the perculator
buurman
Weet iemand waar je knopjes voor de 606 kunt vinden. De gene die gebruikt worden voor de sequencer. Volgens mij kunnen het ook 303 knopjes zijn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
www.vintageplanet.nl van lid Senso
Maar er is wel verschil in kwaliteit denk ik. Ik heb er een aantal gekocht
die best wel snel minder gingen werken.

Vintage planet heeft de orginele Alps SKHCAA, van andere merken is de kwaliteit over het algemeen een stuk minder.
Nee hoor, ik heb die bruine, de originele Alps zijn er toch niet meer? Die hadden ook een ingebouwde stofbescherming, de namaak/vervangende niet.

Ik heb er een tijdje geleden 1000 gekocht bij de nederlandse distributeur van Alps, een deel van deze knopjes heb ik weer aan Senso verkocht, hetzelfde geldt voor de SKHCAB, de knopjes voor de TR-808 en de Jupiter 8. Senso heeft nu dus de orginele.
De originele is helemaal zwart op het chrome rondje aan de bovenkant na. Aan de onderkant staat een M in een rondje en in de hoek er vlak onder nog een Z. Moet je wel goed licht hebben.
Het zijn nieuwe, ze zijn ook RoHs Compliant, loodvrij dus.Dus ze worden weer gemaakt of is het oude nieuwe voorraad?
Het zijn nieuwe, ze zijn ook RoHs Compliant, loodvrij dus.
Alps maakt ook de SKHCAC die zien er bijna hetzelfde uit(het rondje met waar het nokje voor het zilveren knopje op zit is iets lichter van kleur)maar daar moet je met meer kracht drukken en die geven eerder problemen. Deze zijn vaak bij de locale electronica boer te krijgen.
De schakelaars zijn eigenlijk helemaal niet versleten als ze problemen geven maar de software in de 303 houdt geen rekening met contact dender.