marktplaats....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Oh ja, nog wat MP-leed:
Tijdje terug een viool erop gezet, verreweg het duurste wat ik ooit op MP gezet heb. Krijg ik alleen maar reacties in heel slecht nederlands, van mensen die niet weten wat voor snaren er zoal op een viool horen... Tsja, dan kan ik niet anders denken dat ze niet alleen voor die viool langs willen komen...

Dachten zeker dat het een gitaar was :D:D:D:D:D:D:D , lol lol lol lol lol

ik heb van de week ook nog 2 potentiele kopers gehad
na een afspraak plannen en nummer geven hoor je er niks meer van
(ja de telefoon doet het gewoon)

Aan het niet nakomen van afspraken heb ik me in het begin ook mateloos geërgerd, maar ik ga er tegenwoordig pas van uit dat de deal rond is als ik het geld heb ontvangen. Met het niet op komen dagen of op het laatste moment afbellen houd ik zowiezo rekening. Scheelt een hoop ergernis.

Verkopers op marktplaats..

Verkopers op marktplaats..

Wat dan te denken van verkopers die -na een besloten deal- het spul onder je neus vandaan verkocht hebben
omdat een ander een tientje meer geboden had.
Dat krijg je dan te horen, wanneer je voor de deur staat met het geld in je hand, ..:kont:

(Tot 2x toe meegemaakt)

Wat dan te denken van verkopers die -na een besloten deal- het spul onder je neus vandaan verkocht hebben
omdat een ander een tientje meer geboden had.
Dat krijg je dan te horen, wanneer je voor de deur staat met het geld in je hand, ..:kont:

(Tot 2x toe meegemaakt)

Ja ook erg schofterig inderdaad. Nog niet meegemaakt en laat mezelf daar ook niet tot verleiden mocht ik iets verkopen en al een toezegging aan iemand anders hebben gedaan. Zwichten voor een paar euro meer terwijl je al een toezegging aan een ander hebt gedaan is zo slecht.

Beetje triest idd.. Heb ik zelf nog niet meegemaakt in die paar keren dat ik iets verkocht heb.

'k Spreek meestal af dat ze 't kunnen komen halen (als 't niet opgestuurd hoeft te worden) wanneer het MIJ uitkomt.
Winkels gaat toch ook niet even om 11 uur 's avonds voor mij open "omdat ik alleen dan tijd heb" ?

Als ik zelf een keer iets op 't oog heb, en om de een of andere reden komt het toch niet zo uit, zeg ik dat gewoon netjes van te voren.
Maar als ik eenmaal heb gezegd dat ik 'm wil hebben en er een afspraak voor heb gemaakt, zorg ik er wel voor dat ik m'n afspraak nakom (overmacht zoals niet rijdend openbaar vervoer, ongeluk, etc. daar gelaten, natuurlijk :D )

Afdingen bij 't ophalen? Ach, hoort er een beetje bij. Als men met goeie argumenten komt en ik ben in een goeie bui, ben ik de beroerdste niet.

Ik heb nooit echt problemen meegemaakt met marktplaats. Ik ging m'n spullen vrijwel altijd zelf ophalen (met 't openbaar vervoer naar de andere kant van 't land), maar dan kon ik zelfs 'n keer onverwacht bij de verkoper blijven eten! Enige rare dat ik ooit meemaakte was 'n verkoper die m'n woord wilde hebben dat ik 't apparaat niet gelijk voor 'n hogere prijs zou verkopen en als ik 't zou verkopen, dat ie dan eerste gegadigde zou zijn. Beetje wazig... :L

Ja maar jij bent natuurlijk een commerciele klootzak die alleen maar wat geld van ons wil aftroggelen, dus we hoeven echt niet aardiger tegen jou te doen dan de gemiddelde webshopeigenaar die we de huid volschelden dat we het pakketje niet binnen hebben gekregen nadat we het pakketje binnen gekregen hebben met het dreigement dit op diverse fora te gaan doen als ze niet gauw de boel opsturen.

