Motu upgraden?

Catscan

Electronic sounddesigner
opamp upgrade voor bv een MOTU HD192

Is er een bedrijf die dit in NL doet, ik weet dat er een aantal mensen zijn die dat in de us doen.

Dit lijkt me dus ecth heel interessant,

Dit ga'k ook volgen. Ik wilde zelf op termijn m'n 828mkII naar Black Lion Audio sturen (die firma in Amerika), maar ik vind het toch risky. Iemand in de buurt zou perfect zijn.

Gewoon effe kijken of de opamps in een socket zitten dan kan je het gewoon zelf doen .. Evt. sockets installeren is ook een optie ..

En je wil er burr browns in zeker ? zorg maar voor een grote zak geld ... :D

Gewoon effe kijken of de opamps in een socket zitten dan kan je het gewoon zelf doen .. Evt. sockets installeren is ook een optie ..

is het echt zo simpel?

volgens black lion kan je de 828 ook flink verbeteren door hem extern te clocken....
laatst even geprobeert hem te clocken op de O1V96,.. en dit klonk idd beter.

Hoe je clocks aansluit en configureert staat 100% zeker in de manuals. Je hebt alleen een coax kabel nodig (is aan te raden ipv via adat te clocken, alhoewel dat ook wel OK werkt).

is het echt zo simpel?
.

Nee dus. Ten eerste zitten ze niet in sockets. Het is allemaal SMT dus niet makkelijk zelf los te solderen als je geen ervaring heb met SMT ic's.
Ten tweede kun je er niet zomaar elke opamp in doen. Je zult de feedback compensatie condensatoren mischien ook moeten aanpassen of mischien weghalen.

Hier wat meer info en plaatjes van iemand die hetzelfde wil....

http://www.prodigy-pro.com/forum/viewtopic.php?t=25362&highlight=motu

Ben trouwens zeer benieuwd naar een prijs opgave voor dee mod als iemand een bedrijf heeft gevonden die dat wil doen.....

Ipv je Motu's om te bouwen kun je beter een goede clock gebruiken...ik weet alleen niet hoe goed de clock van je Neve 8816 is (jij hebt toch die digitale uitbreiding ?)...zou je die eens moeten proberen als centrale clock te gebruiken...

Op Gearslutz wel al veel gelezen over Motu's die verbeteren met een externe clock (bijv. Apogee)...en ik denk dat een 2de hands Big Ben goedkoper is dan al je in en outs laten modden...

Verkijk je alleen niet op het resultaat,wat je ook doet...de verschillen zijn over het algemeen erg klein...tis maar de vraag of een dergelijke investering de moeite waard is...

Ik denk dat als je sporen los gaat tracken via een eq of compressor,je veel meer verbetering krijgt...en je hebt wel leuke spullen om dat te kunnen doen lijkt me :D

Waarom trouwens geen andere AD's?
Misschien is Lynx wat voor je? (Als je toch van je geld af wilt voor het eind van het jaar. ;) )

Ik heb veel inputs nodig en om 32 a 48 inputs te regelen via een Lynx systeem gaat wel erg veel geld kosten denk ik?
Kan je de Lynx eigenlijk naast me motu systeem gebruiken?

ps ik werk met mac

Ik heb veel inputs nodig en om 32 a 48 inputs te regelen via een Lynx systeem gaat wel erg veel geld kosten denk ik?
Kan je de Lynx eigenlijk naast me motu systeem gebruiken?

ps ik werk met mac

Dat kost je ongeveer 9 à 10 ruggen voor 48 inputs...en dan ga je waarschijnlijk nog maar een minimaal verschil horen..;)

Waarom wil je je Motu's upgraden ? Klinken ze niet goed ?

jawel de motu's doen hu werk.
Maar als ik weet dat er veel betere converters zijn wil ik wel voor het best mogelijke gaan. Ik wil wel eens een a/b test doen of het echt op kort termijn ecth het geld waard is.

Nee dus. Ten eerste zitten ze niet in sockets. Het is allemaal SMT dus niet makkelijk zelf los te solderen als je geen ervaring heb met SMT ic's.
Ten tweede kun je er niet zomaar elke opamp in doen. Je zult de feedback compensatie condensatoren mischien ook moeten aanpassen of mischien weghalen.

Ben trouwens zeer benieuwd naar een prijs opgave voor dee mod als iemand een bedrijf heeft gevonden die dat wil doen.....

txs .. ik heb zelf een motu traveller welke je ook door black lion kon laten upgraden. Geloof wel dat zij er sockets inzetten . Maar ik weet er idd te weinig van. Maar ben wel benieuwd.

Die SMT ic's hebben dus niet normale potjes ? begrijp ik dat goed ? meer voetjes die je op een printplaat 'zet' dan je in gaatjes stopt zoals normale IC's ...

Die SMT ic's hebben dus niet normale potjes ? begrijp ik dat goed ? meer voetjes die je op een printplaat 'zet' dan je in gaatjes stopt zoals normale IC's ...

Precies! En ze zijn ook veel kleiner (bijna de helft zo groot) als de gewone
DIP 8 versie. Begrijp ook niet hoe black lion er dan sockets in weet te proppen....weinig ruimte daarvoor lijkt me..

Maar goed, als ik zo naar het plaatje kijk dan lijkt het me toch wel goed te doen. Ik heb omcirkeld wat je moed vervangen. De twee condensatoren onderaan zou je kunnen laten zitten al naar gelang welke opamp je gaat gebruiken. Ik zou wel eerst een middagje gaan oefenen met smt, ff googelen wat je het beste kunt gebruiken enzo.
small_hd192.jpg

Ik heb er ook over nagedacht of ik dit wilde voor mijn 24IO echter vond ik het naast dat het vrij prijzig is ook best risky om een redelijk grote doos met een fragiel apparaat naar de US te sturen.

Dat clocken lijkt me er interessant, echter wat is dan de goedkoopste externe clock die ook goed stabiel is?

Precies! En ze zijn ook veel kleiner (bijna de helft zo groot) als de gewone
DIP 8 versie. Begrijp ook niet hoe black lion er dan sockets in weet te proppen....weinig ruimte daarvoor lijkt me..

Maar goed, als ik zo naar het plaatje kijk dan lijkt het me toch wel goed te doen. Ik heb omcirkeld wat je moed vervangen. De twee condensatoren onderaan zou je kunnen laten zitten al naar gelang welke opamp je gaat gebruiken. Ik zou wel eerst een middagje gaan oefenen met smt, ff googelen wat je het beste kunt gebruiken enzo.
small_hd192.jpg

Dat van die socket kan ik me in vergissen. Maar die voetjes zijn op het eerste gezicht wel makkelijker dan een normale IC .. alleen wel kleiner en daar zit idd het probleem ...

Txs voor de uitleg ...

Back