platendraaier nieuwe naald

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik heb een pioneer PL200 staan, waarvan de naald echt erg versleten is. Dat hoor ik. Voor de rest weet ik niks van platendraaiers.

Ik vraag me af of ik elke kop (kan niet goed uit aan het jargon: stylus, cartridge,...) op mijn toonarm kan zetten. En of het nodig is die hele kop te vervangen, of ik niet enkel het onderste stukje kan vervangen met een nieuwe naald.

Ik heb er geen idee over.

Het is niet speciaal om echt serieus te gaan mixen of scratchen (kàn sporadisch eens voorvallen). Eerder om thuis wat platen af te spelen, en om soms samples van de platen te halen.

Kan iemand mij een eenvoudige uitleg geven?

Ga naar een goede hifi zaak (niet zo'n kilo knaller) en zeg dat je een nieuwe naald zoekt voor je PL200 (naald = stylus.) Zij hebben meestal een compatibity gids waarin ze kunnen zien welke naald in welke elementen past. Zo'n 'kop' heet dus een element. Neem anders even je hele element mee naar de winkel.

Geen reden om het hele element te vervangen wanneer alleen de naald versleten is.

Goede kans trouwens dat deze thread snel verwijderd wordt hier. Heeft natuurlijk niets met synthforum te maken.

Ga naar een goede hifi zaak (niet zo'n kilo knaller) en zeg dat je een nieuwe naald zoekt voor je PL200 (naald = stylus.) Zij hebben meestal een compatibity gids waarin ze kunnen zien welke naald in welke elementen past. Zo'n 'kop' heet dus een element. Neem anders even je hele element mee naar de winkel.

Geen reden om het hele element te vervangen wanneer alleen de naald versleten is.

Goede kans trouwens dat deze thread snel verwijderd wordt hier. Heeft natuurlijk niets met synthforum te maken.

Ik haalde vroegah altijd bij de BCC mijn "aparte" naaldjes (geen DJ-naaldjes), die hadden idd een soort "grote boek van Sinterklaas" met honderden naaldjes erin.

Zonder naaldje kan se7en natuurlijk niet meer zn (soft)sampler volplempen met van vinyl gesamplede sampletjes :P

Precies om die reden heb ik het in 'overig studio' geplaatst. Tussen vele andere niet-synth gerelateerde onderwerpen. Als MPC hier een plaats heeft, dan moet dit ook wel kunnen denk ik.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Bericht door een moderator:
Dit is geen onderwerp voor Synthforum, maar meer iets voor bijvoorbeeld een dj of hifi forum.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back