aanschaf electro synth

Hey,

Ik heb nog wat verder gezocht op het net
en de dx7, casio CZ101, bassstation
spreken me echt wel aan
leuke bakjes met leuke plastic sounds
wel wat gecompliceerder dan de VA
maar dan is de leercurve misschien ook groter
enig idee wat deze bakjes tweede hands moeten kosten?

Hey,

Ik heb nog wat verder gezocht op het net
en de dx7, casio CZ101, bassstation
spreken me echt wel aan
leuke bakjes met leuke plastic sounds
wel wat gecompliceerder dan de VA
maar dan is de leercurve misschien ook groter
enig idee wat deze bakjes tweede hands moeten kosten?

Misschien is het voor dit moment ff handiger als je aangeeft naar wat voor soort geluiden je uit de synth wilt halen. De 3 die je hierboven noemt zijn echt 3 compleet verschillende bakken namelijk. Oftwel, wil je m.n. scheurende leads / bassen etc???

Dat kun je ook allemaal uit je EMX halen vermoed ik.

opvullende wavekes... Wat moet ik me daar bij voorstellen want dat is de meest algemene term die je kunt gebruiken.

Kun je wat voorbeelden plaatsen van wat je zoekt aan geluiden? Of eventueel wat nummers?
Ik denk dat je met een nova (zoals ik al eerder zei) een heel eind kunt komen. Je moet echter wel bereid zijn om dr diep in te duiken en te leren programmeren.
Ik heb de nova een tijd gehad en het is echt een waanzinnige bak. Met wat geduld kun je leuke patches maken.
Een andere optie is wat patches / soundsets downloaden voor de nova, dan heb je meteen een flinke set leuke geluiden.

Verder... Korg prophecy. Hij is wel monofoon maar daar kun je echt de meest zieke geluiden uit halen.
Soms mis ik het ding wel... veelzijdige synth.

Anyways, als je wat voorbeelden zou kunnen plaatsen kunnen we je vast wel verder helpen :)

-C-

Wel ik heb die EMX weggedaan omdat er geen echte enveloppe op zat.
En dat vond ik nogal lastig eigenlijk.

Ik luister vooral naar Crystal Castles, Digitalism, Justice, You love her cause she's dead, daft punk, lectro luv, ... Ik zoek nog een goeie polyvalente set-up waar ik mijn micro-korg en drums mee kan aanvullen. Moet mooie vette gedistorte bassen kunnen produceren, leuke chiptunes, maar ook meer polyvalente sounds en minder extreem, ... Ik wil vooral leuk karakter en wil eigenlijk ook liever wegblijven van de typische geluiden. Het is ook niet echt mijn bedoeling om super kwalitatieve opnames te maken. Ik wil liever een set-up die live lekker loopt.

Misschien is het ook handig om te weten dat ik mijn laptop gebruik als sequencer. Ik hou er wel van dat alles dan lekker visueel voorgesteld wordt.

Alle suggesties zijn welkom.

mmmm interesant onderwerp.

Zou je niet gewoon een distortion pedaal er over heen kunnen gooien(maakt niet uit welke synth) en ff een flinke compressor erachteraan?

Digitalism Boysnoize Justice :halleluja

Volgens mij doen hun dat ook zo een beetje.

correct me if i'm wrong...

dat zou misschien wel kunnen ja
maar dat neemt niet weg dat ze nog steeds andere geluiden moeten produceren in hun life sets he

Het nadeel van een DX is het editten. Ik zou nog liever gaan voor bijv die synth die elektrovolt aanraad. De ION. Ken 'm zelf niet, maar wel fijn al die knoppen.

die dx is niks als je het mij vraag....

eerder die eerder genoemde MS-20....
die heeft een vies filter...

ik zou iets zoeken wat 2 osc's heeft en analoog is.

ik zou in dat geval naar een leuk va tje kijken.

microkorg
micron
ion

of een waldorf pulse (analoog)

zonder programmer is dat een drama.
geinig synthje wel...

vind mijn opties toch beter :D

niet echt, soort van jp8000 is dat dacht ik...

ga eens sounds zoeken van die waldorf puls bijvoorbeeld...

das een 3osc monosynth midi aanstuurbaar.

ik heb een pulse te koop :)

ik zeg ook: pulse

heb je niet eens een distortion bij nodig zo smerig kan ie zijn.

De microkorg is prima, daar is niks mis mee
maar ik wil mijn setup wa uitbreiden
met alleen een microkorg en drumcomputer ga ik niet ver lopen in een live situatie he

heb een microkorg en een jp8000, blijf t grappig vinden dat men nogsteeds de jp als trance bak ziet... kan je zo een paar zelf gemaakte geluiden laten horen die toch echt wel vieze zware elektro zijn... en dat uit een jp... en geen effecten op toegepast. ikzelf vindt de jp warmer en ronder klinken als de microkorg... en de microkorg wat kaler en punchier... maar zoals ik al beweer... t ligt eraan hoe je m programeert natuurlijk... denk dat je bij elektrogeluiden vooral niet TE voorzichtig moet zijn om ze te maken. gewoon flink overdone aan die parameters draaien :P..... oew nu ga ik commentaar krijgen ;)

Back