezig met muziek, nog steeds geen gear maar dat komt wel weer, ben iig bezig om zelf wat te bouwen want ook electronica blijft een hobby van me.
Alhoewel ik weinig echte tracks maak zal ik altijd wel met muziek bezig zijn, vooral de technische kant, ik vind de synth. zelf vaak intressanter dan de muziek die er uit komt.

uit 1982, rond 1991 met house in aanraking gekomen, daarna gabber...en nu nog;)

Rond 1998 heel langzaam aan begonnen met het zelf maken van muziek op de computer:)

Ben van eind 68 en ben veel te laat met synths begonnen voor m'n gevoel maar wel een muziekjunk vanaf m'n 17-de.
Ik was waver/punker liep dus altijd in 't zwart heb dus de laatste (echte)punkfestivals nog meegemaakt......van wave/punk automatisch door industrial........en verder tot experimenteel bliep&blap&piep&knor.
Je ziet heb vroeger al veel electronica gehoord ben altijd al een audiofiel geweest en daar vanuit 7 jaar geleden geluidsman geworden (in m'n vrije tijd) logisch kwa achtergrond elektrotechneut&audionicht.
Ben pas echt voor elektronische muziek gaan interesseren toen ik Pan(a)sonic zag tijdens afscheidstournee v/d SWANS wat was dat hard de oude Effenaar stond te sjaken tijdens soundcheck....geweldig.........maar gitaarmuziek vind ook nog steeds geweldig als 't maar langzaam/lomp/hard/doom/stoner/grunge....is.
Nu kom ik om in de analoge bakken&vintage spullen in m'n hobbykelder..........8D

Ik stam uit 1980.

Ben op m'n 8de met pianoles begonnen (klassiek) en 9 jaar volgehouden (zelfs m'n C-diploma gehaald). Ondertussen begonnen met 'n Hohner keyboard om eigen compositietjes te maken. Vanaf ongeveer m'n 14de begonnen met de Atari (Cubase) en 'n Korg soundmodule. Al snel wou ik meer en kocht ik 'n DX-7 (m'n eerste synth!). Daarna naar 't conservatorium in Groningen, 2 jaar gezeten (electronische compositie, bestaat niet meer echt), toen gestopt... Tijdens de studie overgestapt naar pc en steeds meer synths gekocht. De teller staat nu (pas) op 10. Gaandeweg leren produceren en nu ook bezig in verschillende bands. M'n interesse in ouwe meuk blijft waarschijnlijk de overhand houden! :{

Constructiejaar: 1979

Was vroegah (of eerder, zo u wilt) gek op tenenkrommende muziek zoals Jan Hammer - Crocket´s theme. Beetje in de house gebeuren gestuiterd door het heen- en weer geschuif van gekopieerde cassettebandjes (oei, oei; illegale sferen!) van TechnoTrance, Turn up the bass en zelfs Thunderdome (tijden dat er voor de jonkies alleen maar Mellow of Hardcore was). Later in de ban geraakt op ongeveer 15-jarige leeftijd van muziek van Aphex Twin en alsmaar verder en dieper in de IDM en electro geraakt etc etc. Draaitafeltjes aangeschaft, van die heerlijke snaaraangedreven ik-hoest-en-de-naald-slaat-over dingen en voor eigen gebruik dingetjes in mekaar draaien die niet in mekaar gedraaid horen te zijn :)

Sinds verleden jaar november me gaan concentreren op muziek maken ipv draaien en nog steed info aan het vergaren en domweg dingen uitproberen. eerst Reason ingedoken en sinds een maand oid een synthje overgekocht van forumlid Phochos ; een Alesis Micron en vanaf hier zie ik wel verder....

Ik ben nu 19 jaar oud en speel al 12 jaar toetsen. Ik begon met kinderliedjes en speel nu zowel metal als rock als klassieke piano dingen. Ik begon met een Casio MT220 en nu heb ik, tja, van alles. Toen ik 13 was ben ik ook begonnen met gitaarspelen en ben ik bij een band gegaan als zanger/gitarist. Nu ben ik weer met 2 bands bezig waarvan ik in de ene band gitaar/toetsen/zang/songwriting doe en bij de andere band toetsen/songwriting.

Oja en ik studeer dat belemmert mijn tijd!

.

.

Ik ben zelf van 1969 en mijn bio vind je op:

Bio

:biertje:

Attachments

• 203757200.jpg
    203757200.jpg
    3,5 KB · Bekeken: 98
Back