Korg X50 voorprogammeren

Duty Dave

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik ben een absolute synthi-beet en heb sinds een paar weken een korg x50 in huis. Erg leuk ding alleen ik vraag me af of het mogelijk is van tevoren een aantal instrumenten in te stellen met bijv. nr. 0-9. Zodat ik met één simpele druk op de knop naar een ander instrumentje over kan schakelen.

Uit de handleiding kan ik niet echt wijs worden.

Misschien een wat simpele vraag, maarja des te simpeler is die te beantwoorden:peukie:

De gewenste geluiden opslaan op lokatie 0-9 lijkt mij het simpele antwoord in dezen.
Dat moet toch wel terug te vinden zijn in de handleiding. Misschien kun je aangeven waar de moeilijkeheid precies zit.

groet

Tom

Bladzijde 45 van http://www.korg.com/downloads/pdf/X50_OpGuide_E1.pdf ;).

Wil je het qua drukken op de knop echt zo minimaal mogelijk houden, dan kun je overwegen om je voorkeuren op te slaan in A000, B000, C000; bij de numerieke toetsen moet je er 2 indrukken (en zit je bij een vergissing op nr. 022 ipv 002), de "bank"-toetsen zijn wat minder foutgevoelig. Omdat er niet zoveel banks (A-D) zijn kom je er uiteindelijk toch wel aan er ook nog op A001 en misschien A002 op te slaan, maar goed.

Als het goed is zit er bij je X50 ook een USB kabel en CD; sluit 'm op de computer aan en kijk eens hoe de editor werkt, die maakt het opslaan misschien nog makkelijker.

Back