Midas Venice - Gebruikers ervaringen?

Resonance

Turn up the reso!
Wie is er bekend met de Midas Venice serie?

Klinken ze bijv. net zo dik als een Ghost
Hoe verhoudt een Venice zich met andere high end mixers
Etc. etc. graag zoveel mogelijk info :)

Als iemand nog andere high-end compacte mixers kent hoor ik dat ook graag
maar ik moet zeggen dat die Venice mixers er wel erg compact uit zien!

wat dat betreft heb ik nog geen andere high end mixers gezien die zo compact zijn

Tis geen high end maar het klinkt niet verkeerd. Wij gebruiken hem voor live en dat klinkt als een klokje .. eq is wel ruw .. en de routing is oke voor zo'n kleine tafel.

Zelf nooit uitgebreid een ghost kunnen testen ..

Geen high end? zou je toch wel van dat merk en de prijs die erbij komt verwachten :confused:

of betaal je hier echt alleen voor t merk ?

maar klinken deze mixers nou een stuk dikker als de standaard mackie/soundcraft mixers? en hoe zit t qua headroom vergeleken een mackie ?

Midas maakt alleen live-tafels daar zijn ze top in....de EQ is zeer woest vooral 't laag, want je pakt een aantal banden tegelijk.....voor live doeleinden is dat ideƤal.

maar t zijn toch over t algemeen live tafels die in thuis studiootjes staan..

zou dit wat dat betreft echt een afrader zijn als je er niet live mee wil?

Heb er zelf ook 1 gehad 16-kanaals venice m'n eerste tafel alleen omdat ik in 't verleden in 013 op Midas mixte dat was echt een verademing.
Ik zeg niet dat ze ongeschikt zijn voor thuis alleen ze zijn duur je kunt voor dat geld ook een redelijke goede studio-tafel kopen met meer routing-mogelijkheden.

Heb er zelf ook 1 gehad 16-kanaals venice m'n eerste tafel alleen omdat ik in 't verleden in 013 op Midas mixte dat was echt een verademing.
Ik zeg niet dat ze ongeschikt zijn voor thuis alleen ze zijn duur je kunt voor dat geld ook een redelijke goede studio-tafel kopen met meer routing-mogelijkheden.

klopt, ik zit alleen met een ruimte probleem, studio tafels hebben meestal meer bussen, wat dat betreft zat ik aan een ghost 24 kanaals te denken maar met zn 8 bussen is ie alsnog net zo groot als de 32 kanaals 4 bussen die ik nu heb, qua formaat was ie ook te groot en andere interessante mixers in die klasse zoals bijv. soundtracs zijn ook allemaal van die lomp grote bakken ..

ik wil eigenlijk qua sound wel een opstapje doen vanaf mn soundcraft lx7 en de midas is eigenlijk de enige mixer die ik tot nu heb gezien van bepaalde merken klasse die ik hier kwijt zou kunnen..

ik ben dus van plan nu mn lx7 te verkopen en een 2e hands midas te kopen uiteraard moet ik daarna nog ff flink in de buidel tasten omdat ik nog heel wat centjes mag bij leggen..
zou die overstap de moeite waard zijn? ik verwacht qua vetheid en headroom in ieder geval een stap omhoog die dat geld waard is

yep.........ik ken geen compacte mixers die zo woest klinken als een midas venice
Hij is z'n geld zeker waard........en houdt ook z'n waarde.

Venice is inderdaad een leuke tafel, maar absoluut geen high-end, je mag het niet vergelijken met bijv. de heritage en de xl 4.
Midas heeft nog wel eens rare routingen bij de goedkope series, zo heb je bij een stereokanaal geen insertie, behalve als je maar 1 kanaal gebruikt (volg je me nog) , dan wordt het andere kanaal de insertie.... Dit soort dingen dus.
Eq's klinken prima, maar ik vind het niet een 'warme' tafel .
Trouwens wel veel beter dan een lx7 !

Venice is inderdaad een leuke tafel, maar absoluut geen high-end, je mag het niet vergelijken met bijv. de heritage en de xl 4.
Midas heeft nog wel eens rare routingen bij de goedkope series, zo heb je bij een stereokanaal geen insertie, behalve als je maar 1 kanaal gebruikt (volg je me nog) , dan wordt het andere kanaal de insertie.... Dit soort dingen dus.
Eq's klinken prima, maar ik vind het niet een 'warme' tafel .
Trouwens wel veel beter dan een lx7 !

Idd de xl 4 en Heritage zijn standaarden. Heb me laten vertellen dat alle 'goedkope' midas tafels gewoon uit de dynacord fabriek komen.

Eigenlijk kan je er bijna altijd vanuit gaan dat als een tafel niet uit losse broodjes ( kanalen) bestaat dat het geen high end is. High end moet je zelfs bijna draaiend kunnen fixen en dat gaat nooit niet lukken met tafels die maar uit 1 board intern of per 8 gegroepeerd zijn.

Trouwens de headroom is waar de venice het beste in is mijn inziens. Die eq had zeker compacter gekund en idd de routing met betrekking tot stereo/mono kanalen is vooral bij de middenmoot van midas een beetje vreemd soms.

Zaterdag weer met een sienna spelen .. vind ik werelds maar collega's spreken dan over een peppi en kokki tafel .. kan je nagaan !

