Portishead gaat weer touren.

Het voorprogramma lijkt me echt bout en daar ga ik ook niet heen. Om 21:15 begint Portishead.

Ik begrijp ook niet dat de deuren al om 18.30 open gaan... Voorheen was dat toch vlak voor dat het voorprogramma begon? Of ben ik nu gek?

En ik ben Nederlander, dus ik wil ook het voorprogramma zien omdat ik daar ook voor betaal. :biertje:

Ik begrijp ook niet dat de deuren al om 18.30 open gaan... Voorheen was dat toch vlak voor dat het voorprogramma begon? Of ben ik nu gek?

En ik ben Nederlander, dus ik wil ook het voorprogramma zien omdat ik daar ook voor betaal. :biertje:

.
Ik denk dat Klingklang beter is dan A hawk and a Hacksaw, want die waren een stuk minder interessant dan de naam doet vermoeden. Op zich was het best grappige Zigeunermuziek, maar 45 minuten was te lang en na twee nummers was het erg saai :bekdicht:

Het viel mij en m'n broer tegen. (mij meer dan). Ik vondt het saai.
Wel allemaal leuke analoge synths. Welke was die korte die rechts op podium stond boven de roland
met die stikker over merk. Dat leek wel een achterkant van een Siel.

Sorry Sander, blijkt maar weer dat smaken verschillen, want ik vond het idioot goed. Werkelijk geen seconde vond ik het saai en het optreden was om voor ik er erg in had.

Van mij scoort dit concert absoluut 10/10. Ik had verwacht dat het studiomensen zouden zijn, maar live vind ik het veel beter overkomen. Zo'n orkest als in Roseland zou vast wel leuker zijn, maar ik heb het niet gemist.

De nieuwe nummers wennen na het optreden ook opeens een stuk sneller. Ze zijn alleen wat minder trippy en ietwat meer rocky (wat een kuttermen). Misschien had ik het gaver gevonden als ze toch weer een album gemaakt hadden zoals Dummy en Portishead, maar misschien was dat ook wel 'meer van hetzelfde' geworden, een soort van kopie zeg maar.

na de eerste twee platen grijs te hebben gedraaid (vooral Dummy), moet ik nog even wennen aan 'Third'. Idd, vooral 'Machine Gun' klinkt na de eerste luisterbeurt gelijk errg lekker, te meer omdat hij na dat rustige folk-achtige/akoustisch nummertje komt... die beat + beth's vocalen... = beklemmende sfeer (puur Portishead!)

De rest heeft -zoals het hoort- nog wat meer tijd nodig, maar het klinkt allemaal veelbelovend!

Ik moet zeggen dat er toch wel een paar (verborgen) juweeltjes tussen zitten.
'The Rip' draait al 3 dagen door m'n hoofd en wil er maar niet uit. En ook 'Small' is echt lekker.

Wat me wel een klein beetje tegenviel van het optreden was dat ze eigenlijk bij geen enkel nummer echt los gingen en nog even jammend 3 minuten aan het nummer toevoegde. Ze hielden min of meer vast aan de originele tracks.
Vooral bij 'Threads' viel het me op dat daar echt iets moois van zouden kunnen maken Maar dat gebeurde niet...

Hoe was het voorprogramma trouwens? Klink klang. Of heeft niemand dat meegemaakt?

De rip van de cd van het net lijkt me niet de echte cd versie, want het klinkt niet mooi afgemixt en er zitten wat kleine schoonheidsfoutjes in waarvan het me sterk lijkt dat ze dat erin laten zitten.

@Sander: Stond er weer SLIPPER op die sticker?

Zou best kunnen, het logo wat daardoor wordt afgeplak moet dus kort zijn.

Korg/Moog/Siel/Arp

Maar de behuizing leek erg op een Siel.

.
Ik heb geen idee wat het was. Ik zat er toen ook al naar te kijken.

Het zou natuurlijk wel grappig zijn als het een hele 'goedkope' synth zou zijn, en dat hij daarom de naam heeft afgeplakt. De rest was namelijk niet afgeplakt.

Ik heb m'n foto's er even op nagekeken, maar ook daar word ik niet veel wijzer van. De foto's zijn sowieso niet scherp genoeg.
Ik zie wel dat de synth in kwestie een rood lampje aan de achterkant heeft. deze zie ik op elke foto terug. Geen idee of het een mod of o.i.d.
Wanneer je voor de synth staat, zit het lampje aan de rechterkant, voor het publiek dus aan de linkerkant.

Attachments

• slipper1.jpg
    slipper1.jpg
    15,2 KB · Bekeken: 84
  • slipper2.jpg
    slipper2.jpg
    27,2 KB · Bekeken: 78
  • slipper3.jpg
    slipper3.jpg
    4,5 KB · Bekeken: 83
Het was ook het eerste wat ik me afvroeg toen ik voor het podium langs liep. De Minimoog en Moog Voyager (meen ik) herkende ik wel, evenals het Orange setje. Het eerste waar ik aan dacht was een Siel Mono, maar die heeft houten zijkantjes en ik weet niet of dat ding die ook had.

Het was ook het eerste wat ik me afvroeg toen ik voor het podium langs liep. De Minimoog en Moog Voyager (meen ik) herkende ik wel, evenals het Orange setje. Het eerste waar ik aan dacht was een Siel Mono, maar die heeft houten zijkantjes en ik weet niet of dat ding die ook had.

Nee een Siel mono heeft plastic zijkanten orgineel, net zoals de Cruise, maar nu ben ik vergeten of er ook polyphonische geluiden uitkwamen tijdens concert.

Ik dacht zelf ook aan de Siel Mono.

Hee die Minimoog werd maar voor de baslijn van 1 nummer gebruikt toch?

Hee die Minimoog werd maar voor de baslijn van 1 nummer gebruikt toch?

Dat heb ik niet gezien. Ik zat namelijk op de tribune en vanaf daar had ik niet zo'n zicht op de rechterkant van het podium.

Back