marktplaats....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Mindhunter

Ouwe rot
Ik wordt echt helemaal gek...

Ik heb een tijdje mijn mengpaneel op marktplaats gezet. Ik heb ik weet niet hoeveel reacties gekregen van zogenaamde geïnteresseerde.

Tig afspraken gemaakt, en uiteindelijk is er niemand op komen dagen.

Ben je jezelf in alle bochten aan't wringen om op tijd thuis te zijn WANT er komt een potentiële koper... NIET dus...

Heb ik dat nu alleen of is dit normaal om afspraken te maken en niets meer te laten horen???

:confused::confused::confused:

Ben je jezelf in alle bochten aan't wringen om op tijd thuis te zijn WANT er komt een potentiële koper... NIET dus...

Heb ik dat nu alleen of is dit normaal om afspraken te maken en niets meer te laten horen???

:confused::confused::confused:
vroeger heette dat "onbeschoft" en nu ?
heb het ook wel eens meegemaakt, ging hem zelfs, zoals afgesproken, afhalen van de trein!, weet niet eens meer welk forumlid het was ,hij staat sindsdien namelijk op m'n "negeerlijn",
tja

zo gaat dat tegenwoordig steeds vaker... een electronisch berichtje is nl. zo geschreven door iemand met impulsief koopgedrag...
de meesten zijn geen echte liefhebbers die er nog echt iets voor willen doen, totaal geen greintje fatsoen in hun donder als het gaat om afspraken nakomen... easy come, easy go mentaliteit...

gewoon letten op de tijd van verzenden.. zegt vaak al genoeg als t op impulsief koopgedrag aankomt.. :peukie:

ik vind het ook altijd wel fijn als mensen die iets reserveren even melden dat ze het elders gekocht hebben. Ik ben al enkele keren tegengekomen dat ze het toestel op een ander kopen en dan vrolijk op het forum lopen te pronken dat ze het gekocht hebben, zonder even de reservering af te zeggen.
Gaat ook op voor sommige verkopers hoor. Doe je een ernstig bod, hoor je niets meer. Een antwoordje geven op een privé berichtje is toch niet zo moeilijk hé.

Ja maar jij bent natuurlijk een commerciele klootzak die alleen maar wat geld van ons wil aftroggelen, dus we hoeven echt niet aardiger tegen jou te doen dan de gemiddelde webshopeigenaar die we de huid volschelden dat we het pakketje niet binnen hebben gekregen nadat we het pakketje binnen gekregen hebben met het dreigement dit op diverse fora te gaan doen als ze niet gauw de boel opsturen.

*kucht*

Ik zit steed meer op ebay.de, ik weet niet hoe het komt....

Nog niet gehad dat mensen echt niet op komen dagen, gelukkig. Wel al heel vaak dat mensen na 1e reactie van mij niet meer reageren. Vroeger was ik dan nog zo netjes om de spullen te reserveren tot tegenbericht, maar tegenwoordig niet meer en is het een kwestie van wie het eerst langskomt of geld overmaakt, die krijgt het.

breek me de bek niet open....
je zegt 'sorry' tegen andere potentiele kopers,
je verwijdert advertenties...
je maakt tijd vrij....
en vervolgens....
niets.

pffhh...

Om trouwens maar over de gemiddelde leesvaardigheid te beginnen: ik zet altijd heel duidelijk in m'n advertenties dat ik in Leiden woon en het daar op te halen is. De helft van de keren krijg je dan nog de vraag waar je woont, of erger: "Ik dacht dat je daar-en-daar woonde, kun je het niet even langsbrengen?" :(

Al dat bieden maakt van mensen haaien... De verkoper ziet de koper als een potentiele goudmijn, de koper ziet de verkoper als een kloothommel die zoveel mogelijk geld wil vangen. Dat is ook niet goed voor de omgangsvormen :)

Ik vond krantjes als de ViaVia een stuk handiger, gewoon bellen: 'is 'ie nog te koop? Kan er wat aan de prijs gedaan worden? Kan ik 'm vanavond ophalen?' Klaar. Nu is 't 'ja hij is nog te koop, maar hij staat nog maar 1 week op Marktplaats, ik wil nog 2 weken de biedingen afwachten, want oei oei oei ik zou maar 'ns 25 euro mislopen...'...

Je mixer is toch verkocht , oke het heeft wat bloed zweet en tranen gekost :D

De mixer is helemaal nog niet verkocht!

De advertentie is inmiddels verlopen en ik geef de moed op :stupid

@Chinetti: ken ik ook, inderdaad :( 1x zelfs gehad dat de verkoper me keihard probeerde uit te spelen tegen een andere bieder. Dan haak ik gelijk af...

Dat bieden werkt inderdaad heel raar en niet alleen omdat er altijd wel iemand is die de vraagprijs /10 biedt. Als ik (al) bied, dan gaat er gelijk een emailtje of belletje achteraan of het er nog is, want het schijnt voor velen te veel werk te zijn om de advertentie eraf te halen.

