Beste drumcomputer

Re: Re: Re: Roland R-8

Re: Re: Re: Roland R-8

Origineel geplaatst door crx303
808 kaartje is best redelijk, 909 kaartje ook behalve de bassdrum, die is gewoon erg slecht.

in de mix is die tr 909 kaart alles behalve een tr 909
maar Juan Atkins gebruikte de 808 kaart ook
'best redelijk'
fits the description maar zal de dynamiek en zelfs de tone van een echte 808 niet halen

me tr909 hihats hoor ik nog met mute gewoon door me aux heen lekken
zo hard komt het daar uitzetten

probeer maar een tr909 licht te oversturen en dynamiek (bijv. stevig laag) te houden
dat gaat je met die kaarten niet lukken , ook de oversturing van de toms van de 808 niet

:P

Heb net een Roland Tr-909 gespot voor 400 pond! Lijkt me niet echt een verkeerde prijs!:D

Zie: www.sospubs.co.uk

Klik "Readers Ads" aan! En daarna de rubriek "drummachines"

Dan kom je 'em vanzelf tegen!

Grijp je kans man!!!:W :frons: >:|

ho ho HO HO STOPPPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jeeez wat een bende antwoorden

nou je merkt het al wel bananaworld, je vraag was misschien een beetje te vaag, zoveel antwoorden...

eerst maar es ff specifieker worden:

* wat is je budget ongeveer?

* zoek je realistische sounds, synthetische sounds of allebei?

* moet er een sequencer bij in zitten of gebruik je een externe sequencer om de boel te sequencen?

Olaf heeft inderdaad wel gelijk, hoe moeten mesen weten wat ik zoek. Ik wou gewoon een algemene mening horen van mensen wat zij gebruiken en wat ze ervan vinden.

Maar komt ie dan.

Budget: 400-500 euro en als ik echt iets tegenkom wat echt super is, ietsjes meer.
Het geluid wat ik zoek is richting de trance hard/house. Wat ik vaak hoor is dat de drums of te zacht zijn of te hard/scherp. Daarom zoek ik een drumcomputer waarbij het geluid ook enigszins wat aan te passen is en tevens een eigen drumgeluid neer te zetten.

Die sequencer hoeft er niet bij te zitten. Ik doe altijd alles via cubase en dat bevalt met goed.

Het hoeft van mij ook niet perse een analoge drumcompu te zijn. Een goede andere kan het werk ook doen.

ok dat is al een stuk duidelijker..ik zou zelf dan voor een sampler gaan..... daar kan je alle drumsounds inladen die je maar wilt, blijft dus altijd up-to-date....

Olaf

Ik wil geen sampler. Ik heb lange tijd met samples gewerkt, maar vindt dit toch geen prettige manier van werken. Zoiezo omdat je dan de hele mik moet insamplen en het naderhand bewerken is ook lastig.

Mijn computer kan helaas niet zo'n grote programma's aan om de samples te bewerken en ik heb ook een slechte geluidskaart, dus dat is ook geen optie.

Mijn sampler heeft ook niet zo gek veel geheugen en dat gebruik ik het liefst voor hele aparte drums of vocalen of andere aparte dingen.

Dus ik wil echt een bakkie waar ik mee kan stoeien.

dan valt het buiten je budget.. of je moet voor een DS of JomoX gaan, anders Machinedrum of 909.. sim-pel.

Ik zou als je het goedkoop wilt houden op zoek gaan naar zo'n Kawai K5 (uit mijn blote hoofd) die werd mij ook aangeraden door een MD bezitter toen ik nog niet in het bezit was voor genoeg middelen om de MD aan te schaffen.

Nu heb ik wel een MD en hij is elk dubbeltje meer dan waard...

Koop dan toch een 2e hands Roland JV1080 (met Techno expansion) of Emu Orbit (V3 is echt wel goed naar het schijnt).

novation drumstation / d-station

novation drumstation / d-station

ja, er zitten zelfs als hardcore presets in met zware gain, open maar eens cubase sx of de cubase sx demo en laad de script file van de novation drumstation (zit er standaard bij) , dan kun je zien wat een prachtige patches erin zitten.

zag de drumstation laatst nieuw bij een internet muziek postorder bedrijf voor 499 euro. zoek maar ff met google...

mvg, Ron.

d-station

d-station

http://www.tach-tally.nl/ hier zag ik die d-station voor 499 euro

misschien kunnen ze em bij de soundshop (witte de witstraat , mokum ) nog goedkoper voor je bestellen.... ?

en d'r staat een 2e hands drumstation bij de drumcomputers op 2ehands.nl voor 300 euro, maar de eerst versie heeft wat problemen met de voeding en de sounds (zie de page van dagoose voor info)

groetjes, Ron.:peukie:

Ik vind het beste een sampler voor al je drumklanken en vooral voor het maken van originele kicks.
Je kan toch geen mega kick maken van allen maar èèn enkele TR909?, waarom zou je er dan geld aan uitgeven, als je toch nog een sampler nodig hebt om echt kanppe,BOOMY kicks maken door te layeren,filteren, tot je de juiste kick hebt voor jouw nieuwste track.