*kucht*

Ik zit steed meer op ebay.de, ik weet niet hoe het komt....

Een mixer kan je niet gratis downloaden. Mishcien verkoopt het daarom niet zo goed bij de mp3 jeugd van tegenwoordig. Zeker hier in nederland. Heb laatst een paar nike air light een half maatje te klein gekocht, nieuw 110,- verkoop: 80,- ook op te halen zodat ze het zelf kunnen inspecteren. Een die zegt 70 incl. verz. -Ja doei!
De ander die vraagt of ik de aankoop bon nog heb, jahoor, paypal-factuur is zo uitgedraaid. Maar daarna geen reacties meer.. Nederlanders zijn hele moeilijke kopers merk ik.

De ander die vraagt of ik de aankoop bon nog heb, jahoor, paypal-factuur is zo uitgedraaid. Maar daarna geen reacties meer.. Nederlanders zijn hele moeilijke kopers merk ik.

Ik denk dat enthausiasme in eerste instantie een grote rol speelt omdat de kans heel erg groot is dat iemand je voor is. (Ik schiet daardoor ook telkens de boot mis als er een expantieboard voor een jv2080 te koop staat).
Je moet niet vergeten dat er ruim 2 miljoen mensen per dag op marktplaats kijken. Maaaaaaaar dat neemt niet weg dat men zo hoort te reageren. Wees inderdaad dan een man en ga er dan dus ook voor en koop waar je op bied , anders niet bieden dus.

eBay is ook niet alles

vorige week nog
een verkoper die de verzendkosten niet doorgeeft (3x aangevraagd via site)
en vervolgens roept dat ik niet met het geld over de brug kom
score -1
:erm:

Maar wel oppassen met -1..

voor je het weet heb jij ook -1 en daar zijn andere verkopers dan ook weer voorzichtig mee.

Maar wel oppassen met -1..

voor je het weet heb jij ook -1 en daar zijn andere verkopers dan ook weer voorzichtig mee.
daarom ;{
dat de koper nou +16.000 staat.. dat ene puntje zal die niet merken

Nou breekt mijn klomp toch wel even heel erg door midden.......
Ben je de eerste die in aanmerking komt bij een persoon die een vaste vraagprijsheeft welke jij ervoor wilt geven. Stapt deze **kel / kl**tviool plotseling over naar een persoon die 10 euro meer geeft en vraagt of ik meer wil geven.

Even persoonlijk naar de verkoper toe : jij **juf4fnnjdcuhiuhfjt ,m djiuhcincn jniurhfydrnckdjn , kan je voortaan niet even neerzetten : bieden vanaf en niet zomaar over stappen op een ander omdat deze net even een l**lige 10 euro meer geboden heeft.

Sorry , ik laat me blijkbaar even gaan. Je begrijpt wel waarom.

Het ligt niet aan marktplaats , maar wel aan somige gebruikers.

En zo gaan die dingen. Ik houd er dus altijd rekening mee dat de deal pas rond is als er betaald is.

Laatst ook weer zoiets meegemaakt. Ik had wat te koop staan. Iemand die een paar straten verderop woont had interesse en wilde per direct langskomen op het moment dat ik met hem aan het mailen was. Helaas stond ik op het punt om weg te gaan, dus verschoven we de afspraak naar 2 dagen verder. De volgende dag kreeg ik een mail dat het niet meer doorging wegens "omstandigheden". Op het ene moment per direct langs willen komen en op het andere moment net zo hard weer afhaken.

Wat je dan kunt doen is erg kwaad worden, maar verstandiger is je erbij neer te leggen en in te zien dat sommige mensen nu eenmaal het vermogen niet hebben om zich aan een afspraak te houden.

En zo gaan die dingen. Ik houd er dus altijd rekening mee dat de deal pas rond is als er betaald is.

