MAZERATI - zero gravity [spacedisco]

Rockwell

Stamgast
Oi oi,
vers van de pers, hopeyoulikeit...

Buckle up!!

rockwell aka rocco soccio

www.virb.com/mazerati

Ik vind 'm erg strak :). Mooi!

Thanx!!!

wat vinden jullie van de mix?

Ik heb t gevoel dat ik het laag van de jupiter arp. nog meer had moeten cutten, om de bass wat meer ruimte te geven.
Whachathink?

Merci voor jullie reacties,

greets, Dennis aka Rockwell aka rocco soccio ;)

yooo..lekker nummer, dat soort muziek kan ik wel waarderen :D

Enige wat ik erop aan te merken heb, de mix valt af en toe niet lekker, de lead is in het rustige stuk te prominent. Zelf zou ik de lead er helemaal uit gooien en er zang in prakken.

De 2e lead zou ik er dan wel weer in laten :D Erg vet geluid, vooral als die 2e stem erbij komt.

Hebben jullie ook een myspace? dan kunnen we vriendjes worden ;)

Merci'kes Jelle,

tja, die mainlick, da's eigenlijk waar t hele nummer mee begonnen is.
Ik wil t ff laten bezinken en eerst een paar andere traxx maken, daarna zien we wel weer.
Zijn er trouwens nog forum leden die deze mening delen?
Altijd leuk om te horen.

PS: Myspace en macs werken niet zo lekker samen (kan mijn profiel zeer moeilijk wijzigen). Maar over een paar dagen staat er wel iets online en dan zal ik je zekers posten.
PS2: i dig your 80s stuff!

Niks aan veranderen qua arrangement en productie. Typische cosmic disco sound. Al hou ik zelf wat meer van die dreigende peter visti sound kan ik dit erg waarderen. Loud-e al benaderd ? dit moeten wel wat labels uit willen brengen

Mix is ook goed al vermoed ik wel dat die digitaal is. Het hoog is een beetje matjes ipv sparkling ..

Thanx Electrodancer en MadR,
You've made my day!!

-> MadR: t mist inderdaad nog wat sparkling hi.
K zal es kijken of ik dit met een multicompressor nog wat kan rechttrekken.
De mix is zowel analoog als digitaal tot stand gekomen. Alles komt, qua source, uit mijn analoge beesjes (is wel opgenomen met digi002 -> suckt big time, maar ben nu overgestapt naar Lynx = nice!). Daarna een hoop plug's derover gezwierd (digitaal dus) en gemixt op een analoge tafel (analogue summing).

Nogmaals bedankt voor jullie comments,

Greets, Dennis

Ah .. ja die converters zullen ook parten hebben gespeeld. Al vermoed ik dat het ook aan de manier van synth tweaken ligt. Die sweeps mogen van mij snerperder. Maar het is maar wat je zelf wil. Zo is het nummer ook af want dat sparkling hoog hoeft niet echt bij cosmic/italo. Dat lofi randje geeft namelijk juist net dat jaren 80 geluid

Maar je hebt dus zo'n toft ATB 32 .. das niet mis .. zelf zou ik dan pas alleen bij de 2 track master pas digitaal gan. Maar dat kost je wel je recorder voordelen.

Goed bezig iig !

klinkt goed !

Ben ik echt de enige hoort dat die loop niet helemaal goed geknipt is?

Hij komt toch niet helemaal uit, toch? Mij stoorde het althans wel.

Of heb je niets gesampled?

Thanx AOR,

bedoel je de mainlick, die na de eerste break binnenkomt?
Er is geen enkele sample gebruikt, alles is live ingespeeld.
De plugins die ik gebruik, hebben t nadeel dat ze een delay veroorzaken, waardoor je constant moet schuiven met je audiofiles.
Ik heb t mss iets te veel gehoord, waardoor je de fouten niet meer zo snel opmerkt. Anderzijds geeft t wel mss meer een live gevoel als nie alles 100% juist zit.
Hebben andere ook dit gevoel?

joe, D.

Wel lkkr hoor :halleluja

maar het loopje is inderdaad niet helemaal strak.. zou ik nog ff checken. Op zich niet erg als dingen niet helemaal 100% perfect zijn, maar nu klinkt het toch meer als een hapering van mijn audio player, kan niet de bedoeling zijn, toch?

Goede track,leuke sound.
Persoonlijk zou ik er meer percussie insteken vb (close hihat), maar moet welk strak blijven.
Ik denk dat er toch wel verschillende labels interesse zullen tonen.
Puik werk jongens!!!

De lead overheerst te veel. Ik vind de hihats niet lekker klinken. Voor de rest is het wel een lekkere track met een goede feel, ik hou wel van dit soort muziek.

Maar komt dat baslijntje nou ook uit een synth?

Wel lkkr hoor :halleluja

maar het loopje is inderdaad niet helemaal strak.. zou ik nog ff checken. Op zich niet erg als dingen niet helemaal 100% perfect zijn, maar nu klinkt het toch meer als een hapering van mijn audio player, kan niet de bedoeling zijn, toch?

Lekker track, maar ik hoor die hapering idd ook.

Oi Oi,
merci voor de positieve reacties!
Ivm de opmerking over de hihats en lead ben ik het volledig eens.
Hier moet zeker naar gekeken worden. Persoonlijk vind ik dat de snare dan ook meteen meer body moet krijgen (vooral in de lage regionen).

Ivm de hapering in de loop, denk ik dat jullie de lage arp van de jupiter bedoelen. Deze gaat op het eind van de maat een noot omhoog, waardoor het waarschijnlijk lijkt of het een hapering is, persoonlijk vind ik dit het loopgehalte verhogen. Smaken verschillen natuurlijk ;) Of bedoelen jullie iets anders?

Ivm labels (klakson, radius, wackattack barrack) is er wel interesse om meer te horen, maarrreh daar zijn we nog vollop mee bezig, Kennen jullie eventueel nog labels die zo'n muziek zouden kunnen smaken?
tx!! Rocco

Belgische eskimo label ? zit peter visti ook bij ..

En kijk eens bij flexx.be. Belgische online platenshop die ook veel cosmic verkopen en dus ook veel van dat soort labels hebben.

succes

Back