Duitsland, net over de grens?

Svart Rose

Stamgast
hoi,

We weten allemaal dat het in duitsland nogal eens goedkoper is. Je profiteerd het meest als je het zelf gaat halen. Naar Thomann reizen is veel te ver, maar er zijn vast wel winkels dichterbij de grens (nijmegen/venlo). Weet iemand er een? Of weet iemand of duitsland een goudengids heeft of zoiets dergelijks?

(ik ben op dit moment opzoek naar een M-audio Delta 1010LT)

Zoeken via een zoekmachine gaat allemaal erg moeizaam...

Grappig.

Ik screen die pagina's wel eens op koopjes en ziedaar (bij music store koeln):

Fostex VF16 voor 666€ (mooi getal ook nog eens)
Fostex VF160 voor 888€
Behringer digt. EQ (eikelijzer) voor 222€ (word al heel lang gedumpt trouwens, zo bagger is hij toch niet?)

Delta1010LT in de aanbieding voor 319€

Trouwens valt het me ook op dat de Andromeda's nu zo rond de 3300€ zitten.

En de prijzen van treinkaartjes vallen ook best mee :) De prijs van een kaartje helemaal naar Köln weet ik niet, maar naar Venlo is het met korting ca. 12 euro. (retour) Daar moet je dan nog 25 euro bij tellen om in Köln te komen denk ik (en weet terug) Wat kost het laten beziorgen eigenlijk? Nouja, ff op en neer naar het buitenland heeft wel wat :) (3 uur enkele reis vanaf Den Bosch)

Weet iemand nog een winkel in Düsseldorf, dat scheeld nl. in de reistijd. (wederom heb ik met google niet veel kunnen bereiken) En gebeurd het wel eens dat mensen samen reizen naar Duitsland ofzo? Dat - kan - de reis aangenamer maken :)

Duitsland

Duitsland

Denkt er niemand meer na over service vragen en als er iets defect is etc?????
Voor service zal je ook terug moeten naar duitsland en
de korting die je extra ontvangt gaat op aan je
verzendkosten.

Wij hebben een beleid als het een normaal product is , wij het
repareren in no time.

Maar goed je komt er pas achter als er een keer een probleem zich voordoet en je net op die
dag moet werken en je geen vervanging zelf heb.
Dan kan de muziekwinkel op de hoek je ook niet helpen.

peter

Ik bezie dit niet als een probleem ik ga naar een zeeeeeer goede freelance technieker die bijna fulltime voor een zeer grote studio werkt en ook PA enzo doet.
Die gast dat is een electronicagenie en ingenieur dat het nimeer normaal is, had eens een probleempje met men TC - Finalizer (ergens een vals contact waardoor hij uitviel) , die vijsde dat ding open, meette dat ding uit, pakte zijn soldeerbout uit dat indrukwekkend station en in "no time" was dat beest gerepareerd. Op minder dan 2 minuten denk ik vanaf hij openlag!!! Hij soldeerd ook alles voor mij op maat van kabels van de hoogste kwaliteit; neutrik stekkers en de beste draad die er te krijgen is.Zeer goekoop bovendien ook en nooit iets te veel gevraagd, etc... etc...

In Garantie met apparaten dat is wat anders, dan kan je het inruilen moest je het vermoeden hebben dat er zwaar iets aan schort.(zou dan nog eerst eens te rade gaan bij die techneut want opsturen naar fabrieken, dat ken ik al, dat duuuuuuuuurrrrrrt)

Ik raad iedereen aan zo'n technieker te zoeken die zich op deze manier engageerd. Ze zijn te vinden en komt men veelal niet in een wachtrij te staan zoals in die megastores waar dat je een bonnetje krijgt zoals bij den beenhouwer (slager):D

En als een nederlandse winkelier dealer is van bijvoorbeeld M-audio, dan kan hij toch niet weigeren naar het ding te kijken?
De garantie lijkt mij toch van de fabrikant te komen en niet van de winkelier. Je winkelier is wel je tussenpersoon en het is natuurlijk altijd handiger als je een vaste winkelier om de hoek hebt.
Maar inderdaad, om de prijzen kun je beter naar duitsland gaan.

Mijn houding met het aanschaffen van dingen is ook heel simpel: De verkoper moet er van af, en tenzij het een artikel is waar je echt amper aan kan komen, ben ik er heel simpel in, is het te duur? Ga ik toch naar een ander.
En als ik kan afdingen dan doe ik dat. Krijg ik nix van de prijs, dan wil ik kabels erbij of zoiets. Maar ik hou het wel redelijk, want ook de winkeliers moeten ervan eten. Dan maar geen toetje, maar hun stukkie vlees kom ik niet aan ;).

En voor 2ehands spul:
Musicgear.de

-C-

P.S.
mafico = www.mafico.nl?
Ik begrijp de ongerustheid van de winkeliers, maar met de euro e.d. is eigenlijk wel een van de doelen bereikt: Stimulering van handel binnen europa.

Laatst gewijzigd:
En als een nederlandse winkelier dealer is van bijvoorbeeld M-audio, dan kan hij toch niet weigeren naar het ding te kijken?

Dat kan hij wel.

Als jij een geluidskaart bij een winkel Duitsland koopt moet je daar ook heen als hij stuk is en de reparatie onder garantie valt.

Maar als het zoveel scheelt als bij bijv die Delta 1010 LT dan denk ik dat een hoop mensen graag de gok nemen.

In Nederlandse winkels kun je gewoon over de prijs praten ,beter iets met minder winst de deur uit als niet de deur uit.Ze kijken ff in de computer zien de in koop prijs even over leg hoofd afdeling en dan kun je leuke korting krijgen, ik ga bv niet gewoon de winkel prijs betalen ken zo een paar % van af :).
**verbeterd **

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Svart Rose
Weet iemand nog een winkel in Düsseldorf, dat scheeld nl. in de reistijd. (wederom heb ik met google niet veel kunnen bereiken) En gebeurd het wel eens dat mensen samen reizen naar Duitsland ofzo? Dat - kan - de reis aangenamer maken :)

ik denk dat Düsseldorf niet veel in reistijd scheeld ket koln

Origineel geplaatst door bambamstudio
ik denk dat Düsseldorf niet veel in reistijd scheeld ket koln

Het scheelt een half uur, en qwa kosten scheelt het iets meer dan 10 euro. (22 gulden! :))

Ik zou inderdaad niet in duitsland kopen als het maar een beetje scheeld. Maar voor een Delta 1010LT is het verschil wel erg groot.

Inmiddels heb ik er toch voor gekozen het te laten bezorgen. Het is nl. niet zo rendabel als ik had gedacht. De goedkoopste manier om in Koln te komen kost nl. 48,60 euro. Voor minder dan die prijs kan je het laten bezorgen.

Back