Laatst ook weer zoiets meegemaakt. Ik had wat te koop staan. Iemand die een paar straten verderop woont had interesse en wilde per direct langskomen op het moment dat ik met hem aan het mailen was. Helaas stond ik op het punt om weg te gaan, dus verschoven we de afspraak naar 2 dagen verder. De volgende dag kreeg ik een mail dat het niet meer doorging wegens "omstandigheden". Op het ene moment per direct langs willen komen en op het andere moment net zo hard weer afhaken.

Wat je dan kunt doen is erg kwaad worden, maar verstandiger is je erbij neer te leggen en in te zien dat sommige mensen nu eenmaal het vermogen niet hebben om zich aan een afspraak te houden.

Yep , gelukkig heb ik dat gedaan.
Beter nog , ik heb zelfs een betere koop gedaan ipv een versterker een suround versterker voor dezelfde prijs. :D:D:D:D:D
Dus al goed eind goed.:dubbel:

zucht

zucht

Paar jaar geleden mijn bevinding op de internet verkoopplaats.

Ik wilde mijn laatste "kultkastje" verkopen omdat ik er genoeg van had.
Nu zag deze er erg goed uit voor zijn leeftijd ,en rond potmeters geen slijtage.
Verder deed deze het ook goed.
Dus toen vroeg ik het bedrag van 700 gulden voor.
Ik vond dit naar mijn mening een "net" bedrag.
Zeker in het licht wat deze nu op moet brengen [dit terzijde].

Maar wat schetst mijn verbazing.
Ik krijg naast de gewone biedingen en nette biedmailtjes, verschillende "haat" mails.
Anders kan ik het niet omschrijven.

Een voorbeeldje zoals .." gore Kl**tzak hoe haal je het in het hoofd om dit bedrag te vragen, ik geef je er 400 voor... T*ringlijer."

Ander voorbeeld.."ik heb vorige maand een gemidificeerde versie ,voor 100 gulden minder gekocht, en die van jou heeft geen midi dus die is 200 gulden minder waard.Ik wil hem vanmiddag wel ophalen en neem dan 500 gulden mee, en dan moet je nog blij zijn ook ,dat ik hem meeneem.

Nog een voorbeeld..."Omdat de cutoff potmeter fabrieksmatig van geen goede kwaliteit is ben ik genootzaakt, binnen de kortste keren deze te vervangen in een gerenomeerde electronica/muziekzaak.
Dit is geen misselijk bedrag omdat er nogal wat arbeidskosten aan verbonden is.
Ik geef je er XXX bedrag voor.

laatste voorbeeld ,en er waren er nog meer met gekleurde taalgebruik.
"Ik geloof niet dat je deze te koop hebt staan ""vieze Hoaxer" ..ik geef je aan."

mja, deze is toen maar verkocht aan een vriendelijk forumlid :)

Paar jaar geleden mijn bevinding op de internet verkoopplaats.

Ik wilde mijn laatste "kultkastje" verkopen omdat ik er genoeg van had.
Nu zag deze er erg goed uit voor zijn leeftijd ,en rond potmeters geen slijtage.
Verder deed deze het ook goed.
Dus toen vroeg ik het bedrag van 700 gulden voor.
Ik vond dit naar mijn mening een "net" bedrag.
Zeker in het licht wat deze nu op moet brengen [dit terzijde].

Maar wat schetst mijn verbazing.
Ik krijg naast de gewone biedingen en nette biedmailtjes, verschillende "haat" mails.
Anders kan ik het niet omschrijven.

Een voorbeeldje zoals .." gore Kl**tzak hoe haal je het in het hoofd om dit bedrag te vragen, ik geef je er 400 voor... T*ringlijer."

Ander voorbeeld.."ik heb vorige maand een gemidificeerde versie ,voor 100 gulden minder gekocht, en die van jou heeft geen midi dus die is 200 gulden minder waard.Ik wil hem vanmiddag wel ophalen en neem dan 500 gulden mee, en dan moet je nog blij zijn ook ,dat ik hem meeneem.

