Jammen met samples

mmore

Ingeburgerd
Hallo daar!

Ik heb een aantal filmpjes gezien op Youtube waarin samplers of fx bakken werden gebruikt om live audio op te nemen en die vervolgens live te bewerken door te loopen, fx te gebruiken enz. Ik ben op zoek naar een programma waarmee je ongeveer hetzelfde kunt bereiken. Wie weet of zoiets bestaat?

Ik werk al jaren met FL Studio, waarbij ik veel samples gebruik. De manier waarop deze sequencer is opgezet biedt niet veel mogelijkheden tot het experimenteren, en het jammen. Ik ben op zoek naar een programma waar je samples en/of een live stream in kunt gooien, daarmee experimenteren totdat er iets onverwachts ontstaat. Puur voor het gebruik van fx werk ik sinds kort met een vst plugin genaamd dblue Glitch, die min of meer random een set fx over de audio gooit, wat soms erg leuke en onverwachte resultaten geeft. Ik vraag me af of er meer van dat soort programma's bestaan.

Thanks

Klinkt alsof je zoekt naar Ableton Live

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen ervaring heb met Ableton. Ik heb anderhalf jaar geleden ooit een demo versie geïnstalleerd. Ik heb er toen een uurtje mee gespeeld, maar ik begreep de bediening niet en heb er vervolgens niets meer mee gedaan. Kun je met Ableton op deze manier snel audio/samples bewerken en manipuleren?

Back