Moog Sonic Six - hij hoeft niet meer weg!

G

Guest

Guest
...want nu kan ik eindelijk leren hoe die werkt.

Attachments

• s6manual.jpg
    s6manual.jpg
    198,2 KB · Bekeken: 96
hoop dat de lessen inderdaad simpel genoeg zijn , anders zit je nog met de gebakken peen
( heb vroeger wel eens een boekje gehad: zo leer je bluesharp, nou echt niet hoor, zonder boekje ging het zelfs beter.)

Origineel geplaatst door sunny pedaal
( heb vroeger wel eens een boekje gehad: zo leer je bluesharp, nou echt niet hoor, zonder boekje ging het zelfs beter.)

:biertje:

Mooi!....

En Leo, als je ooit besluit om hem wel weg te doen. Aarzel dan niet om mij een pb'tje te sturen :-)

Supersynth!

Als er op een boek staat dat het 'eenvoudige' lessen bevat, en geschreven is door een 'PhD' (=Dr), dan zou ik dat 'eenvoudige' met de nodige korrels zout nemen! :geslaagd:

Origineel geplaatst door synthiaks
Mooi!....

En Leo, als je ooit besluit om hem wel weg te doen. Aarzel dan niet om mij een pb'tje te sturen :-)

Supersynth!

zie PB !

Origineel geplaatst door Hilltree
En wat staat er in die p.b ?

OVER MY DEAD BODY !!!!!? ;)

ik ben altijd voorzichtig met dat soort uitspraken, hou er altijd rekening mee dat er een uurtje later ineens een busje voor de deur zou kunnen stoppen, met wat forumleden die zo'n kans graag zouden aangrijpen.

nee, ik had m te koop gezet, maar toch maar weer niet ook. zou nog wat geld kunnen gebruiken, maar ik fiets het wel bij elkaar. advertentie is alweer verwijderd, waarschijnlijk omdat ik er in had gezet dat ik elders nog een videocamera en een stapel cd's en dvd's te koop had gezet. dat mag natuurlijk niet en er is ook altijd wel een verklikker te vinden op dit mooie forum. zo'n rat die dan nog denkt dat ie rechtschapen is ook. ;)

wel jammer, want het komt natuurlijk de synthesizerstand in nederland ten goede, als ik mijn sonic6 kan behouden en blijven koesteren, doordat ik een als nieuwe sony hc40e digitale dv camera, nauwelijks gebruikt, alles er nog bij, met veel accessoires, zou kunnen verkopen. straks verdwijnt er weer een mooie synth naar het buitenland (nadat ie eerst met veel moeite en gevaar voor eigen leven uit de usa is geïmporteerd), alleen omdat een kleine geest, of een haatdragend/afgunstig iemand (zal elkaar wel overlappen) niet wil dat ik en passant meedeel dat ik een stapel als nieuwe dvd's (47) in 1 keer voor 140 wegdoe, of een stapel cd's voor 75. tja, het zij zo.
laat ik voorlopig maar proberen tegen de stroom in de sonic6 voor mezelf en holland te behouden. we zijn toch trots op synthesizers in nederland?!

Origineel geplaatst door Leo
.... we zijn toch trots op synthesizers in nederland?!

Hell ya, alleen jammer dat ik mijn zooitje mee naar Ireland heb verhuisd :bekdicht:
Maar wie weet kom ik nog een x terug (denk het niet)

Maar Leo, ik zou idd die Sonic6 gewoon houden als ik jou was.

Mja, ik ken het leo.

Vorige week had ik 100 echt oude synthesizer l'p's klassiekers hier op het forum gezet voor weinig.
Dat mocht dus ook niet van de forum mods.
Dus ik aanvaard de toch wel brute beslissing van deze hogere machten ;)

Wat die sonic six betreft.
Van moog zijn er wel wat mooiere bakken.
Dus als je hier voor wilt sparen...gelijk doen !!!
persoonlijk vond ik de six een van de minderen van moog.
Qua geluid en zeker wat betreft uiterlijk.
Maar mijn beoordeling is ook al weer van 25 jaar geleden, dat ik zo'n ding onder de ogen /oren kwam.
mischien dat ik er nu wel weer warm voor loop.

Ik weet niet waar jou twijfel van af komt....maar als het verveling is bij deze bak, had ik hem weggedaan.

Origineel geplaatst door Hilltree
Vorige week had ik 100 echt oude synthesizer l'p's klassiekers hier op het forum gezet voor weinig.

Van moog zijn er wel wat mooiere bakken.

had ze gezien, vond ik ook wel passen, maar ja....

moog heeft betere synths, maar dit is wel een erg leuke, ook al heeft ie niet de typisch dike moog klank.
blijft een kwestie van smaak. ik vind m er ook wel goed uitzien, maar ja, ik ben zelf ook neit zo knap ;)

Smaken verschillen inderdaard. Persoonlijk vind ik de Minimoog en de Sonic 6(liefst tot s/n 1200) de leukste synths van moog. Alhoewel de sonic wel een apart verhaal blijft en eigenlijk een musonics synth is. Bob was in ieder geval gek op de sonic. Jammer dat de envelope heel erg beperkt is maar verder een geweldige bak met een mooi uiterlijk:D

minimoog voor de klank, multimoog voor het speelconfort.( en de modular voor...,ach ja dromen mag ook, en doe dan ook maar de memorymoogplus erbij , voor de jus) ach moogies

Origineel geplaatst door synthiaks
en de Sonic 6(liefst tot s/n 1200)

1193 ik vind het filter van de nieuwere net wat lekkerder, iets meer power, maar de oude is zeker mooier, zowel paneel, als onderkant. en de koffer met het gestanste moog embleem al helemaal.

Origineel geplaatst door sunny pedaal
minimoog voor de klank, multimoog voor het speelconfort.

ik ben geen muzikant. mijn voorliefde voor synths ligt sowieso in het verlengde van mijn hang naar goedkoop effectbejag ipv hard werken, doorzetten en werkelijke inhoud. (geldt niet voor alles hoor.)

de minimoog vind ik een prachtig instrument, maar vooral om een geweldige patch op te programmeren. er met een vriend bij te staan, een toets aanslaan en dan samen 'wow' achterover vallen van de geweldige kracht van die synth.
virtuoos ben ik ook niet, dus van mij geen razendsnelle leads met aftertouch vibrato, maar de mutli is wel heel leuk om het filter te laten schreeuwen, hevig gemoduleerd door de oscillator, die op de wide stand met een zwengel aan de potmeter van hot naar her (laag naar hoog) wordt gesmeten. de micro vind ik eigenlijk ook al top en ik ga even iets geks zeggen: grootste pluspunt van de multi over de micromoog vind ik de schakelaar single/multi voor de trigger. ben dan wel geen virtuoos, maar met een beetje snel spel wil ik toch vaak nog de filterenvelope opnieuw getriggerd hebben. ;)

micro/multi, sonic6 en polymoog keyboard. dat zijn mijn moog favorieten (op het moment). met de source net buiten de top 3.

Origineel geplaatst door mono-poly
Als Leo het niet gehad heeft ondertussen kunnen we wel aannemen dat het obscuur is.

Iemand moet hem toch maken?
Zou dat ook voor vrouwen gelden? :biertje:

Back