neuromancer
Fire, walk with me
@MadR....ruim je mailbox eens op joh!!!
En werkt die SP1200 nou ook met geluiden op Eproms ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
machinedrum UW en monomachine UW?
Eigenlijk zou ik je het verschil moeten laten horen uit me sp1200. Waar ik bij de ene de converters van me Motu traveller gebruik en daarna hetzelfde met de sp1200 zelf sample.
Mijn inziens heeft falafelbiels dus gelijk ..
@MadR....ruim je mailbox eens op joh!!!
ik bedoelde dat het nog steeds rauw klinkt als je ze inlaad op je vintage sampler... het ligt natuurlijk ook aan de a/d converters .... maar vooral ook aan de d/a converters
mijn akai s950 en yamaha TX16W kunnen allebij floppys lezen die ik met de computer maak.... dan gaat het er 16 bit in maar komt het er echt wel 12 bit en rauw uit!
het gaat over het verschil tussen digitaal en analoog inladen
kan jij van je computer digitaal inladen op je sp1200?
Ik zou zeggen luister eens naar het oude werk van Front 242ik ben eerder benieuwd naar demo's van de sp of emulator 2
een machinedrum kan je laten klinken hoe je wil...
en is trouwens een perfect voorbeeld van "12 bit vandaag"
Ik zou zeggen luister eens naar het oude werk van Front 242
Die gebruikten in de jaren 80 Emulator 2 en Emax samplers
een machinedrum kan je laten klinken hoe je wil...
en is trouwens een perfect voorbeeld van "12 bit vandaag"
Kraftwerk heeft er ook jaren mee opgetreden.
Dat betwijfel ik ! The machinedrums staan niet bekend om een vette geluid .. maar ik laat me graag overtuigen natuurlijk ..
er zitten daar allerlei filter en eq mogelijkheden op, je kan je geluid zo dik laten klinken als je wil
moet wel weten waarmee je bezig bent, mij heeft het toch ook heel lang geduurd ens ik me thuis voelde met dit toestel.
denk dat het grote verschil met oudere 12 bitters vooral de groove van de sequencer is.
als iemand mij een 4tal rauwe samples geeft en een beat die ermee gemaakt is kan ik dit eens namaken op de MDUW en proberen de "vetheid" te benaderen.
over de MD kan je veel zeggen maar dun is hij echt niet hoor (tenzij je erom doet)
appels met peren vergelijken...Moet je eens een tr 909 naast een MD zetten en het volume eens flink omhoog gooien ...
enorm onlogische redenering.En de hoeveelheid filters zegt niks .. kwantiteit is voor losers die denken dat keuze per definitie je het beste resultaat oplevert. Enige wat ik mijn wereld telt is dat hoe minder electronica en dus korte paden, hoe vetter de sound/groove.
lol..Gisteren een vhs/dvd/5.1 subwoofer combo op me dj mixer aangesloten .. zat gewoon 500 ms (!!!) delay in ... was gewoon niet mee te mixen ... ik bedoel maar !
Tja, maar in de studio gebruikten ze een Synclavier....en die waren geen 12 bits..
appels met peren vergelijken...
enorm onlogische redenering.
lol..
maar ben niet mee :confused:
ik zie niet in waarom de hoeveelheid elektronica perse invloed zou hebben op de strakheid..Enige wat mij boeit is de uitgebreide sequencer. Al vrees is dat ie door de hoeveelheid elektronica niet echt strak is .. jammer genoeg