Groot TI dilemma.

Hey koekebakker :)

Ik weet nog dat ik je Cubase had aangeraden ism je TI, vervolgens viel het me ook op dat je Cubase studio 4 al vrij snel weer op marktplaats had gedumpt ..
Cubase is absoluut (en zeker vergeleken FL) niet een prog dat je aanschaft en dan meteen moet verwachten dat alles uit de lucht komt vallen..

Ik weet zeker dat je diezelfde workflow ook best in cubase kan vinden..

edit - wat bedoelde je precies met dat je had gehoopt dat dit via een midi trackje kon? je kan toch met je TI ook noten en alles intekenen in midi trackjes net zoals je voor je vsts doet?
tis toch niet zo dat je alles direct als audio sporen moet renderen tenzij je je TI niet in multi mode zou zetten.. dat is juist t mooie aan de TI op alle parts individuele fx, met de oude virussen was t soms wel eens een probleem omdat je alleen globaal fx had in multi mode waardoor je afentoe gedwongen werd om alvast een track op te nemen met zn eigen fx ..

Ik weet niet wat je verder aan hardware heb maar sowieso lijkt het mij niet leuk om alleen 1 synth te hebben (afgaande op de foto van je), wat dat betreft is t dan wel weer leuker om in FL met een boel plugins te spelen.. Al eens aan gedacht om er bijv. een leuke drumbak bij te halen zodat je lekker mee kan jammen met je TI, of evt. iets met een sampler, denk echt dat je die TI meer gaat waarderen als je er nog iets naast zet als je op zo'n manier instant muziek kan maken wekt dat toch vaak een hoop nieuwe ideetjes op, werkt een stuk inspirerender ook. En je zal zien dat je dan soms uren achter elkaar muziek kan maken zonder dat je de drang nog heb om echt tracks te maken (live jams opnemen is ook erg leuk bijv.).

wil je echt tracks maken met die TI zal je toch weer terug moeten naar een andere sequencer, aangezien je zelf al aangeeft dat je TI in FL gewoon niet mee werkt .. En anders inderdaad maar weer terug naar FL en met VST's aan de gang, persoonlijk zou ik de TI houden en een andere sequencer zoeken daar een leuke softsampler of een hardware drum bak bij nemen voor je beats en percussie want daar zou ik persoonlijk geen normale synth voor gebruiken niet als enige optie iig ..

Laatst gewijzigd:
Doe hem niet weg. Ben ook een keer overgegaan op software en heb daarvoor al mijn hardware verkocht. Eeuwig spijt, ben het nu weer aan het terugkopen. Mijn producties klinken weer een stuk beter met hardware.

Doe hem niet weg. Ben ook een keer overgegaan op software en heb daarvoor al mijn hardware verkocht. Eeuwig spijt, ben het nu weer aan het terugkopen. Mijn producties klinken weer een stuk beter met hardware.

Werkelijk... ik ben volledig afgeknapt op hardware. Onbetrouwbare zooi is
het in de regel. Is grotendeels ook toe te wijden aan FL himself, maar
ik weet dat VST's subliem zonder kommer en kwel draaien in FL.

Hey koekebakker :)

1* Cubase is absoluut (en zeker vergeleken FL) niet een prog dat je aanschaft en dan meteen moet verwachten dat alles uit de lucht komt vallen..
Ik weet zeker dat je diezelfde workflow ook best in cubase kan vinden..

2* tis toch niet zo dat je alles direct als audio sporen moet renderen tenzij je je TI niet in multi mode zou zetten.. dat is juist t mooie aan de TI op alle parts individuele fx, met de oude virussen was t soms wel eens een probleem omdat je alleen globaal fx had in multi mode waardoor je afentoe gedwongen werd om alvast een track op te nemen met zn eigen fx ..

3* Al eens aan gedacht om er bijv. een leuke drumbak bij te halen zodat je lekker mee kan jammen met je TI, of evt. iets met een sampler, denk echt dat je die TI meer gaat waarderen als je er nog iets naast zet als je op zo'n manier instant muziek kan maken wekt dat toch vaak een hoop nieuwe ideetjes op.

