[focusrite] penta compressor...

GuidoR

Turning knobs, heating pads
daag luistjes!

is de focusrite penta een goede compressor/limiter?
Ik krijg over een paar daagjes een schip met dubbeltjes deze kant op
en heb nog een goede compressor nodig :)

pro's, con's?

heeft er uberhaupt iemand ervaring met deze compressor? :P

Thanks

:okdan:

Heb dan geen ervaring met de Penta maar ik kan je wel vertellen dat spul van focusrite over het algemeen zeer goed is.
Gebruik nu al een tijdje de compounder en heb de mixmaster in werking gehoord/gezien, goed spul. :)

als ik focusrite en compressor hoor dan denk ik idd ook gelijk: compounder

Origineel geplaatst door olafmol
als ik focusrite en compressor hoor dan denk ik idd ook gelijk: compounder

hehehe jah klopt idd! als het schip genoeg dubbeltjes bevat denk ik dat het idd de compounder wordt maar ik vrees het "ergste" dus vandaar dat ik naar de penta vraag.

*D

Zou je dan niet ff wachten tot het volgende schip met dubbeltjes? Met dit soort spullen zou ik niet te snel kiezen.
Niet dat de penta slecht is maar toch..

Hmmmmm, Compouner is zeker de goede shit. Het haalt het nare uit hard compressem: Je houdt je laag!!!
Volgens mij is de penta een goede compressor voor de prijs en zeker beter dan probeersels van Behringer, Alesis of Digitech.

Ik heb al een tijd een smorende liefdesverhouding met mijn Compounder.... :luv:

Ik heb sinds kort de Penta, en ik ben er zeer en zeer tevreden mee!!!:okdan:

Ok! Het is geen red-3, maar hij klinkt gewoon echt Focusrite! En dat moet genoeg zeggen!

Neem ik aan! De prijs/kwaliteits verhouding is echt volledig op z'n plaats!

Nee! Ik kan echt heel goed opschieten met de "Penta"! En ik kreeg er zelfs een "Penta" T-shirt

bij!!! :D Ik vind em echt top!!!

Peace...;)

dus mangina is er content mee?

hhhm, ik moet eens kijken hoeveel geld ik krijg.
Als het genoeg is ga ik denk ik toch voor de compounder.

Origineel geplaatst door STicKX
dus mangina is er content mee?

hhhm, ik moet eens kijken hoeveel geld ik krijg.
Als het genoeg is ga ik denk ik toch voor de compounder.

450 bij thomann, dat kan je toch niet laten liggen? spaar dan door...

Origineel geplaatst door krz
450 bij thomann, dat kan je toch niet laten liggen? spaar dan door...

450 bij thomann?

dang!

hhhm thanks BTW!

Ik heb ze 'n tijdje terug 'n middag staan vergelijken in de winkel; CDtje met zelfgemaakte, uncompressed drums etc. mee en luisteren. Qua geluid zat het verschil 'm vooral in de bass van de compounder en de 'tubesound'van de penta, die laatste vond ik niet fantastisch. Verder vond ik de bediening van de compounder overzichtelijker, en hij is natuurlijk ook veel flexibeler (Gate, Dual mono) als je geen mic preamp nodig hebt. Voor mij was het dus absoluut de compounder, en voor de prijs wat ze nu kosten zou ik helemaal voor de compounder gaan.

De 2 gates op de compounder zijn zeker goed en erg flexibel. Ze hebben ook een "key" ingang zodat je allerlei leuke effecten kan doen als gated pads en gated reverb op je drums (very 80's allemaal maar wel lekker). Voor 2 van zulke gates betaal je normaal al een fiks bedrag.

hhhmm, dat van de gates is zeker interresant.

En een mic preamp, die heb ik (nog) niet nodig!

Absolute aanrader, heb er zelf ook eentje en ben er altijd zeer tevreden over geweest ;)

gr. Mario

Back