Geruchtenmolen? Nieuwe Roland synth

Een DR Junoper ATB! Een synth die je door alle elende heen fietst!

Het zou fijn zijn als die workstations er nou echt een keer uit gaan, ik bedoel: welke serieuze muzikant gebruikt er nou nog zo'n sequincer.

Ik zou graag een Roland synth zien met veel midi I/O
Zeg maar een synth voor het aansturen van samplers, zoiets als een Viscount MC3000 maar dan beter.

Of anders gewoon een HDD van 60GB om samples te laden, USB 2.0 of SD, en een keer géén antiek intern geheugen (waar je ebay voor moet afzoeken etc.)

En wat ik graag zou zien is een oplossing voor die afgekapte voices tijdens het wisselen van patches.

Niet echt een voorkeur voor Roland?

Ik heb niet echt een voorkeur voor Roland nee... ook niet voor Moog, Cwejman, Yamaha, Korg, Oberheim, MOTM, of wat dan ook...
Goed geluid en goede interface, daar heb ik een voorkeur voor! En als dat dan ook nog betaalbaar is, dan ben ik helemaal blij! *D

Maar ik doelde toch vooral op het geintje van brz... dat was gewoon héél goed! :okdan:

Hoop maar dat Roland inmiddels niet malende is geworden....of voor de zoveelste maal doordraait met een ROMpler.
Ik bedoel, op die manier zie je door de wieken de molen niet meer.

Misschien hebben de ontwerpers wel een klap van de molen gehad...

Zonder gekheid: ja, het zijn flitsende synths met allemaal mooie kreten en stickers erop, maar de klank?
Misschien toch maar eens naar een instrumentenhandel en de Rolands weer eens aan de tand voelen en een evenwichtig oordeel vellen voordat ze in hun wiek geschoten zijn door mijn blah-blah. *D

Oh ja, een VP-550 wil ik graag eens uitproberen....da's de eerste Roland sinds jaaaaaren die me wakker maakt. :)

Volgende week op de NAMM zal naar alle waarschijnlijkheid de opvolger van de Fantom X series worden gepresenteerd (uit betrouwbare anonieme bron vernomen ;)) Dus nog ff geduld...

Volgende week op de NAMM zal naar alle waarschijnlijkheid de opvolger van de Fantom X series worden gepresenteerd (uit betrouwbare anonieme bron vernomen ;)) Dus nog ff geduld...

Dat geluid is mij ook ter ore gekomen. :)

Japanners gebruiken geen cijfer 4 voor type aanduiding

De 4 is een soort 13 in japan :bekdicht:

idd je bent me voor
ast goe is v9ndt je byna nergen s een nr 4 in japan bad vibes

tr404....en so bestaan ook niet

roland ...is toch bullshit tegen woordig
ook die sh 201 bets popie jopie by de jump stylers tegen woordig
krijgje dr zekers gelijk een setje nikes by ,...
:gaap::doei:

En de Jupiter 4 dan?

:)

L56 Out...

idd ...?
en de mc4

system 100 model 104 [de sequencer ]
zijn allebei ook klote producten ,... o o o o o o o:slotje::D

idd je bent me voor
ast goe is v9ndt je byna nergen s een nr 4 in japan bad vibes

tr404....en so bestaan ook niet

roland ...is toch bullshit tegen woordig
ook die sh 201 bets popie jopie by de jump stylers tegen woordig
krijgje dr zekers gelijk een setje nikes by ,...
:gaap::doei:

Je verwart je toetsenbord met een telefoon.

Puur hypotetisch:

Stel dat Roland een van de veelgevraagde instrumenten (808, 909, 303) zou her-uitbrengen.
En dan bedoel ik geen Groovebox of een rompler,
maar terug die analoge aparaten zoals ze vroeger gemaakt werden,

... zou dan de waarde van de tweedehands 808-909-303's dalen? ...

Puur hypotetisch:

Stel dat Roland een van de veelgevraagde instrumenten (808, 909, 303) zou her-uitbrengen.
En dan bedoel ik geen Groovebox of een rompler,
maar terug die analoge aparaten zoals ze vroeger gemaakt werden,

... zou dan de waarde van de tweedehands 808-909-303's dalen? ...

Als 't exact hetzelfde instrument is met een prijs in de buurt van een vierdehands, wat lijkt je dan logisch?

Is de prijs van de originele minimoog gedaald met de komst van de voyager? En met de komst van tweedehands voyagers? OK, een voyager is geen mini, maar hij ligt er wel heel dicht bij.

doe mij idd maar een voyager ipv een kale oude mini
en 1000 over se1x ernaast ....kan ik ook nog een ijsje kopen .....

Vier is in het Japans "Shin" wat ook "dood" kan betekenen.
Vandaar.

Geduld,geduld,en....Er komt gewoon niets nieuw uit.Wat kan er dan nieuw uitkomen?Klanken?
Gewoon een ander jasje ,een andere naam met een goedkopere prijs.

Sinew, dat heb ik ook al een tijd met synths...vandaar misschien wel steeds meer akoestiese instrumenten en live spel in mijn muziek.
Ik ben al dat "retestrakke" produceren en sequencen zat.

Rolands SH201 vond ik er wel mooi uitzien, mooier dan de MS2000. Grappig dat zowel Korg als Roland teruggrijpen op een glorieus verleden.....

Back