aanschaf electro synth

Carels

Jong en Onbezonnen ...
ejs,

Ik zoek een nieuwe synth te kopen
richtprijs maximum 500 €
het moet multitimbraal zijn
ik maak trash-electro punk
en heb al een microkorg
en korg R5

wa zijn de mogelijke opties
denken jullie

Geen behoefte aan een drumbak of sampler?

Misschien dan de Ion die ik heb? :) Klik op de link in m'n signature, daar staat ook een lijst demo's bij.

Hey,

die R5 is een drumbak
voor samplers heb ik het niet zo

ik zit zelf wa te denken
tussen virus B rack
Nord lead rack
....

*D

wel mij gevoel gaat uit naar van die kleine lof-fi bakken
alla casio, dx7, basstation
iemand enige ervaring met die monstertjes

een alesis ion zegt me niets
een maat van mij heeft een nord
die vind ik wel lekker rauw klinken
maar precies niet zo handig werken

BassStation is vetjes... ook handig aan te sturen met CC's, sinds dit weekend ook een Nord Lead, ook errug leuk!

andere suggesties:
ESQ 1, SH-101, ms-10
kunnen allemaal flink smerig klinken...

Maakt toch niet zo heel veel uit? Met alle respect, maar het is geen genre waarvoor je de meest karakteristieke en uitgebreide synths nodig hebt... Sowieso lijkt het mij juist het uitgelezen genre om vooral zoveel mogelijk low budget te doen (dat punk gehalte kan toch niet alleen schreeuwen om 't schreeuwen zijn, wel? ;) ) Ik zou me drukker maken over rand apparatuur als effecten en zo... En als 't persé een synth moet zijn... misschien toch een leuke ranzige monofone bak... Korg MS10 of MS20 ofzo...? Heb je ook een filter input, dan maakt het helemaal niet meer uit wat je er doorheen jaagt...

welja
ik wilde ook wel eens iets anders doen
ik bedoel laten we eerlijk zijn
de tr'en en tb'en, de virussen, de jp
we hebben ze allemaal wel gehoord nu vind ik

ik zoek wat onderschatte alternatieve bakken
waaruit ik lekkere sounds kan halen

tis wel de bedoeling om een live act te maken
dus moet wel genoeg synthlijnen kunnen reproduceren

ik ben die casio's cz serie is aant checken op het net
ik zie dat hij 4 partmultitimbraal is
maar heeft hij ook 4 individuele outputs?

Nope, geen 4 outs... En bij 4 parts word 'ie ook monophone (of duophone als je maar 1 dco gebruikt). Trouwens, niet alle CZ's zijn multitimbraal. En CZ´s of een DX programeren... Als jou de Nord al niet bevalt, zou ik dar helemaal niet aan beginnen...

Als je dat wil (een multitimbrale synth met multiple outs) dan zul je toch naar iets moderners moeten kijken, zoals de Nord Lead of Rack (waarvan ik eerlijk gezegd niet begrijp wat je daar niet handig aan vind werken, dat ding is een werkpaard pur sang) of Novation Nova ofzo... Er zijn wel oudere synths die multiple outs hebben (Akai VX600 bijvoorbeeld), maar niet veel, en vaak ook wat prijzig of omslachtig in 't gebruik. Echt, als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil, dus veel mogelijkheden en gebruiksgemak voor weinig geld, dan is een VA waarschijnlijk de beste keus...

Daar leg je de vinger mooi op de wonde.
Ik kan nogal moeilijk kiezen tussen een goede VA-synth, in een modern jasje met weinig problemen, ma die mij weinig aanspreken. Of die grave obscure synthjes die mij enorm aanspreken, maar die moeilijk werken en misschien wel wat problemen kunnen geven. Ik zit nog maar net in de synth-wereld. Heb hier een Microkorgje staan en da vind ik een super lekker bakje. Verder doe ik mijn korg EMX weg omdat ik de geluiden wat te standaard vind en bij gebrek aan een goede enveloppe. Er zijn gewoon zoveel leuke mogelijkheden. Ik weet echt niet wat kiezen. :) die luxe-problemen toch!!

novation nova? das een veelzijdige bak en ze kosten niet veel. je hebt 6 parts en 6 outputs. Dr zit een vocoder in en een leuke effectsectie.

-C-

Verder doe ik mijn korg EMX weg omdat ik de geluiden wat te standaard vind

Kijk, en da's nou precies wat een sampler voor je oplost. Je kunt je eigen drums bakken met je Microkorg of waar dan ook vanaf trekken, in de sampler mikken, en hoppatee.

welja
ik wilde ook wel eens iets anders doen
ik bedoel laten we eerlijk zijn
de tr'en en tb'en, de virussen, de jp
we hebben ze allemaal wel gehoord nu vind ik

oja 8D

dat ligt eerder aan de voorgebakken presets ;)

TR-808 is wel iets wat ik zou wilen hebben....
als je een leuke controller hebt is een G2 engine mss wel tof.....
wel een beetje ingewikkeld...

een analoogje zou ook wel tof zijn..

Back