Oh ja, nog een belangrijk nadeel vind ik dat niet alle auxen pre/post fader te schakelen zijn.

De Venice is in z'n segment het beste wat je kan krijgen. Je moet hem vergelijken met de A&H MixWizards, Mackie 1604 en Soundcraft GB series. Dan is de Venice, die overigens idd bij Dynacord word gemaakt naar ontwerp van Midas absoluut de top.

Over de Verona's en Sienna's ben ik idd minder te spreken. Alhoewel ze ok klinken heb ik in dat segment liever een Soundcraft MH serie tafel. De Verona's hebben geen VCA's en klinken wat wollig vind ik. Ik vind de Venice stiekem zelf wat beter klinken dan de Verona :)

Vooral de pre-amps en de bouwkwaliteit van de Venice maken het verschil met de andere tafels van z'n soort.

Het is idd geen Heritage of XL3/4 maar dat kan ook niet met dat prijsverschil (Heritage begint een beetje bij ong. 60.000 euro)

Zijn idd ook best aardig in de studio bruikbaar, ding heeft 4 subgroepen en een direct out op alle mono kanalen...

Of het beter klinkt dan een Ghost weet ik niet, die tafel ken ik niet, maar het zou best eens in de buurt kunnen komen of zelfs beter zijn....

VCA voor de handigheid neem ik aan ? VCA komen je geluid meestal niet ten goede heb ik me laten vertellen.

En ik denk dat minder electronica ( venice ) altijd beter klinkt dan die Sienna's of Vermona's .. simpel weg omdat het signaal path kleiner en minder uitgebreid is. Is ook logisch: hoe meer kanalen hoe hoger je noisefloor.

En waarom de Soundcraft MH Allert ?

VCA's zeker voor de handigheid. Maakt het mixen gewoon prettiger en daardoor soms beter. Dat VCA's slechter zouden klinken heb ik wel eens horen vertellen maar nog niet echt gehoord. Iig niet op onze XL3 of op een Heritage en eigenlijk ook niet op onze MH's

De Soundcraft MH tafels hebben gewoon een idioot goede prijs/kwalitieit verhouding. Nee, t is geen Heritage of XL en ook geen series 5 of PM5000, maar als je voor rond de 15.000 een 40 kanaals tafel met vca's kan kopen die heel behoorlijk klinkt, prettige eq's heeft, en redelijk solide gebouwd is (itt tot A&H ML serie) dan is dat fijn, zal ik maar zeggen.

VCA's zeker voor de handigheid. Maakt het mixen gewoon prettiger en daardoor soms beter. Dat VCA's slechter zouden klinken heb ik wel eens horen vertellen maar nog niet echt gehoord. Iig niet op onze XL3 of op een Heritage en eigenlijk ook niet op onze MH's

De Soundcraft MH tafels hebben gewoon een idioot goede prijs/kwalitieit verhouding. Nee, t is geen Heritage of XL en ook geen series 5 of PM5000, maar als je voor rond de 15.000 een 40 kanaals tafel met vca's kan kopen die heel behoorlijk klinkt, prettige eq's heeft, en redelijk solide gebouwd is (itt tot A&H ML serie) dan is dat fijn, zal ik maar zeggen.

Ach zo .. dank Allert !

Bedankt voor de info mensen!

De negatieve dingen die genoemd worden zie ik tot nu toe nog niet als een probleem .. inserts gebruik ik op t moment eigenlijk alleen op mn mono inputs (gitaar pedaaltjes of compressor op drum sounds) al heb ik wel graag inserts op de bussen maar ik had al gelezen dat die aanwezig zijn ..

aux pre/post gebruik ik eigenlijk ook nooit .. is er nou ook nog redelijk te oversturen op de midas? en zijn er technisch dingen bekend van de venice die snel of regelmatig kapot gaan?

Persoonlijk doe ik niet zo aan express oversturen op een mixer dus daar kan ik je niet mee helpen. Het ding heeft wel een behoorlijke headroom dus je zal fors gain moeten geven voordat het gaat vervormen.
Er gaat aan een Venice niks snel kapot als je er normaal mee omgaat, het zijn degelijk gebouwde tafels.

Net alles aangesloten op de 240

Opzich ben ik erg tevreden met t oversturen, door de headroom die ie heeft klinkt t niet zo smerig als op mn vorige maar gestapelde gedistorte kicks klinken nu wel weer dikker.
op mn lx7 zeker een vooruitgang als ik bijv dezelfde eq instellingen gebruik op de snare die ik eerder veel gebruikte blijft er veel meer body staan terwijl op mn vorige mixer je vooral een hele hissige snare kreeg

wat ik wel erg vreemd vind is dat fx 1 en fx 2 return beide stereo zijn of alleen L (mono) .. terwijl dan de fx 1 en fx 2 send alleen mono is (1 input per fx) :confused:

paar andere dingen waar ik me op mn vorige mixer aan ergerde en hier gelukkig niet aanwezig is:

koptelefoon input mute speakers (kan ze eindelijk eens laten zitten nu)

schuiven lopen goed stroef (mn vorige werden vaak tijdens gebruik verschoven door t snoer van mn koptelefoon)

Nogmaals bedankt voor de info :biertje:

Hoop dat t een blijvertje wordt, t formaat is perfect

Back