Groot TI dilemma.

koekebakker

Olie op het vuur
Op dit moment zit ik met een groot dilemma. Namelijk, moet ik mijn virus TI keys
houden of verkopen. Mijn gevoel zegt houden, en mijn ratio zegt wegdoen.
Graag wil ik jullie mening want ik zit echt in een 50-50 strijd. Hieronder motiveer
ik beide gedachten even met de bijbehorende pro's en contras.

Houden omdat :

* de TI een fantastische sound heeft (50%)
* het klavier heerlijk speelt (25%)
* het editen van patches magnefiek is (25%)

Verpatsen omdat :

* het na tijden nog altijd een ramp is i.c.m. FL Studio (80%)
- er is na een jaar nog geen 1 track uitgerolt omdat de workflow met FL k*t is.
* ik ben aan een nieuwe PC toe en het bedrag is mooi meegenomen (20%)

Zoals ik al zei kan ik met het geldbedrag een super PC kopen met leuke VST's
en een midi klavier/controller. Ik hamer steeds maar op FL studio, maar ik ga
voor geen goud over op een andere sequencer. FL is een feestje om mee te
werken als het gaat om software VSTi's en de workflow is superieur als je het
mij vraagt.

Dus... jullie serieuze mening graag. Mijn doel an sich is gewoon lekker muziek
maken met een profi sound, en vooral wil ik tracks ook daadwerkelijk afmaken
zonder tegen achterlijke wegdrempels te stuiten die de workflow belemmeren
zoals een simpele arp of midi track die niet te syncen is (werkelijk onbegrijpelijk).
Naar mijn mening zijn er VST's die kwaliteit zeker kunnen bereiken in de stijlen
muziek die ik wil maken (Jazz, trance, acid)

Ik ben vast niet de enige die zijn hardware overweegt in te leveren voor
software. Nogmaals, ik hou van de TI, maar verder dan spelen en freaken
zonder het in de mix te gooien kom ik niet.

Ps. ik wil geen discussie over de beste sequencer aanzwengelen. ;)
Mijn ervaring reikt verder dan FL alleen namelijk.

Alvast bedankt. :koffie:

Laatst gewijzigd:
Lekker slim. Eerst klagen over je TI en hem dan willen verkopen. ;)

Wacht eerst nou maar op die 2.7 firmware. Zo lang duurt dat niet en dan heb je nog de tijd om er over na te denken.

De Virus C klinkt ook behoorlijk lekker, waarom de TI niet verkopen en een tweedehands C kopen? Hou je nog geld over voor je nieuwe PC.

Je synths kunnen nog zo mooi klinken, als je er niet mee kunt werken is het prut..

Misschien dat met de nieuwe firmware de timing en FL ook wat beter wordt.

Persoonlijk zal ik niet te snel hardware verkopen. ik heb vaak spul in een opwelling verkocht waar ik achteraf toch weer spijt van had. En een Virus is gewoon een mooi veelzijdig apparaat.
Zolang je huur en elektrisch nog kunt betalen geen hardware verkopen ;-)

ik zou gewoon lekker die TI houden, je hebt toch een master keyboard nodig met een midi controller (zit allemaal in de ti), daarnaast kan de TI sinds os2.0 toch wel erg veel meer t.o.v. een virus C.

Als de enige issue de sync van de arp is, dan zou ik dat toch anders oplossen. Zoiezo is het niet verstandig om hardware arps te syncen aan een VST based omgeving omdat je dan met latency zit, dus het is nogal lastig om dat sample accurate te krijgen. Wat je in die situatie kan doen is het arp patroon opnemen in fruity loops en dat dan gewoon via midi gaan uitsturen, of je kiest een 'Software Arp' om de ti mee aan te sturen.

Het is inderdaad zo dat je via vsti's de TI wel kan vervangen, maar je vergeet dan wel de fun factor van het apparaat :D.

Ik vind zelf overigens het toetsenbord van de TI keys dramatisch slecht. Die van de KC was vele malen beter, maar misschien heb ik gewoon een slecht gebouwd exemplaar, dat zou kunnen.

dus advies:
ik zou hem houden, ik vermoed dat je er spijt van gaat krijgen (er komen weer erg mooie soundbanken aan overigens van behoorlijk bekende sounddesigners in de nieuwe firmware). Zeker als de Sync de hoofdreden is, dan zijn er zat andere oplossingen om hiermee om te gaan. Als het geld meer de reden is wat je ervoor krijgt om een nieuwe pc aan te schaffen, dan zou ik hem verkopen.

Over de sync: je kunt in dat opzicht MIDI (en zelfs samples in een software sampler) nooit vertrouwen als je echt sample accurate wil werken. Bounce MIDI dingen die je echt strak wil hebben altijd naar audio en knip en plak alles dan op de plek waar je het wil hebben.

En het is soms schrikbarend om te zien hoe slecht samples zijn geknipt, dus zelfs die zou je eigenlijk naar audio moeten bouncen en na moeten lopen.

Overigens is bovenstaand een perfecte methode om zware RSI op te lopen, waardoor je misschien ook niet meer aan de knoppen van de TI kunt draaien en hem sowieso kunt gaan verkopen..

