Koop niet bij Sweetwater...

niets goed te praten, het is en blijft een zeer vieze streek van sweetwater!

Ik heb goede ervaringen met Sweetwater. Mike is mijn directe contactpersoon en vooralsnog is alles OK verlopen.

Dus baseer je oordeel niet op één voorbeeld van iemand die dit ook deels aan zichzelf te danken heeft. Natuurlijk heeft hij recht op een nieuw instrument als hij daarom vraagt. Dan had hij dat direct aan moeten geven en had hij gewoon een nieuwe gekregen. Sweetwater is ook niet gek, die weten toch dat dit de ronde gaat doen.

Dit is een beetje hetzelfde als zaken als Feedback gaan bashen. Of Music Store of Thomann. Natuurlijk gaan er wel eens zaken mis. Maar in mijn ogen herken je de kwaliteit van een zaak aan de wijze waarop ze met dergelijke vergissingen omgaan. Fouten maken we allemaal: maar alleen de nette zaken zetten het op een goede manier recht.

En nee, ik werk niet bij Sweetwater, noch bij Feedback of Music Store of Thomann.

Ik heb goede ervaringen met Sweetwater. Mike is mijn directe contactpersoon en vooralsnog is alles OK verlopen.

Dus baseer je oordeel niet op één voorbeeld van iemand die dit ook deels aan zichzelf te danken heeft. Natuurlijk heeft hij recht op een nieuw instrument als hij daarom vraagt. Dan had hij dat direct aan moeten geven en had hij gewoon een nieuwe gekregen. Sweetwater is ook niet gek, die weten toch dat dit de ronde gaat doen.

Dit is een beetje hetzelfde als zaken als Feedback gaan bashen. Of Music Store of Thomann. Natuurlijk gaan er wel eens zaken mis. Maar in mijn ogen herken je de kwaliteit van een zaak aan de wijze waarop ze met dergelijke vergissingen omgaan. Fouten maken we allemaal: maar alleen de nette zaken zetten het op een goede manier recht.

En nee, ik werk niet bij Sweetwater, noch bij Feedback of Music Store of Thomann.

Klopt, overal gaat wel eens wat mis.

Daarom is het dus problematisch, als ze proberen met een fooi van $200 de zaak af te doen. ($200 korting op de nieuwpreis voor een gebruikte M3 vol met krassen en kapotte knoppen...)

Dit soort zaken lees je vaker over Sweetwater.

Het schijnt daar systeem te hebben. :maffia:

Daarom mijn post. :doei:

Klopt, overal gaat wel eens wat mis.

Daarom is het dus problematisch, als ze proberen met een fooi van $200 de zaak af te doen. ($200 korting op de nieuwpreis voor een gebruikte M3 vol met krassen en kapotte knoppen...)

Dit soort zaken lees je vaker over Sweetwater.

Het schijnt daar systeem te hebben. :maffia:

Daarom mijn post. :doei:

Er staat toch herhaaldelijk in de thread vermeld dat -ie'm voor een gloednieuw exemplaar kan laten omruilen, in de USA ja, volkomen logisch. De koper heeft zijn Korg via een vriend naar een ander land laten verzenden om van de US prijzen te kunnen profiteren.

Stel je voor dat de koper de synth via een vriend naar IJsland heeft laten verzenden. En dat dan dat verhaal loopt zoals het gelopen is. Waarom zou de winkel aansprakelijk zijn voor de transportkosten van IJsland naar de USA, en dan nog eens voor het transport + douane kosten + btw van een nieuwe naar IJsland? Sweetwater geeft aan niet over de grens te mogen verkopen. Als ze de synth wel zelf direct naar een ander land hadden verzonden was het natuurlijk een heel ander verhaal geweest.

Er zou niks gebeurd zijn als Sweetwater "in den beginne" gewoon een nieuw exemplaar had geleverd, waar de koper ook voor betaald heeft, ipv een afgeragd demo model. Tuurlijk, de koper gaat niet geheel vrij uit, maar Sweetwater maakt zich er in dit geval te gemakkelijk vanaf. Een goede oplossing zou zijn de kosten van export (oude model terug, nieuw model opsturen) te delen.

Sorry, maar ik vind dit echt een onzin-thread. Hebben alle posters hier wel de heel discussie waarnaar verwezen wordt gelezen? (is erg belangrijk in dit geval!) Natuurlijk heeft Sweetwater nogal een vergissing gemaakt door een demo-versie te versturen, maar blijkbaar worden daar ook via de website demo-versies aangeboden, waardoor het dus niet een superlompe, onverklaarbare vergissing is. Dat verklaart ook het aanbod van $200 korting: dat is de normale korting op demo-versies (blijkbaar). Natuurlijk is dat een fooi in verhouding tot de prijs van een M3 ($2499, volgens die discussie), en daarom heeft Sweetwater ook aangeboden een nieuwe synth te leveren, waarbij zij volledig voor de kosten opdraaien.

Allemaal heel normaal, vind ik. Probleem is alleen dat de koper in de Verenigde Arabische Emiraten woont. Maar daar heeft Sweetwater niets mee te maken, want de synth is besteld door zijn oom in de VS, door hem betaald en daar afgeleverd. Het is toch onzinnig dat Sweetwater verantwoordelijk zou moeten zijn voor verzendkosten naar de VAE, op welke manier dan ook? Het is toch niet hun 'schuld' dat de koper dit trucje uitgehaald heeft? Martin Hines legt dit allemaal heel netjes en logisch uit; geen speld tussen te krijgen, en gaandeweg de discussie is iedereen hier ook van overtuigd (de threadstarter wil het ook helemaal niet zo hoog spelen).

Natuurlijk - het terugsturen is nu niet echt een optie, waarbij die $200 korting niet veel is, als enige reële alternatief. Het zou dus erg aardig zijn van Sweetwater als ze de koper wat tegemoet komen met een wat hogere korting, zeker aangezien hij blijkbaar een trouwe klant is (maar niet veel hoger; 10-15% van de aankoopprijs?). Maar ze hebben geen enkele verplichting, en zelfs moreel maar amper!

Ik heb zelf goede ervaringen met Sweetwater, correcte verkopers (volgens mij ook Mike), ze staan je altijd keurig te woord aan de telefoon.

Beetje onzin om een zaak de grond in te boren op feiten die op het internet staan van 1 persoontje

Snap zowieso niet de moeite om een paar euro's goedkoper in een ander continent iets te scoren. Want als er dan iets mis mee is dan ben je altijd de zak. Al was het hele gedonder met het terugsturen.

Toen ik daar gekocht heb werkte ik nog als onderhoudsmonteur voor de Amerikaanse strijdkrachten en had op die manier een eigen PO Box op de basis :D FREE SHIPPING!! NO TAXES!!! w00t!

In courtesy of Uncle Sam.

Echte grote dingen heb ik daar echter nooit gekocht, wilden een Eventide HW8000 kopen toen, maar tegen de tijd dat ik het geld gespaard had werkte ik helaas niet meer daar :'(

Back