Is de tr-909 echt zo onvervangbaar?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Heb ik het over expressie en emotie gehad?

Nee maar dat is nu juist wel wat een gitaar zo tijdloos maakt..

Dacht het niet, ik heb het over het feit of een 909 uitgemolken is, en vergeleken met een gitaar nog lang niet dus.

..en dus wat mij betreft een hele rare vergelijking.

Of een 909 uitgemolken is/klinkt komt neer op persoonlijke voorkeur maar feit is wel dat hij een veel minder prominente rol speelt in de producties van de afgelopen jaren. Ook in de producties van mensen die er vroeger gretig van gebruik hebben gemaakt. En wat mij betreft gelukkig maar.

Bovendien valt er aan een instrument, net als bv een auto, niks uit te melken

Wat een vergelijken toch telkens die mank lopen... een auto wordt toch hartstikke uitgemolken. Je stopt er telkens benzine in die na een tijdje rijden verbrand is en de staat melkt lekker mee in de vorm van diverse belastingen, accijnzen, heffingen etc. Zelfs met een oldtimer. De enige overeenkomst die ik zie tussen een 909 en een oldtimer is dat ze waardevaster zijn dan nieuwe versies.

maar waardevast gaat alleen op voor iemand die er al 1 heeft (gekocht)...
en alleen daarvoor koop je hem toch niet of wel dan?

of denkt men dan van "mmm, een 909 kost 1200 euro, ja laat ik die maar kopen want ik draai er toch geen verlies op als ik hem weer wil verkopen"...

dat zou wel behoorlijk van den pot gerukt zijn nutuulk...

maar waardevast gaat alleen op voor iemand die er al 1 heeft (gekocht)...
en alleen daarvoor koop je hem toch niet of wel dan?
Ik niet in ieder geval maar wie weet of er speculanten zijn die er zomaar een paar kopen en over 5 jaar met veel winst verkopen. Ik weet niet wat het rendement over de afgelopen 5 jaar was op dit soort spullen..

de 909 is even vervangbaar als de 303 en 808... niet dus :okdan:

Wat een vergelijken toch telkens die mank lopen... een auto wordt toch hartstikke uitgemolken. Je stopt er telkens benzine in die na een tijdje rijden verbrand is en de staat melkt lekker mee in de vorm van diverse belastingen, accijnzen, heffingen etc. Zelfs met een oldtimer. De enige overeenkomst die ik zie tussen een 909 en een oldtimer is dat ze waardevaster zijn dan nieuwe versies.

Je snapt toch wel wat ik bedoel, ik bedoel uitgemolken met, "nou we hebben het al zo lang gebruikt, we gaan nu maar eens wat anders bedenken".
De 909 is een instrument, of iig de samples, die net zo bij electronische muziek hoort als een gitaar bij rock, dus wat dat betreft valt ie niet uit te melken, de 909 hoort daar gewoon bij, net zoals je rock maakt met een gitaar.

Je snapt toch wel wat ik bedoel, ik bedoel uitgemolken met, "nou we hebben het al zo lang gebruikt, we gaan nu maar eens wat anders bedenken".
De 909 is een instrument, of iig de samples, die net zo bij electronische muziek hoort als een gitaar bij rock, dus wat dat betreft valt ie niet uit te melken, de 909 hoort daar gewoon bij, net zoals je rock maakt met een gitaar.

Ik deel zeker je mening, heb niet voor niets ook een 909 :okdan:

Ja man echt zwaar klote die TR-909 slaat nergens op, veel te duur en komt een oud baggergeluid uit..
Ja man 8> ik kocht hem ooit zodat ik wat begeleiding had bij mijn gitaar maar ik kreeg er niets fatsoenlijks klinken uit. Ik dacht dan maar een basgitaar erbij, die kon ik niet betalen dus kocht ik een 303 maar daar kreeg ik ook niets uit, totdat ik ze samen hoorde.. en toen had ik ineens geld voor een drumstel en een basgitaar :mexico:

Ik vraag me wel eens af of er wel house muziek was geweest zonder Roland...
als Roland niet zou hebben bestaan en er dus ook geen X0X-en zouden zijn geweest dan was er nu wat anders geweest en dan hadden we daar nu over lopen bekken... dat wat nooit is geweest kan je toch niet bevatten...

Die vergelijking tussen gitaar en 909 gaat niet helemaal op geloof ik...
trouwens, ik ben al jaren helemaal klaar met gitaarmuziek maar dat terzijde...

En ja jaloers omdat ik geen 909 heb? dat zou dan alleen maar zijn omdat ik er geen 1200 euro voor zou kunnen vangen want voor dat geld zou ik een 100 keer veelzijdiger apparaat gekocht hebben!

Tijdje geleden een 909 gekocht (met verlengde bass decay mod). Eerste indruk: wat een kartonnendozengeluid, wat een lompe hihats, echt een gabberbak. Tweede indruk, werkt toch wel lekker, veel sneller dan met een Drumstation (en knalt ook meer), valt goed in de mix. Toch nog maar even houden. Maar m'n 808 blijft toch veel lekkerder.

Die vergelijking tussen gitaar en 909 gaat niet helemaal op geloof ik...
zelfs niet met een echte drummer...

want waar zit nu pcies de emotie van de 909? en hoe breng je die manueel aan dan?

trouwens, ik ben al jaren helemaal klaar met gitaarmuziek maar dat terzijde...
heerst dat 20 jaar na dato dan nog steeds dat er nog electronische muziek liefhebbers zijn die niets met guitar music te maken willen hebben...?! tsja, t'iz wel een (hele) beperking die je je dan oplegt...

En ja jaloers omdat ik geen 909 heb? dat zou dan alleen maar zijn omdat ik er geen 1200 euro voor zou kunnen vangen want voor dat geld zou ik een 100 keer veelzijdiger apparaat gekocht hebben!
kijk, en dat bedoel ik maar...

nou ja ik bedoel meer van die standaard "gitaarbandjes" die met The beginnen...

ik vind evanescence en garbage wel vet maar das meer door de lekkere producties...

De TR-909 is op vele fronten makkelijk vervangbaar alsook de TR-808 (weliswaar minder makkelijk). De huis tuin en keuken dance/house producer kan met klonen of samples dus prima mee uit de voeten en maalt hier niet om. Voor de puristen is echter het zoeken van de juiste sample geen optie, je hebt het origineel nodig om die perfecte sample te maken of je laat het origineel zo nu en dan in de produktie meelopen. Als iemand bv. mij kan vertellen met welke kloon je die coole Joey Beltram achtige claps maakt dan hoor ik het graag. Op het moment dat enige serieuze klonen die een beetje in de buurt kunnen komen (jomox 888/999) ook bijna net al zoveel of meer dan een 2dehands TR-909/TR-808 gaan kosten moet je je toch gaan afvragen of je wel voor die kloon moet gaan. Als je echt op zoek bent naar de authentieke sound en je je een TR-808/TR-909 kunt veroorloven en er een kan overnemen.. gewoon doen, je zult er dan zeker geen spijt van krijgen. :baco:

nou ja ik bedoel meer van die standaard "gitaarbandjes" die met The beginnen...
mja ok je bedoeld dan zeker die highschool rock shit uit de states die je onder veel youtube filmpjes hoort... da's idd ook vrij nix...

ik vind evanescence en garbage wel vet maar das meer door de lekkere producties...
mja, je gaat toch niet luisteren naar een goede productie, het is de inhoud in 1e plaats die telt
zelfde als een hele dikke mix bij electronica met weinig inhoud is kutter dan veel inhoud en een iets mindere mix.

mja ik vind sound belangrijker dan inhoud..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back