Met iemand samenwerken discussie

Ik vind dat altijd zo raar he, dat mensen iemand zoeken om samen mee te produceren.

Toen ik zo´n 15 jaar geleden begon als hobby, deed ik dat ook samen met iemand, maar dat ontstond gewoon zo. Woonde in de buurt, zelfde interesse´s, elke dag bij elkaar over de vloer om zo het ene liedje na het andere liedje te maken enz. enz.

Na een lange tijd samen gewerkt te hebben, creëer je op 'n gegeven moment toch een beetje je eigen visie op het muziekmaken en groei je muzikaal uit elkaar.

Toen ik met mijn studie AD op de HKU begon, kwam er ook een ventje uit mijn klas naar mij toe en vroeg me of ik samen met hem muziek wilde maken. Ik had allang gemerkt dat het een vrij talentloos figuur was, die zich aan mij op wilde trekken, dus ik heb hem vriendelijk bedankt.

Inmiddels produceer ik al weer zo'n 5 jaar helemaal alleen en dat bevalt me uitstekend. Geen meningsverschillen over details en geen taken die ik moet afstaan, terwijl ik het liever zelf doe.

Van mij mag je je gang gaan om een produceer-partner te zoeken, maar in mijn opinie zijn mensen die (zelfs via een forum als dit) op zoek zijn naar iemand om samen mee te produceren, personen die hopen op een persoon aan wie ze zichzelf op kunnen trekken. En later zelf met de eer strijken!

Maargoed, ik hoop dat dat in jouw geval niet zo is en dat je een gelijkwaardig muziekmaatje vindt!

maar in mijn opinie zijn mensen die (zelfs via een forum als dit) op zoek zijn naar iemand om samen mee te produceren, personen die hopen op een persoon aan wie ze zichzelf op kunnen trekken. En later zelf met de eer strijken!

Maargoed, ik hoop dat dat in jouw geval niet zo is en dat je een gelijkwaardig muziekmaatje vindt!

Dit is de grootste bullshit die ik in jaren heb gehoord ....Sorry subgroover maar ik loop nu eenmaal ook niet warm van je remixes

Van mij mag je je gang gaan om een produceer-partner te zoeken, maar in mijn opinie zijn mensen die (zelfs via een forum als dit) op zoek zijn naar iemand om samen mee te produceren, personen die hopen op een persoon aan wie ze zichzelf op kunnen trekken. En later zelf met de eer strijken!

Dus 1 rotte appel laat jou voorgoed peren eten? Uh... okee.

Met muziek valt toch geen rooie cent meer te verdienen ;)* dus dat optrekken aan iemand anders valt wel mee. Het is in ieder geval wel prettig als er een ongeveer gelijk niveau is; al is guru spelen soms erg leuk (zeker als je ziet hoe snel iemand er van kan leren).

Ongeveer gelijk niveau wil tenminste zeggen dat je van de ander kan leren. Zeker als je geen formele opleiding hebt moet je zelf maniertjes vinden om bepaalde dingen op te lossen (als je er al aan denkt) en die zijn niet altijd gelijk of systematisch ontdekt als de andere. Happy accidents dus.

Laatst gewijzigd:
Dit is de grootste bullshit die ik in jaren heb gehoord ....Sorry subgroover maar ik loop nu eenmaal ook niet warm van je remixes

*D Laten we het nu niet nog een keer over mijn remixen hebben, daar zijn al genoeg discussies aan verspilt!

Dus 1 rotte appel laat jou voorgoed peren eten? Uh... okee.

Met muziek valt toch geen rooie cent meer te verdienen ;)*

Nou, dat valt best wel mee hoor... valt prima geld mee te verdienen.

Het is voor mij niet persé 1 rotte appel geweest. Het kan juist heel goed zijn om samen muziek te maken. Maar het lijkt mij logisch dat dat op een natuurlijke manier gaat en niet via een soort van contact advertentie. 't Voelt een beetje hetzelfde als internet-dating als je al een tijd op zoek bent naar een vriendin.

Maargoed, ik maak er niet een heel groot punt van, misschien ben ik wel een beetje ouderwets wat dit betreft en is dit júist de manier om aan goede contacten te komen! Ik hou je niet tegen, geef alleen maar even mijn visie.

