Stopcontacten op geluidsdichte wand

Het beste is mass-veer-massa
absorptiemateriaal als demper van je veer (luchtlaag/spouw)
spouw hoeft niet helemaal vol met absorptiemateriaal.
massa en massa mogen elkaar niet raken.

Moet ik de verticale houten balken, oftewel het geraamte van de isolatie wand op de muur schroeven of zal ik deze vast schroeven tussen de balken van vloer en plafond. Dan hou je dus een cm ofzo vrij tussen balk achterkant en muur buren.

Dus

.......balk plafond
gips - balk wand - steenwol + cm ruimte - muur buren
.......balk vloer

Of

......balk wand
gips - steenwol - muur buren
......balk wand

..... moet ik doen omdat forum spaties niet snapt.

Bij beide manieren zou ik dan nog een verend laagje tussen balken en muur of balken en plafond/vloeren aanbrengen zodat 2 harde materialen niet gelijk contact hebben. Weet alleen nog niet welk materiaal dat moet zijn?

Laatst gewijzigd:
Dit stond op een ander forum adh van mijn stopcontact vraag:

Het beste, ivm geluidslekken, kun je opbouw WCD's gaan gebruiken. Zet aan de achterkant van het gips een doosje en daar bv een vinyl kabel aan zetten welke je door de gipswand trekt. Deze weer afkitten en aansluiten.

Je kunt ook aan de achter kant van het gips een "bekisting" van hout maken, alles goed kitten en daar uiteindelijk een inbouw WCD in plaatsen.

Je hoeft geen verende materialen te gaan gebruiken als je de dozen op/in het gips plaatst.

I
Hoe ik het ga oplossen is het volgende; ik ga de stopcontacten vanuit de vloer laten komen maar dan ook echt middenin de vloer omhoog, zit het meteen onder mijn tafel waar mijn studiotafel komt te staan.
Dan heb je eigenlijk nog een geluidslek zou je zeggen maar niet als je op de zwevende vloer (OSB plaat gelakt), zoals ie bij mij komt, een kastje bouwt met daarin inbouw de WCD's en in mijn geval ook meteen de RJ45 netwerkkabel.
Alle kabels gaan dus onder de houten/zwevende vloer door en aangezien het kastje (uiteraard geisoleerd) toch onder de tafel komt schop je hem ook niet omver ofzo.

Ik was gisteren bij de Gamma en daar verkopen ze tuinkastjes met 4 geaarde stopcontacten en de aansluiting aan de onderkant. Das echt zo'n kastje wat jij zoekt. Kijk daar maar ff. Was in de aanbieding, 20 of 30 euro max dacht ik.

Ik zit nog wel een beetje te twijfelen of ik de muziekkamer niet beter in de kamer ernaast kan doen, want de buren liggen er al tegen 22:00 in elke dag en hun slaapkamer is echt gelijk naast mijn muziekkamer. Overigens weet ik niet hoeveel het zal schelen als ik een kamer zou opschuiven, nog steeds wel langs de muur van die buren, maar dan niet naast een slaapkamer.

Back