=- de Freeware VST Plugin Track Contest -=

demian

Ojee
Misschien een leuke idee om een 'wedstrijd' te organiseren waarbij iedereen met freeware software een trackje in elkaar mag bouwen.

IDD! Bij deze! :okdan:

Er is geen sluitingsdatum, van voten zal ook geen sprake zijn om een aantal leden alvast even gerust te stellen. ;)

De enige regel : Je track mag alleen zijn geproduceerd met freeware vsti- en fx-plugins.
De sequencer mag wel professioneel zijn daar er op het freeware gebied wat dat betreft weinig te vinden is.
En als je je track gaat masteren, ook dit mag alleen met freeware gedaan worden.

Oja, ook even vermelden waar je track mee gemaakt is. Succes! :okdan:

Laatst gewijzigd:
hier een kort "trackje" van me

beide synths zijn de synth1 vst
drums zijn een paar gratis 707 samples
sequencer is de renoise demo (gratis dus :D), FX zijn ingebouwde renoise FX
dan nog een classic master limiter erover

simpel trackje, maar vind het toch niet al te cheap klinken :) misschien nog een beetje sidechain compressie erover om de kick wat meer ruimte te geven met de gratis sidekick plug, maar eerlijk gezegd heb ik qua compressie nog veel te leren

t de reden waarom er zo weinig interesse is voor deze thread is omdat het geen hol uitmaakt of iets met freeware of commerciele software wordt gemaakt ...
Freeware kan net zo goed/slecht klinken als commerciele en andersom ....

t de reden waarom er zo weinig interesse is voor deze thread is omdat het geen hol uitmaakt of iets met freeware of commerciele software wordt gemaakt ...
Freeware kan net zo goed/slecht klinken als commerciele en andersom ....
en het is een beetje moeilijk te controleren nutuulk... maar goed, als je maar lol hebt... mijzelfe voornamelijk met het bedenken van een softsynth...

Ik vind het wel een leuk idee, ben het wel eens aan het proberen maar dan heb ik wel na verloop van tijd ineens: 'shit ja, guitar rig 2 is geen freeware!' Het is met andere woorden nog best moeilijk om echt alleen maar freeware te gebruiken.
Ik blijf iig proberen en als het resultaat er naar is zal ik het hier wellicht posten :)

Boven dien: hoe zit het met samples uit niet-freeware of dure hardware door freeware plugins?(als jullie snappen wat ik bedoel)? Is een schemergebied denk ik.. :smeris:

Boven dien: hoe zit het met samples uit niet-freeware of dure hardware door freeware plugins?(als jullie snappen wat ik bedoel)? Is een schemergebied denk ik.. :smeris:
tsja daar kan je weinig aan doen... als de maker een freeware softy aanbied dan is het een freeware softy...

kan dat plaatje van de trollen niet ff worden gescaled? het lezen der thread is bijzonder irri nu...

allemaal problemen die verdwijnen als je de wedstrijd houdt met een vaste set tools. een lijst met 4 gratis softtoestanden op die je moet gebruiken. Dat geeft geen enkele mogelijkheid tot discussie en levert een zeer interessante oefening op! :kimono:
dacht ik zo.

allemaal problemen die verdwijnen als je de wedstrijd houdt met een vaste set tools. een lijst met 4 gratis softtoestanden op die je moet gebruiken. Dat geeft geen enkele mogelijkheid tot discussie en levert een zeer interessante oefening op! :kimono:
dacht ik zo.

Excellent idee!! :okdan:

Omdat jij dit goede idee hebt geopperd mag jij van mij ook zeggen welke plugin's het zouden moeten gaan worden. 't lijkt me een goeie om de set ongeveer als volgt samen te stellen.

1 of 2 sofsynths
2 of 3 fx-set's/eq/compressie plugins

Eventueel een linkje er bij waar je het kan downloaden, en iedereen kan aan de slag.
spinsmile.gif

Intussen zal ik het wat in leven houden met een muziekje :)
Gemaakt met AnalogX Sayit, Stomper en Modplug tracker, als ik het me goed herinner (7 jaar oud).

Geen vst's dus, maar wél freeware.

Attachments

• kikke.mp3
    367,8 KB · Bekeken: 96
lekker vreemd dingetje skies :)

die stomper ga ik ook een keer proberen:) helaas wel enkel stand-alone lijkt me?

Yeps, net als Sayit trouwens.
Al hele oude, en achterhaalde software inmiddels :)

Alleen die "pieuw" geluidjes komen uit stomper trouwens, de rest is Sayit.

ik ben niet direct een plug-in man, en houdt het meer op hardware, maar de abakos heb ik ooit eens getest toen die hier op het forum voorgesteld werd, in volgend draadje: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=69496&highlight=abakos dat lijkt me dus wel een leuke vage softsynth om mee te nemen in de contest.Daarnaast misschien een softsampler waarbij je enkel eigen samples ( die je zelf opneemt) van je stem of lopend water of een vrachtwagen die voorbij rijdt of zo mag gebruiken.zoals misschien http://vemberaudio.se/shortcircuit.php. Voor effecten heb ik geen idee. zijn er zat te vinden. kwestie van er twee te kiezen dus, maar dat lijkt me meer wat voor iemand die ze al gebruikt. liefst iets gebruiksvriendelijks dus.:okdan:

Attachments

• rebirthsong-koulkast.mp3
    938,4 KB · Bekeken: 99
ah stomper dat heerlijk progje van die gekke zweet ...is alweer dik 10 aar geleden ...tjee wat gaat de tijd snel 8o)

Back