1* :) Ik ben juist niet op zoek naar een sequencer die met 1 druk op de knop
er een track uit spuugt, maar Cubase had te veel omslachtige instellingen
nodig die, voor de profi producer met veel hardware, noodzakelijk zijn, maar
voor mij irritatie opwekken. FL is misschien wel wat simpeler, maar what you
see is what you get. Dat is zo geniaal aan FL.

2* Het irritante is dat ik te vaak popjes, kraakjes en overgeslagen nootjes
ervaar als ik ook maar een enkel midi trackje afspeel. 1 van de 5 keer gaat
het gemiddeld fout en dat is veel te veel om er leuk mee te werken.

3* Meh, ik ben al ingeroest in muisklikken en vst's aansturen met midi controllers.
Dat beviel voor mijn hardware periode zeer goed. Ben ook opgegroeit met software
als FT2. De drang om aan iets tastbaars te zitten en te draaien heb ik niet zo
namelijk. FL boven hardware dus. Tis niet mijn ding (ben ik achter na een paar jaar)

Werkelijk... ik ben volledig afgeknapt op hardware. Onbetrouwbare zooi is
het in de regel. Is grotendeels ook toe te wijden aan FL himself, maar
ik weet dat VST's subliem zonder kommer en kwel draaien in FL.

Hardware is in het algemeen juist geen onbetrouwbare zooi, al schijnt de TI dan weer net wel zo'n geval te zijn vol met bugs waarvan geloof ik het meerendeel is opgelost.. en verder moet je t natuurlijk niet gaan gebruiken in programma's die er niet echt voor bedoeld zijn of sterk te kort schieten op midi gebied :)

anyways zoals iemand anders al aangaf, je zou ook je TI kunnen verkopen en een C kopen + nog wat anders, persoonlijk zou ik die TI verkopen en een TB + drumcomputer kopen meer heb je niet nodig :D

1* :) Ik ben juist niet op zoek naar een sequencer die met 1 druk op de knop
er een track uit spuugt, maar Cubase had te veel omslachtige instellingen
nodig die, voor de profi producer met veel hardware, noodzakelijk zijn, maar
voor mij irritatie opwekken. FL is misschien wel wat simpeler, maar what you
see is what you get. Dat is zo geniaal aan FL.

2* Het irritante is dat ik te vaak popjes, kraakjes en overgeslagen nootjes
ervaar als ik ook maar een enkel midi trackje afspeel. 1 van de 5 keer gaat
het gemiddeld fout en dat is veel te veel om nog leuk er mee te werken.

3* Meh, ik ben al ingeroest in muisklikken en vst's aansturen met midi controllers.
Dat beviel voor mijn hardware periode zeer goed. Ben ook opgegroeit met software
als FT2. De drang om aan iets tastbaars te zitten:) en te draaien heb ik niet zo
namelijk. FL boven hardware dus.

1* mwah zoals ik al zei, tis echt wennen ik weet nog wel dat ik vroeger alleen een mc-505 had samen met cubase werkte echt zalig, maar goed ik vraag me af of je die TI wel in multi mode heb gezet tijdens cubase gebruik?

2* hoe erg de bugs nog zijn met de TI weet ik niet, maar een slechte midi interface of juist geen midi interface (bijv midi over joystick port) onjuiste buffer instellingen konden ook het probleem zijn hier

3* Tja dat kan, ieder zn ding in dat geval zou je waarschijnlijk geen spijt krijgen als je je TI verkoopt (hoop ik dan voor je :) )

anyways, hoe leuk FL ook is, een profi sound halen zal erg lastig worden, dat gaat echt 10 keer beter met je TI, die vsttjes blijven toch dun klinken totdat je ze door hardware heen gaat routen ..
wat dat betreft misschien ook een leuk idee? mixertje, een goeie geluidskaart en wat leuke rand apparatuur om die VST's flink op te dikken?

Ok, ik heb het eens over de andere boeg gegooit. IPV de Virus
control heb ik het nu in multimode geprobeerd en de hele meuk
schijnt nu inclusief arps strak te lopen. geen latency of arp
haperingen so far. (slag om de arm houden)
Enige euvel is dat ik de audio output niet kan opnemn in FL
omdat ik mijn brakke audiokaart in de kliko heb gegooit. Multi mode
kan niet outputten naar USB (maar dat zou de boel toch maar weer
vertragen.. dus... een audiokaartje aanschaffen morgen.

