Quested Speakers

Bazzminded

Ingeburgerd
Ik wil van de week een setje Quested S8 speakers gaan halen. Heeft ook iemand trouwens ervaring met deze speakers? Ik heb wel onlangs een setje S7 bij iemand gehoord, maar diegene had er ook een subwoofer (SB10) bij, maar dat wordt me iets te prijzig allemaal. Ik dacht daarom aan de S8's omdat ik dan waarschijnlijk niet de SB10 erbij nodig heb. Ik zie ze aleen nergens in de winkel. Weet iemand waar deze te koop zijn? Ik koop normaal alles bij de Musicstore, Musik Produktiv en Thomann, maar ook daar kom ik ze niet tegen.

Verder ben ik op zoek naar een goede gesloten headphone, daar mijn Beyer Dynamic 770 er de brui aan heeft gegeven. Ik kwam de Ultrasone Pro 750 tegen, ziet er om te beginnen erg goed uit en de specs zijn er ook naar, maar daarom kan het geluid natuurlijk nog wel kut zijn. Deze is wel in Duitsland te krijgen, maar ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die er een in handen hebben gehad, want ik ga echt niet naar Duitsland om te luisteren.

Laatst gewijzigd:
Mijn kat heeft de draad doorgebeten (op 4 plaatsen), dus die ligt al bij de vuilnis (de 770, niet de kat)

Misschien, maar ben niet zo technisch. Verder was hij ook al vrij oud en had z'n gebreken, rechts viel af en toe weg en hij kraakte zo nu en dan bij hoge volumes. Ik heb ook nog wel een vrij nieuwe 990, maar mis wel een gesloten koptelefoon.

volgens mij heb ik hier wel eens wat gelezen over die quested speakers en dat ze die bij i4music verkochten dacht ik

Lijkt me niet handig zo'n kat. Als dat beest aan 230 draadjes gaat knagen dan denk ik niet dat je er nog lang last van hebt.
Misschien wat citroen of vicks vaporub op die kabels smeren. Dat vinden ze zeker niet leuk die katten.

thnx voor de tip, maar normaal laat ie de kabels ook wel met rust, behalve die van de koptelefoons, waarschijnlijk omdat die gekruld zijn en zo leuk terug veren ofzo.

Ik zie trouwens bij i4 die Quested speakers niet op de site, maar ik moet misschien gewoon effe bellen en vragen. Ik kan via via ook nog wel goedkoop een set Genelec 8040A of 8050A kopen, maar ook dit bedrijf heeft geen Quested in het assortiment. Ik zou ze graag eens naast elkaar willen luisteren, maar vind nergens een zaak waar dat kan.

thnx voor de tip, maar normaal laat ie de kabels ook wel met rust, behalve die van de koptelefoons, waarschijnlijk omdat die gekruld zijn en zo leuk terug veren ofzo.

Ik zie trouwens bij i4 die Quested speakers niet op de site, maar ik moet misschien gewoon effe bellen en vragen. Ik kan via via ook nog wel goedkoop een set Genelec 8040A of 8050A kopen, maar ook dit bedrijf heeft geen Quested in het assortiment. Ik zou ze graag eens naast elkaar willen luisteren, maar vind nergens een zaak waar dat kan.

Hier staan zowel de Questeds als Genelecs op de site.

Heb zelf overigens (oa) de Quested F11a. Oud model, maar ben er nog steeds erg tevreden mee. Heb pas geleden ook een setje S6+SB10 en een setje S8 naast elkaar beluisterd. Vond ze erg prettig klinken. Maar goed, smaken verschillen.

bij feedback in utrecht staat een set. luisterklaar en verkoopbaar gezien het een uitlopend artikel is.

qua klank mist de S8 naar mijn mening iets aan hoog en accentueert ie het mid enigszins, wat het overall geluid in neutrale zin dus niet ten goede brengt.. het laag is vrij strak en piercing, wat ik bij veel andere monitors vaak mis.. dus dat zit wel goed, en het vermogen is daar natuurlijk ook belangrijk bij.. het stereobeeld is sowieso grandi-fuckin-oos.

weet je, je zal er toch op moeten leren werken zoals dat bij elke speaker het geval is, maar ik heb ze uiteindelijk toch maar niet aangeschaft omdat m'n BM6a'tjes toch veel neutraler zijn qua freq response.. bij de S8 zal het wat compenserender mixen worden ipv het 'als het hierop goed klinkt dan klinkt het vrijwel overal goed' gegeven

maarja, beter ga je ze gewoon ff luisteren

wat die s-logic ultrasone headphones betreft; daar ben ik persoonlijk niet echt over te spreken.. maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik de DT770 al jaren gewend ben. de ultrasone is koud en narrow, en dat terwijl ze claimen dat het de ultieme surround sound headphones moeten zijn.. naja, niet dus..

die ultrasone dingen zijn trouwens ook gewoon bij feedback te krijgen, maar testen heeft niet zoveel zin omdat ze net zoals nieuwe monitors eerst even een ontmaagdings proces moeten hebben, een dagje of 2 aan white noise voldoet. (die S8's zijn overigens ondertussen wel referentiewaardig hehe)

Back