Groot TI dilemma.

pak dan eens SONAR ofzo...

ik vind cubase echt niet ingewikkelder dan FL....
je moet alleen weten waar je moet zoeken en daar is een handleiding wel handig voor.....

ik heb cubaas laatst wel verkocht hehe, maar NIET voor fruity ;)

idd. waarom moet iedereen ineens ti-vst gaan, midi werkt gewoon, en usb vindt ik leuk voor een headsetje op werk maar niet voor synths

tsja,
ik vind het gewoon megahandig. Wat mij betreft zou alles via usb of firewire mogen lopen. Ik heb hier bijvoorbeeld 2 keer de ti, de m3, de motif, de neuron vsti en 3 midicontrollers gewoon via usb aan de computer hangen, alles is gewoon megahandig geintegreerd in 1 keer, inclusief total recall en nog veel belangrijker, inclusief alle automation parameters gemapped via de vsti's achtige interface.

Tuurlijk kan het ook op de oldskool mode via midi en een mengpaneeltje en opnemen in wav filetjes., maar we leven inmiddels in 2008, dan mag je toch wel gebruik gaan maken van de handigheidjes die ons ter beschikking staan.

Ik zeg niet dat de oldskool methode fout is, maar zeker in deze tijden zullen steeds meer mensen ontdekken dat volledige daw integratie enorm veel voordelen biedt.

Je hebt absoluut niets aan die total integration als je last hebt van tikken en glitches.

En via de 3x analoge outs kan je hem lekker aan je mixer aansluiten en met knoppen de boel regelen.

het zou nog mooier zijn als de TI patch editor (VC) het in mulit en
single mode deed. Maar helaas wordt er een speciale modus
aangesproken. Editen gaat naar mijn mening ook prima via MIDI
protocol / Sysex. kijk maar naar die ouwe virusjes.

Laatst gewijzigd:
Je hebt absoluut niets aan die total integration als je last hebt van tikken en glitches.

En via de 3x analoge outs kan je hem lekker aan je mixer aansluiten en met knoppen de boel regelen.

3x analoge outs komen ook in USB formaat per OS 2.7.
Knoppen kun je ook gebruiken in Cubase via Midicontroller.

Dus wat is nu handiger?

Tikken & Glitches: Koop een dedicated usb card of gewoon een goede pc. Ik heb er geen last van met (nu nog) m'n p4 3.2 met 1gb mem. Dit is gewoon een oude pc.

3x analoge outs komen ook in USB formaat per OS 2.7.
Knoppen kun je ook gebruiken in Cubase via Midicontroller.
Dus wat is nu handiger?
Handiger is zo te werken waarbij jij je het beste voelt.

En die remote functie is gewoon super om softsynths mee aan te sturen (via midi).

Tikken & Glitches: Koop een dedicated usb card of gewoon een goede pc. Ik heb er geen last van met (nu nog) m'n p4 3.2 met 1gb mem. Dit is gewoon een oude pc.
Ik heb een goede PC met een A-merk moederbord met Intel P5 chipset en die is tot op het bot getweaked dus daar ligt het iig niet aan.

Het ligt duidelijk aan de drivers. Dit is iets wat wel bij meer hardware voorkomt en dat is iets wat te voorkomen is om het simpelweg niet te gebruiken.
En dan gebruik ik gewoon liever een RME Adat kaart en Midex 8 met rock solid drivers. En dan heb je ook geen last van tikken en glitches waar daar ben ik inmiddels behoorlijk allergisch voor geworden.

Dat de TI af en toe wel eens hapert en zich duidelijk hoorbaar verslikt moet je dan maar voor lief nemen. Maar een A6 kan ook wel eens vastlopen.

Back