Welke synth is het meest onder- of overgewaardeerd Contest

Het is een goeie bak hoor, in geen velden of wegen te vergelijken met een juno...het zijn 2 totaal andere bakken

Hier is een mp3 van de poly800:http://www.xs4all.nl/~awolfe/poly800intermezzo.mp3

Ja, roept weer herinneringen op. Ik maakte ook zulke lijntjes met de ingebouwde stepsequenser. Achteraf gezien dus de eerste sequenser in mijn leven :)

Toch maar eens kijken, ze kosten natuurlijk niks meer tegenwoordig die Poly's.

Nooit echt super verhalen over de Poly 800 gehoord. Toen ik er 10 jaar gelden voor het eerst op speelde, vond ik um wel geinig. Nu ik er onlangs eentje in de studio heb gehaald, ben ik aangenaam verrast door dit relatief simpele ding. (En goedkoop: 75 euri voor een zeer gaaf exemplaar.)

Ik heb het idee dat er beetje wordt neergekeken op die poly800's vanwege hun cheapo-uiterlijk. Maar binnenin schuilt toch een leuke en bruikbare synthesizer. En de mkII schijnt realtime (sysex) te editen te zijn met een midicontroller. Ik moet het nog uitproberen, maar zou gaaf zijn als dat werkt.

Of deze de titel meest ondergewaardeerd verdient? Denk het niet. Te veel mensen die er wel een goed woordje voor over hebben.

ik vind moogs en oude rolands overgewaardeerd en oberheimers ondergewaardeerd (zeker de ob8!!)
gek dat ze voor een jupiter 8 een flink pak meer bieden dan voor een obx-a of een ob-8 terwijl een jupke echt niet kan tippen aan deze rolce's onder de synths (ooit was het anders)
Een van de zwaar ondergewaardeerde synths is ook de prophet 600: klinkt bijna zo goed als een p5(rev 3), zeker in unison, is stukken degelijker, betrouwbaarder en stabieler en kost maar een fractie.

gek dat ze voor een jupiter 8 een flink pak meer bieden dan voor een obx-a of een ob-8 terwijl een jupke echt niet kan tippen aan deze rolce's onder de synths (ooit was het anders)

Ja dit vind jij...

Ik vind die oberheims maar pissbakken. Geef mij maar een jup 8 anytime :)

Ondergewaardeerde Rompler: Akai SG01v
Geweldige Solina's; ook goed als polyfone VCO bron in een modular.

Ondergewaardeerd VA: Novation A-station & Supernova I/II.
Vooral met het laatste OS klinkt de SN IMHO erg goed.

Ondergewaardeerd Analoog: OB M-1000 (+ Access programmer)
Twee M-1000's en je hebt een geweldige 12-voice analoog voor pads & strings. Neem er ook nog een goede stereo-chorus erbij.

oberheims klinken 'properder' dan jupiters, dat is waar. ze zijn een stuk meer uitgebalanceerd en getuned. in de jupiter zit meer vervorming: slordiger ontwerp, goedkopere onderdelen, enz... nu ja, als je graag vervormd hoort dan je ook een distortion achter je obie hangen, en een chorus mischien ook nog want dat is ook zo'n truuk waarmee die goedkope japanse synths hun klank probeerden op te vijzelen. een "vette" klank is voor veel mensen een vervormde klank.

ondergewaardeerd:

jomox xbase09, echt een goede kick die je kan tweaken nr believen, hats zijn heerlijk, en de snare is veel bruikbaarder dan wat er wordt beweerd. de sequencer is live vet en in de 'write mode' kan je blijven gaan. selecteer een patroon zonder tones en tap nr believen... vind die drumcomps echt stukken beter dan die oude (doch, respect nr de 909 en 606)

ARP filters zijn errrrrrrggg vettt:halleluja

Ik val van de ene verbazing in de andere. Maar hou ivm met verdere investeringen me mond al kan ik wel vertellen dat leo's adviezen ondergewaardeert zijn;)

Overgewaardeerd: Virus B

Wow, Johnny... is dat niet wat scherp ? Ik heb ge-upgrade naar een Ti polar, maar m'n virus B was echt een juweeltje qua sound.Toen ik die voor de eerste maal hoorde was ik echt onder de indruk, en dat is altijd zo gebleven.
toegegeven, het menugraven stak soms tegen, maar de Ti heeft dat opgelost.

Overgewaardeerd:

- reviews in Future Music
[>

Haha, yes ! Future Music heeft veel van zijn pluimen verloren. Vroeger keek ik ernaar uit als een kind naar sinterklaas. Nu zie ik los door die oppervlakkige reviews door. weinig diepgang. heb m'n abonnement opgezegd. lees nu 'synthforum.nl' ;-D

Ik vind een aantal polyfone analoge bakken ondergewaardeerd.
Mensen klagen vaak dat een Jupiter4, CS50 of Mono/Poly te duur
aangeboden worden. Dat komt volgens mij doordat er een prijsstijging
van die bakken is geweest en niet zozeer doordat de kwaliteit
onvoldoende zou zijn.

Ik vind een aantal polyfone analoge bakken ondergewaardeerd.
Mensen klagen vaak dat een Jupiter4, CS50 of Mono/Poly te duur
aangeboden worden. Dat komt volgens mij doordat er een prijsstijging
van die bakken is geweest en niet zozeer doordat de kwaliteit
onvoldoende zou zijn.

Over de jupiter4 en de CS50 kan ik niet meepraten,
maar de mono/poly is echt een vette synth.
Ik heb er een paar jaar geleden 650 euro voor betaald
en dat is ie zeker waard.

Overgewaardeerd:
De mini moog
De korg MS serie
Bijna alles wat analoog en modulair is.
Hammond toonwielers
Eminent 310

Ondergewaardeerd:
Bijna alles van ELKA (met uitzondering van de synthex)
Korg poly 800, poly 61, Delta & Lambda
De juno 106 (zeker in vergelijking met een juno 6 of 60 die tot het irritante toe altijd wel weer "aangehaald" moeten worden als de cijfer 1, 0 en 6 genoemd worden)
Soundcraft mengtafels, spirit ala, maar soundcraft heeft degelijke tafels, ZONDER TWIJFEL !!!

Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar dit is wel duidelijk dacht ik zo. :okdan:

Back