Ik heb deze hieronde afgebeeld en er bestaat ook al een sequel op. Hier op deze staan alle drumcomputers op gesampled met zelfs enkel demo sequences die standaard in die bakjes zaten. Nu heb ik aan deze cd alleen niet genoeg, maar heb nu wel alle retro klanken. Er staan ALLE ingredienten op waar alles mee gemaakt is wat je nu hoort in elk nummer, te bereiken louter door creatief te zijn.

Alle overige drumklanken in men synths zijn dikwijls ook welkom, maar zijn eerder een soort aanvulling en haal ik bvb de beste crash ooit gevonden, gewoon uit men Roland JV80. Het is soms wel raar, weet je.

Attachments

• dance megadrums.gif
    dance megadrums.gif
    31 KB · Bekeken: 103
(subjectieve mode aan)

sorry prophet wil je niet afzeiken, je bedoeld het goed ,maar die sample cd die je aanprijst is echt bocht.

1 zwaar geproccesed,let eens op het hoog
2 vele klanken bevatten een soort van atack die je vervolgens los moet gaan knippen wil er nog een beetje snare of highhat overblijven(check de snares is)
er zitten heus wel bruikbare klanken tussen,maar had die cd gekocht en dacht bij mezelf ...damn makkelijk geld verdienen
op die manier...

(subjectieve mode uit)

mmm, had de indruk niet, maar heb dan ook niet zoooveel sample cd's om het vergelijk te maken. Gelukkig heb ik em niet gekocht maar gekregen (ja het is een originele, miss daarmee?) heb er toch veel kunnen van afhalen en hoor geen vreemde klix, maar ik zal eens naar de snares luisteren.

èèn van de dagen valt er een nieuwe cd bij mij in de bus, me aanbevolen door iemand hier op het forum die dezelfde muziek maakt als ik, benieuwd of daar bommen op staan. Ik denk van wel.Maar je moet ze vooral zelf maken hè Shivah. Ook als ze uit een drumbox van 500 euro komen hè; eq, compressie met de juiste attack..., het juiste effect. Maar de basis moet natuurlijk wel goed zijn, dat klopt. Enneuh, op elke cd staan er mindere dingen of fouten op, soms kom je dezelfde klanken tegen blijkt, wat soms ook tegengesproken word als argument dat er een andere attack of pitch is ofzo. Ik ben alvast van plan om er geen fortuin aan uit te geven maar zoek wel misschien met iemand eens te ruilen ofziets in dien aard:D

Re: d-station

Re: d-station

Origineel geplaatst door WarmeBakker

en d'r staat een 2e hands drumstation bij de drumcomputers op 2ehands.nl voor 300 euro, maar de eerst versie heeft wat problemen met de voeding en de sounds (zie de page van dagoose voor info)

groetjes, Ron.:peukie: [/B]

klopt die is van mij! maar wat voor problemen zouden er moeten zijn met de voeding dan? bij mij werkt het prima :okdan:

Ytrugg, even een klein vraagje.

Op 1 november heb jij een advertentie op 2dehands gezet, met de vraag of iemand nog een drumstation te koop heeft staan. En nu, een maand later verkoop je hem alweer.

Mag ik vragen waarom.

Ja dat mag je wel vragen!

Ik heb er nou dus een weten te krijgen en na er mee gespeeld te hebben kwam ik er achter dat het gewoon niet is wat ik er van verwachte... duss verkopen maar weer dan.

Re: Re: d-station

Re: Re: d-station

Origineel geplaatst door ytrugg
klopt die is van mij! maar wat voor problemen zouden er moeten zijn met de voeding dan? bij mij werkt het prima :okdan:

bij mij ook, maar ik denk dat er een paar trauma-maandagmorgen-modelletjes tussen zaten. en dan is er nog de V1 en de V2 van de eerste drumstation (dus niet de d-station). de V2 schijnt van die ongemakken verlost te zijn, maar mijn V1 doet 't gewoon fantastisch.

ik verkoop 'm echter niet, hehe :). wat hardhouse betreft.. tsja, ik denk dat de jomox airbase 99 daar nog net wat harder 't karton uit de speakers beukt. een paar vrienden van mij maken zo'n spul en die vinden zelfs dat de airbase net iets -te- hard knalt.

Back