In princiepe heb ik nooit kunnen wennen aan het opnemen van
losse audiotracks. Dit kan niet versneld gebeuren en kan een waste
of time zijn als je een midi controller net anders wil tweaken of
een nootje wilt aanpassen.
Met de komst van de TI had ik gehoopt dat dit gewoon via een
midi trackje kon, maar het blijkt niet zo (in FL althans)
Het Tracker en midi track systeem zit te diep bij mij ben ik bang.
Met de TI en haar super polyfonie zou dit opgelost moeten zijn...

Zeg, maar bedankt voor de comments. ik wacht 2.7 sowiezo
nog wel af, al denk ik niet dat het koek en ei gaat worden ;)
Maar ik ben waarschijnlijk ook een software persoon die te veel
van uit ging dat moderne hardware geen problemen met
reguliere softwarepaketten heeft.

Het lijkt er op dat ik mijzelf antwoord heb gegeven op de vraag;
houden of weg doen. :) of 2.7 moet al mijn irritaties weghalen.
Waarschijnlijk staat er binnenkort een Mint condition TI keys op
de marktplaats van SF.

Laatst gewijzigd:
Mijn mening: ik vind fl zoiezo bagger met hardware, ik weet niet hoe het nu met fl gesteld is. Maar toen ik nog fl gebruikte en meer hardware begon te kopen was het een ramp om bijvoorbeeld midi cc,s te automatiseren, voor elke knop op je hardware die je wilt automaten moest je in fl studio een knop aanmaken instellen etc :r

In live (of welke seq dan ook) is het gewoon record drukken knoppen draaien en het staat erin, eventueel de envelopes met de muis bij tekenen heerlijk.

Nou ligt dit net bij de virus ti natuurlijk wel anders door die total integration vst die bij de TI komt.

Ik vond fl ook altijd een heerlijk programma kwa workflow, vst's en de zeer korte tijd om wat neer te zetten, maar eenmaal op live overgestapt en eraan gewent heb ik fl ook nooit meer aangeraakt, durf zelfs te zeggen dat live (voor mij) nog een snellere en relaxtere workflow heeft, maar je moet er wel even aan wennen.

Dat was in versie 4 idd k*t ja met die CC's maar vanaf 5 of 6
is de learnfunctie goed ingeboud voor alle FL controls en VST's (God dank)

Laatst gewijzigd:
Ik zou de TI, ook als is hij nog zo fijn gewoon wegdoen. FL werkt imho alleen goed met een simpele controller en VSTi's. je koopt gewoon een dikke quadcore met 2gb super geheugen etc + compleet silent. Ik heb er ook net 1 besteld en dan een paar vsti's en je kunt dan vele malen beter en sneller werken...

voorbeeld systeempje:

Antec PerformanceOne P182 EU Retail
Antec NeoHE 550Watt ATX HE550EC
Corsair TWIN2X2048-6400C4 2x1024MB 800MHZ
Gigabyte GA-P35-DS3R s775 Intel GA-P35-DS3R
Samsung 750GB 7200rpm S-ATA 3.5 32MB Cache HD753LJ
Asus GeForce EN 8600 Silent/HTPD 512MB PCI-e Retail 90-C1CJ8A-JUAY00Z
Intel Core2 Quad Q9450 s775 2.66GHz FSB1333Mhz 8mb Box BX80569Q9450
Tuniq tower 120 CPU cooler
Nec AD-7191S DVD/RW Black 20x12xRAM Light Scribe S-ATA Oem

Schermpje heb je zelf al denk ik.

dit kost je ongeveer 950 euri.

enfin, dan nog een remote sl erbij ofzo?

suc6 met je keuze iig.

Voor diegenen die mij na 19:00 (do 21 feb) een pb hebben gestuurd... Mijn mailbox was vol. please try again.

Ik zou de TI, ook als is hij nog zo fijn gewoon wegdoen. FL werkt imho alleen goed met een simpele controller en VSTi's. je koopt gewoon een dikke quadcore met 2gb super geheugen etc + compleet silent. Ik heb er ook net 1 besteld en dan een paar vsti's en je kunt dan vele malen beter en sneller werken...

voorbeeld systeempje:

Antec PerformanceOne P182 EU Retail
Antec NeoHE 550Watt ATX HE550EC
Corsair TWIN2X2048-6400C4 2x1024MB 800MHZ
Gigabyte GA-P35-DS3R s775 Intel GA-P35-DS3R
Samsung 750GB 7200rpm S-ATA 3.5 32MB Cache HD753LJ
Asus GeForce EN 8600 Silent/HTPD 512MB PCI-e Retail 90-C1CJ8A-JUAY00Z
Intel Core2 Quad Q9450 s775 2.66GHz FSB1333Mhz 8mb Box BX80569Q9450
Tuniq tower 120 CPU cooler
Nec AD-7191S DVD/RW Black 20x12xRAM Light Scribe S-ATA Oem

Schermpje heb je zelf al denk ik.

dit kost je ongeveer 950 euri.

enfin, dan nog een remote sl erbij ofzo?

suc6 met je keuze iig.

Mag ik vragen waar je die Q9450 dan vandaan haalt? Wacht er al maanden op en de releasedate staat in de US zover ik weet pas op 3 Maart. En in de Eu dus later.

Ik weet dat ik er nog ff op moet wachten, maar verder heb ik hem gewoon bij een winkel besteld. ik heb er geen haast mee.

misschien is je pc wel een vervelende stoorzender in je creatieve proces

ik heb een tijd geleden de stap gemaakt om met een HD recorder muziek te maken.

voor mij een verademing....., maar ik weet niet hoeveel software je gebruikt...

Gr JD

Back