Nog een voorbeeld..."Omdat de cutoff potmeter fabrieksmatig van geen goede kwaliteit is ben ik genootzaakt, binnen de kortste keren deze te vervangen in een gerenomeerde electronica/muziekzaak.
Dit is geen misselijk bedrag omdat er nogal wat arbeidskosten aan verbonden is.
Ik geef je er XXX bedrag voor.

laatste voorbeeld ,en er waren er nog meer met gekleurde taalgebruik.
"Ik geloof niet dat je deze te koop hebt staan ""vieze Hoaxer" ..ik geef je aan."

mja, deze is toen maar verkocht aan een vriendelijk forumlid :)

Dit heb ik het gelukkig nog niet mee mogen maken en ik sta er ook niet echt op te wachten.
Lekker laten gaan die lui , heb je gewoon niks aan. ;)

Het is mij wel opgevallen dat in Nederland, "kult-synths" en wat nog meer wel gelijk voor de volle mep, en zoniet met nog een schep erbovenop op marktplaats worden gezet. Ja nederlanders zijn slimme handelaren. Op marktplaats is het de bedoeling dat je dan nog gaat onderhandelen, tenmisnte dat kun je proberen. Vandaar dat ze ms de start-prijzen zo hoog miken.
SP-1200 voor 1400,- euro tja, wat teveel vind ik zelf. En de kwaliteit is niet perse beter dan wanneer ik het uit duitsland laat overkomen.
En dat niet alleen op marktplaats, maar ook in diverse winkels:
ide-133 kabeltje van een vaag chinees merk, hup "9,90"
Of een keer toen ik feedback belde en vroeg of ze een "roland/net stekker hadden" voor een drumcomputer, kleine platte kop, 2 polig. Die dingen zijn moeilijk te verkrijgen denk'
Hup das dan 13,- en daar komt nog 6,20 aan verzendkosten bij wist hij allemaal heel triomfantelijk en luchtjes te vertellen. Nee, dan zeg ik 'doei!'
(hij had er nog 1 liggen in de werkplaats, jaja)

Sorry hoor,maar dat zijn geen normale dingen meer.
Okee,ik erger me ook wel eens aan iemand die 1600 eur vraagt voor een xp-80.
Maar ja boeien,dan ga je toch niet zulke berichten versturen.
Van dat soort k#tgeintjes ben ik niet zo gedient.

Probeer je het zelf altijd zo netjes mogelijk af te handelen,voor zover dat lukt.
Je kunt ook niet iedereen tevreden stellen.
Laatst nog een jd-800 verkocht waar behoorlijk wat geintreseerde voor waren.
Tja,dan maar nummertjes trekken,lijkt me wel zo het eerlijste om zo de kans te gunnen aan de kopers.
maar wel gewoon iedereen op de hoogte houden met mailtjes.
Ik wist het anders ook niet.was best een beetje mail-chaos.

Ook een keertje meegemaakt:(in beginperiode)
Een keyboard te koop gezet,reactie gekregen van iemand die hem door weer iemand anders zou laten ophalen.(is al opletten!)
Maar die moest ik dan wel van het station halen,afijn,met dollars in de ogen 2 personen afgehaald en thuis mankeerde er van alles aan het keyboard.
Er zat een krasje op die je met een vergrootglas pas kon zien,de toetsen speelde niet fijn,en de knoppen waren te zwaar.
M.a.w te duur.
Via MP was er al afgedingt,en nu wilde ze nog meer afdingen.
En dan nog gewoon boos worden omdat ik er niet op in ging.
Toen begon het bij mij ook te borrelen,en onvriendelijk het gat van de deur aangewezen+(toeristische)wandelroute naar het station.Succes en tot nooit.

Voor de rest eigenlijk nooit vervelende ervaringen gehad,alleen maar leuke.en je ziet ook nog eens waar andere mee bezig zijn.nog leerzaam ook dus.

Je kunt natuurlijk ook al een aardige indruk krijgen uit de mails,met wat voor iemand je te maken hebt.al is dat geen volledige garantie,maar toch.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back