Ik heb een beetje zitten spitten in de speceficaties van de emu esi2000 en esi 4000. Ik kan er niet vele verschillen tussen vinden. Wat zijn nu de meest belangrijke verschillen tussen deze 2 samplers? (en zijn de filters ook verschillend?)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De effecten van de Esi zijn gewoonweg slecht. je kunt beter met dat geld van de Turbo-optie , de Behringer Virtualiser kopen. Ongeveer even duur, maar beter. Maar heb je wel geen digitale in-en uitgang.Origineel geplaatst door C CODE
Beste mensen;
Ik raad wel aan om geen esi te kopen zonder de turbo uitbreidings kaart, al is het alleen al om de fantastische 24 bits effecten.
MVG
DJ C-Code
Origineel geplaatst door Garybaldi
De effecten van de Esi zijn gewoonweg slecht. je kunt beter met dat geld van de Turbo-optie , de Behringer Virtualiser kopen. Ongeveer even duur, maar beter. Maar heb je wel geen digitale in-en uitgang.
Origineel geplaatst door tronmusic
Ik gebruik al jaren de Emu III XP sampler en sinds kort
de ESI 4000 , het systeem is een beetje het zelfde
dan van de EMU III XP
Origineel geplaatst door tronmusic
alleen de filters zijn van de III XP wel beter
dan van de ESI 2000/4000.
Origineel geplaatst door C CODE
Beste mensen;
Ik heb zelf de emu esi-4000 turbo;
Deze sampler is werkelijk fantastisch. Als je het esi-win programma installeerd, kun je door middel van je pc alles van je emu afhalen en als wav'je bewerken in wat voor programma dan ook en weer terugsturen.
Andersom kan het ook, gewoon wav'jes van je pc naar je esi dumpen.
Het werkt allemaal via scsi, en de emu esi 4000 heeft in ieder geval een vele snellere verbinding met scsi dan de gemiddelde yamaha sampler.
Origineel geplaatst door OnAcid
Ik vind sowieso heel de EMU sampler reeks verwarrend.
ESI, E4XT, E6400, E-SYNTH, E4, E5000 en dan hebbie nog de ultra's, platinums. Ik weet nooit welk model nieuwer/verbeterd is...
Origineel geplaatst door Garybaldi
De effecten van de Esi zijn gewoonweg slecht. je kunt beter met dat geld van de Turbo-optie , de Behringer Virtualiser kopen. Ongeveer even duur, maar beter. Maar heb je wel geen digitale in-en uitgang.
Origineel geplaatst door David
Hoi C Code,
2 vraagjes voor jou :
- hoe snel/traag verloopt het dumpen van je PC naar je Emu? (bv een 10" stereo wav 16bit/44.1)
- welke type SCSI-kaart gebruik je?
Ik heb zelf een Adaptec 2904 PCI en een Emu EIV, en zo'n wavje versturen duurt bijna real-time (dus 10" wav gedumpt van Pc naar Emu in ca 10") Dat lijkt me wel erg traag. Werkt het bij jou sneller?