Het is juist hartstikke leuk om samen te werken met mensen. Ik wissel zelf ook tips uit met een vriend van me en dan gaan we even gezellig over muziek lullen. Echt samen producen lijkt me niet handig, maar je kunt wel gewoon elkaar dingen leren en das nog gezellig ook. *D

Het is juist hartstikke leuk om samen te werken met mensen. Ik wissel zelf ook tips uit met een vriend van me en dan gaan we even gezellig over muziek lullen. Echt samen producen lijkt me niet handig, maar je kunt wel gewoon elkaar dingen leren en das nog gezellig ook. *D

heb het al een paar keer gedaan
van elkaars technieken leer je

Waarom nou zo moeilijk doen?
Samen werken kan heel leuk zijn.
En soms klikt het en soms nie.

Daar gaat het ook inderdaad om .. ik ben gewoon leergierig en ik zou graag nog wat extra dingetjes willen leren .. en Zeker niet op iemand zn "succes" meevaren .. ik bedoel ik neem aan dat we tot nu toe nog allemaal hobbyisten zijn !

Het gaat mij gewoon om de fun en om zo meer te leren en samen sta je altijd sterker dan alleen :)

Na een lange tijd samen gewerkt te hebben, creëer je op 'n gegeven moment toch een beetje je eigen visie op het muziekmaken en groei je muzikaal uit elkaar.

waarom zou je per definitie uit elkaar groeien? wat een kulverhaal hehe :gaap: :stupid

Muziek wordt over het algemeen geproduceerd door meer dan 1 persoon.....alleen de laatste paar seconden van de totale wereldgeschiedenis kan je opeens zonder "bandmates".

Ik zeg niks over je remixes, want die ken ik niet. ;)

Zelf kan ik zeer goed samenwerken met Rob Hordijk.
Tjees, dan hebben we een ruzie! Dan laden we elkaar op! En dan gaat die banaan vanzelf.
Dus continue reflexie en afwegen. En dan komen we er wel. Rob en ik zijn beslist geen personen van gelijk niveau. Maar we hebben wel een mening, waaraan we zeer sterk gehecht zijn.

Maar ja, we maken natuurlijk geen dance ;)

Wout

Ik denk dat (soms) met iemand samen produceren je juist scherp houd. Het is alleen wel handig om dat een partner te vinden die een gelijk of hoger niveau heeft. Heb jaren samen met een maat van me (die ook producer is) platen gemaakt, maar ook elkaars werk beoordeeld. Daardoor krijg je hele goede producties.

En laten we eerlijk wezen: jou klanten geven toch ook aan wat ze van je willen, niet of juist wel goed vinden aan je product, dus in feite produceren ze dan toch ook samen met je hun product?

GRTZ

kwam er ook een ventje uit mijn klas naar mij toe en vroeg me of ik samen met hem muziek wilde maken. Ik had allang gemerkt dat het een vrij talentloos figuur was
:bekdicht: :dubbel:

het kan ook andersom, samenwerken met iemand die nog niet zoveel in zijn donder heeft qua knowledge maar wel lekker enthousiast is in tegenstelling tot 'een gelijke' die vaak alleen loopt te zeiken...

eigenlijk is het onderwerp van de threadstarter meer een 'note to self'... beetje een gesloten vraag...

Laatst gewijzigd:
eigenlijk is het onderwerp van de threadstarter meer een 'note to self'... beetje een gesloten vraag...

Dit topic is niet zozeer gestart.
De discussie is gesplitst uit een thread waarin iemand naar samenwerking zocht.

Maar eigenlijk is de threadstarter dan ook helemaal geen threadstarter, maar reageerde hij op de openingspost in deze thread. Dat zijn de mods vergeten er bij te zetten, maar dit is dus gewoon een afsplitsing uit die andere thread.

Edit: Matt is me voor - maar ik heb er een linkje bij staan! :P

Toen ik met mijn studie AD op de HKU begon, kwam er ook een ventje uit mijn klas naar mij toe en vroeg me of ik samen met hem muziek wilde maken. Ik had allang gemerkt dat het een vrij talentloos figuur was, die zich aan mij op wilde trekken, dus ik heb hem vriendelijk bedankt.

Inmiddels produceer ik al weer zo'n 5 jaar helemaal alleen en dat bevalt me uitstekend. Geen meningsverschillen over details en geen taken die ik moet afstaan, terwijl ik het liever zelf doe.

met deze houding kun je het beste ook de komende 5 jaar alleen produceren.
ik kan wel een spiegel aanbevelen om te zien hoe hoog het voetstuk werkelijk is waar je op staat.

dat terzijde ken ik een aantal samenwerkingsverbanden waarbij het geheel meer is dan de som der delen. het kan dus prima werken! het vinden van de juiste partner is daarbij wel een vereiste. kan best zijn dat dat niet in de buurt te vinden is.

Back