editor Yamaha mo6

willvandervliet

Ouwe rot
Is er misschien iemand die mij kan helpen bij het installeren van de editor voor de yamaha mo6. Alhoewel; ik heb hem wel geinstalleerd maar krijg hem niet aan de praat.

Gr.

Will

Bedankt voor je reactie.

Ik heb inderdaad de software van de Yamahasite, maar ik denk dat ik eerst de driver moet installeren.

Deze heb ik dus ook gedownload maar heb nu een map driver met daarin alleen bestanden met de extensie .inf en een enkel .syxbestan, maar geen.exe om de drivers te installeren.

Om gek van te worden.

dat zou vanzelf goed moeten gaan...

Mo aansluiten via USB. Dan gaat de hardware
wizzard om drivers vragen; vervolgens zelf kiezen
waar ze staan en de directory met die inf files
selecteren.

Of gebruik je geen usb, maar ga je via midi?

Krijg je de editor wel geopend via studio manager?

Ik gebruik inderdaad usb en ondertussen ben ik er in geslaagd om de software te installeren, maar heb ik het volgende probleem:

Ik open de studiomanager en voeg de Deviceeditor MO6 toe aan workspace.

Voor midiports in/out kies ik voor Yamaha MO-1

Dan open ik de MO6 editor,ga naar set up en zet alle in en uitgangen op Yamaha MO6-1
Deviceno. 1
Bulkinterval 50ms

Dan ga ik naar recieve midibulk-en hier gaat het fout-"Bulkdata timeout Error"-krijg ik dan te zien en kan dus niet verder.

Ik heb een vergelijkbaar probleem met een S90ES.

Als ik midi input/output USB device 1 kies,
reageert de S90ES niet.

Om een of andere manier moet ik 'm altijd op
2 zetten, dan werkt 't wel.

Ben benieuwd of dat bij jou ook de oplossing geeft...

Heb je je MO wel op USB staan, en niet op MIDI
(in de utilities van de MO)?

Ik heb even in Cubase geprobeerd of dat de MO contact maakt met de computer en dit was het geval met midipoort Yamaha MO6-1.

Dus ik heb deze midipoort nu ook in de yamaha editor ingesteld.

Het vreemde is dat als ik dan data van de MO naar de computer wil halen met recieve bulk dump de synth een combi begint af te spelen,maar dat ik nog steeds geen data naar de computer krijg.

Er blijkt ook een instructie DVD te bestaan voor de MO6/8,maar ik vond alleen een amerikaanse site die hem verkoopt en dan komen de verzendkosten op ongeveer 50 dollar + dan nog ens 34 voor de DVD.

Weet misschien iemand of deze ook in europa te bestellen is?

Ik heb even in Cubase geprobeerd of dat de MO contact maakt met de computer en dit was het geval met midipoort Yamaha MO6-1.

Dus ik heb deze midipoort nu ook in de yamaha editor ingesteld.

Het vreemde is dat als ik dan data van de MO naar de computer wil halen met recieve bulk dump de synth een combi begint af te spelen,maar dat ik nog steeds geen data naar de computer krijg.

Kun je wel sliders bewegen in de editor (bijv. in een multi), en zie je dan
op de MO de zelfde wijzigingen in parameters? Als je de mixer op je mo display
zet kan je dat goed zien.

Probeer eens het volgende (is bij mij namelijk de enige manier waarop alles werkt):

- in studio manager zet je alles op Yamah MO6-2 (dus alleen voor de editor)
- voor cubase midi tracks zet je alles op yamaha MO6-1

Ik heb nooit begrepen waarom ik dit moet doen (editor op 2; midi verkeer op 1)
maar zo werkt het wel...

succes.

Beetje late reactie, maar heb de griep gehad.

Inmiddels heb ik de editor in zoverre aan de praat(heb hem inderdaad op de MO6 i/o2 poort gezet ) dat als ik de editor gebruik hij gevolgd wordt door de MO.

Ook heb ik de instructieDVD te pakken gekregen.

Wel heb ik nog de volgende vraag.

Is het in de MO6 ook mogelijk om de Mastereffecten van een Voice,te kopieren naar een Performance?

Ik heb ook een Yamaha EX5 en hier is dit wel mogelijk, maar in de MO kan ik deze functie niet vinden.

Moet je dan niet de voice opslaan als userpreset en deze in performance-mode ophalen?(al dan niet gecombineerd met andere parts) Zo maar suggestie.

Is die instructie-DVD nog wat? Lees op Motifator-forum erg wisselende verhalen over de kwaliteit en diepgang van de "voorlichting" over de mogelijkheden van de MO.

Ben in ieder geval happy met mijn aankoop van al weer een paar maand terug (2ehands voor €600) . Ik neem de tijd om de synth te leren en tot nu toe bevalt ie prima.

Daan

De Voice opslaan als een uservoice lijkt me niet de juiste manier, want in dat geval zou het mastereffect bij elke voice die je in de performance's plaatst veranderen.

Het gaat mij er juist om dat ik de Mastereffecten van een bepaalde voice kan kopieren naar een Performance's.

Wat die GO MO DVD aangaat die ontvang ik na de kerst.

Ik heb de MO6 nu een week(tweedehands 600,-euro) en ben er meer dan tevreden over, inderdaad kost het wel wat tijd het apparaat te leren kennen.

Back