TB-303 reclame met Oscar Peterson

Hahaha..
Ik zie het al voor me: Oscar die met een geweldige pianopartij boven het boem-tsjak-boem-tsjak van de 606 en het gebwow-bwow van de 303 uit probeert te komen!

:D

Arv

ik die advertentie in het echt gezien ja
in een hele oude music maker dacht ik

hij is echt

Zouden er echt veel mensen zijn geweest die die 2 apparaten zo hebben gebruikt? Zou hij hem uberhaupt zo hebben gebruikt?

Ik ken een gozer die een 303 alleen gebruikte als appregiator voor een andere synth. De 303 heeft namelijk cv-out.

Dit is overgins al jaaaaaaaaaren geleden...

mijn 303 komt van een gitarist die em destijds samen met een 606 gekocht had om mee te oefenen
hij heeft het setje in een muziekzaak hier ingeruild voor een keyboard want hij wou hammond geluiden hebben

Okay ik weet dat ik nu een heeeeeeeele ouwe thread omhoogschop, en dat ik waarschijnlijk ook nog eens offtopic reageer, maar mijn vraag is de volgende:

Hoe werkt CV/GATE? 'k heb het op mijn superbassstation zitten en misschien wil ik een bakkie kopen wat CV/Gate nodig heeft (mc 202). Kan ik um aan de superbassstation hangen zonder dat ik zo'n midi to cv/gate kassie nodig heb???

-C-

roland_ad.gif

...het plaatje in de thread was al lang verdwenen, maar ik kwam 'm weer tegen.
Inderdaad: heel mooi! :D

hahaha! lol!!! schitterend! zo een raar beeld, niet te doen :) psychedelisch bijna :D
coole ouwe thread! :D

greetz

cloudy

Uit welk jaar komt die advertentie eigenlijk?

waarschijnlijk stamt ie uit de tijd waarin deze thread was gestart ;)

die complete tegenstelling is zoo ridicuul
en dan ook nog 'we design the future' erbij

prachtig

Er zijn in de muziek advertenties nog wel meer van dit soort gillers te vinden.
Meestal sterren die in een fotostudio achter een apparaat gezet worden (of
enthausiast mee moeten rondspringen) dat ze nog niet eens aan hun kleine
neefje kado zouden durven doen.
Misschien iets voor een aparte thread: "Welke beroemdheden laten zich voor
geld belachelijkmaken?"
:D

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik ken een gozer die een 303 alleen gebruikte als appregiator voor een andere synth. De 303 heeft namelijk cv-out.

Dit is overgins al jaaaaaaaaaren geleden...

Haha! IK bijvoorbeeld! :D

Ik had er in de tachtiger jaren twee, alleen maar om synthesizers mee aan te sturen. Het geluid wat er uit die basslines kwam, was en is niet serieus te nemen. Zo'n foto met Oscar Peterson is minder gek dan hij lijkt. Een acoustische bas imitatie is het enige acceptabele geluid wat er uit te halen valt en waarschijnlijk was dat ook gewoon de bedoeling.

TB-303 reclame met Oscar Peterson

Ik heb ergens op het net een promotie fotootje gevonden voor de 303 met Oscar Peterson erachter.

Weet iemand of Oscar weldegelijk een tb in zijn muziek gebruikt heeft of niet ??

303-jazz --> vet. :kimono:

Back