In princiepe vertikte ik het dus om de VC niet te gebruiken omdat
dat part of de TI was en het de gebruiker makkelijk zou moeten
maken (principiele eikel die ik ben)

Voorlopig is de verkoop van de baan. Laat de "wat wil je nou vent!"
replys maar komen. Thanks voor het meedenken iig.

De TI heeft ook een spdif output dus als je een digitale input scoort dan kan je nog steeds net zo 'zuiver' je TI sound krijgen als via die brakke USB.

kan je je ti gewoon niet gebruiken als midi bak ???Dus zonder die total integration poespas ...
IK heb nooit problemen gehad met flstudio en externe hardware , nu overgestapt naar renoise ( vetvet vetvet ) fl studio = geen sysex maar het sequencen ging altijd vlotjes
Dus gewoon die ti houden en ouderwetse midi gebruiken

kan je je ti gewoon niet gebruiken als midi bak ???Dus zonder die total integration poespas ...

Dat is dus de multi mode :)
Anyways, goed om te zien dat je eruit bent, je zal zien dat wanneer alles wel lekker loopt het echt een hele toffe bak is

Laatst gewijzigd:
De TI heeft ook een spdif output dus als je een digitale input scoort dan kan je nog steeds net zo 'zuiver' je TI sound krijgen als via die brakke USB.

Het lijkt me dat een beetje moderne audio interface/kaart ook wel een spdif in
heeft.

replys maar komen. Thanks voor het meedenken iig.

welkom terug,

laat het niet weer voorkomen :D

IK heb nooit problemen gehad met flstudio en externe hardware , nu overgestapt naar renoise ( vetvet vetvet ) fl studio = geen sysex maar het sequencen ging altijd vlotjes

Pcies. dat doe ik nu ook :) midi via USB kabel dan, maar dat is wel zeer ok.
ik ben weer een blij man. hoewel deze k*t pc uit 1980 wel eens aan vervanging
toe is :koffie:

....
replys maar komen. ...

:D Een beeeeetje Phochos-trekjes waren wel aanwezig, zeg nou zelf..

Enfin, veel plezier met je "herontdekte" bak! :mega:

LOL :D

@ koekebakker:
't lag dus gewoon aan je verouderde peecee! ;)
Zonder gekheid, loop zelf op dit moment ook te K#$$tten met mijn yamaha Mo6 en FL. Maar ik bijt me erin vast als een pitbull...

Hoor ik daar ergens in de verte Mac-gebruikers gniffelen om al dat pc-leed... ojee wat doe ik nu? wakker ik weer een eindeloze discussie aan? :engel:

LOL :D

@ koekebakker:
't lag dus gewoon aan je verouderde peecee! ;)
Zonder gekheid, loop zelf op dit moment ook te K#$$tten met mijn yamaha Mo6 en FL. Maar ik bijt me erin vast als een pitbull...

Hoor ik daar ergens in de verte Mac-gebruikers gniffelen om al dat pc-leed... ojee wat doe ik nu? wakker ik weer een eindeloze discussie aan? :engel:

Mocht het niet lukken met je Yamaha Mo6 en FL kun je altijd nog de kapot-
vallende yamaha sampelen. Die samples zijn prachtig voor goa trackjes :)

En laat de mac eerst maar 2 mousebuttons krijgen voordat de mackies
recht hebben om te zeuren ;)

Succes met je battle iig :)

Enfin, veel plezier met je "herontdekte" bak! :mega:

Hmm.. zou ik me iets meer moeten verdiepen in Dhr. Phochos. :)
zeur threads zijn altijd wel leuk voor bij het ontbijt :koffie:

idd. waarom moet iedereen ineens ti-vst gaan, midi werkt gewoon, en usb vindt ik leuk voor een headsetje op werk maar niet voor synths.( ik heb nooit problemen gehad met hardware en fl, en sysex doet fl ook op mn sherman fb)
er komen nu bakken uit zonder midi poorten maar dan wel met usb, lekker kut als je een mpc of hardware seq eraan wilt hangen ofzo.

Back