TR808 tuning

Origineel geplaatst door 4-Tek
Klein beetje oversturen die bassdrum voor wat extra harmonischen en dan wat eq erop. Dan moet het probleem ook verholpen zijn.

als het zo simpel zou zijn... lees goed, de HELE 808 is lager getuned, dat los je niet op met een beetje EQ en distortion.

Origineel geplaatst door bounce

De HELE 808 is lager getuned, dat los je niet op met een beetje EQ en distortion.

Wat een raar! Die iemand uit Australie is zeker Robin Whittle van de devilfish?
Is het niet zo dat alle potmeters *in* de 808 verdraaid zijn? Maar ik neem aan dat je dat al hebt gechecked...

zijdelings gerelateerd: kep in m'n 808 ergens een weerstandje vervangen door een potmetertje (reversable: gewoon weerstand terugsolderen) waardoor het bereik van de decay ongeveer 3 keer zo groot is. Resultaat: lekker lange booooooooooooooooooommmmmmmmm :)

schema moet nog wel ergens op internet staan (kep m in 94 of 95 uit een discussie op Analogue Heaven gehaald)

Enne zoek dan tevens in het archief naar de "ernest202"-modificaties voor de 101 en 202 :)

zet een pitch shift achter je 808....

ware t niet dat die dingen je geluid vernachelen

Wat een raar! Die iemand uit Australie is zeker Robin Whittle van de devilfish?

hmmm... weetniet, hij gaat onder de naam P9

Is het niet zo dat alle potmeters *in* de 808 verdraaid zijn? Maar ik neem aan dat je dat al hebt gechecked...

dat heb ik niet geprobeerd omdat ik begrepen heb dat er ook een aantal weerstandjes moet vervangen om alles omhoog te pitchen.
Het lijkt wel of hij zo is gemodificeerd en de kick is overigens belachelijk lang, duurt op 100 bpm ongeveer een heel pattern lang, maar dat vind ik ook niet erg 8D

p9, dat zal wel Plutonique9 zijn. Die ken ik wel.
Die heeft een tijdje weekelijks weer een nieuwe 808 mod gepost in de AH mailinglist.

Maar die 808 van jouw klinkt lekker man!!!!!

Maar die 808 van jouw klinkt lekker man!!!!!

:) ik denk ook niet dat ik er iets aan ga veranderen

ik moest er eerst wel aan wennen maar het is inderdaad een ultra dope 808 :maffia:

ik ben er ook erg blij mee hoor sander :kroon:

Back