Vaak is het trouwens wel een kwestie van een lange adem hebben, dus gewoon nog 'n x erop zetten, Mindhunter ;)

Ja, of van die verkopers die de advertentie gaan wijzigen... Ik had laatst een knakker, die had een reel recorder te koop staan voor een net bedrag, dus ik mail en zeg dat ik wel interesse heb, en dat de vraagprijs okay is en wanneer ik 'm op kan komen halen. Krijg ik een bericht van MP dat de advertentie is verwijderd. Ik ga naar marktplaats en zoek het apparaat op, blijkt de verkoper het ineens in een nieuwe advertentie aan te bieden voor 3x de oorspronkelijke prijs. Vervolgens krijg ik een mailtje van die knakker dat ik 'm op kan komen halen voor de vraagprijs, wanneer ik langs wil komen... Jaja :D

Ja, of van die verkopers die de advertentie gaan wijzigen... Ik had laatst een knakker, die had een reel recorder te koop staan voor een net bedrag, dus ik mail en zeg dat ik wel interesse heb, en dat de vraagprijs okay is en wanneer ik 'm op kan komen halen. Krijg ik een bericht van MP dat de advertentie is verwijderd. Ik ga naar marktplaats en zoek het apparaat op, blijkt de verkoper het ineens in een nieuwe advertentie aan te bieden voor 3x de oorspronkelijke prijs. Vervolgens krijg ik een mailtje van die knakker dat ik 'm op kan komen halen voor de vraagprijs, wanneer ik langs wil komen... Jaja :D
Dus dan noem jij toch gewoon nog 'ns de oorspronkelijke vraagprijs? ;)

Nog meer MP-leed:
1. Iemand komt een Roland M256E bij me afhalen (voor een hele nette 30E), maar neemt gelijk ook 2 broers en pa mee. Ik was zowaar een beetje overdondert, maar sindsdien stel ik een max. van 2 bezoekers, just to be sure.
2. Afdingen bij het afhalen, terwijl je het vooraf eens bent geworden over een prijs, vind ik niet zo netjes. (Het is wat anders als je vooraf al wat mitsen en maren neerlegt, of als er nog een mankement naar voren komt.)

Afgezien van al het leed, vind ik MP zelf een :okdan:-uitvinding. Sinds ze van eBay zijn, is er ook duidelijk veel functionaliteit bijgekomen en worden er sneller bugs uitgehaald. Het is alleen zo jammer dat veel mensen het gebruiksgemak als een uitnodiging zien om onfatsoenlijk te handelen.

Nog meer MP-leed:
1. Iemand komt een Roland M256E bij me afhalen (voor een hele nette 30E), maar neemt gelijk ook 2 broers en pa mee. Ik was zowaar een beetje overdondert, maar sindsdien stel ik een max. van 2 bezoekers, just to be sure.
2. Afdingen bij het afhalen, terwijl je het vooraf eens bent geworden over een prijs, vind ik niet zo netjes. (Het is wat anders als je vooraf al wat mitsen en maren neerlegt, of als er nog een mankement naar voren komt.)

Afgezien van al het leed, vind ik MP zelf een :okdan:-uitvinding. Sinds ze van eBay zijn, is er ook duidelijk veel functionaliteit bijgekomen en worden er sneller bugs uitgehaald. Het is alleen zo jammer dat veel mensen het gebruiksgemak als een uitnodiging zien om onfatsoenlijk te handelen.

En nog meer MP leed :
Iemand die een advertentie plaatst waar jij op bied en om de prijs op te schroeven deze verkoper onder een andere mail er net even boven bied. En als je dan niet meer erboven bied krijg je een mail van de verkoper dat de laatste bieder ervan af heeft gezien.............. De rest begrijp je wel..........

Nog meer MP-leed:

Toch gezellig de familie meenemen naar een koop , dagje uit hapje eten voor ze.
Goed je spreekt een prijs af maar als bij aankomst die synth bijna uit elkaar valt
en dit niet heeft vermeld dan ga ik handelen.

En nog meer MP leed :
Iemand die een advertentie plaatst waar jij op bied en om de prijs op te schroeven deze verkoper onder een andere mail er net even boven bied. En als je dan niet meer erboven bied krijg je een mail van de verkoper dat de laatste bieder ervan af heeft gezien.............. De rest begrijp je wel..........

dan zeg ik , ik zag dat er iemand een hoger bod heeft uitgebracht en ben
overgegaan tot een koop bij een andere aanbieder :biertje:

Ook als je bied en je wordt dan meteen overboden dat let ik meestal wel op,
trek je bod dan in , wacht even of die gene ook zijn bod intrekt en dan weet
ik genoeg .

Toch gezellig de familie meenemen naar een koop , dagje uit hapje eten voor ze.
Tsja, dan dumpt-ie ze eerst maar bij het restaurant, ofzo! ;)

Goed je spreekt een prijs af maar als bij aankomst die synth bijna uit elkaar valt
en dit niet heeft vermeld dan ga ik handelen.
Maar dan is het ook alleszins redelijk. Ik verkocht 'ns een Stagg keyboardtas in nieuwstaat voor 40% van de nieuwprijs; probeert die grapjas er alsnog 30% van te maken... Toen maar even uitgelegd dat we een prijs hadden afgesproken en dat-ie anders voor niks naar Leiden was gekomen ;)

Oh ja, nog wat MP-leed:
Tijdje terug een viool erop gezet, verreweg het duurste wat ik ooit op MP gezet heb. Krijg ik alleen maar reacties in heel slecht nederlands, van mensen die niet weten wat voor snaren er zoal op een viool horen... Tsja, dan kan ik niet anders denken dat ze niet alleen voor die viool langs willen komen...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back