Wat voor soort drum pc?

funzel

Gebruiker'
Hallo beste mensen,

Ik wil mezelf een drumcomputer kopen tussen de 500-1000 euries. Omdat ik eens lekker wil spelen met hardware knopjes etc.
Het probleem is dat meeste drumcomputers (mc reeks, korg electribes) als master worden gebruikt.(als ik het goed heb)

Ik moet dus een apparaatje hebben met effecten erin (bijv. korg electribe)
Het liefst heb ik er ook outputs bij voor elke sound in het apparaat, zodat ik deze in m'n software op elk een mixer channel kan zetten.(te veel gevraagd:P?)

Ik ben een beetje verdwaalt in wat ik nou precies wil en kan kopen.
Graag advies over welke grooveboxen het handigs werken met software als aansturing. Het liefst vul ik m'n pattern's in zoals op een drumVST en begin dan te tweaken:geslaagd:.

Misschien dat ik het beter kan laten hangen en met software verder gaan omdat dit makkelijk, uitgebreiden, goedkoper en minder hardware is:erm:?

alvast bedankt voor eventueel advies:okdan:

Volgens mij kun je elke drumbak dmv midi slaven aan je (soft)sequencer als jij dat wenst.

als ik jou verhaal zo lees denk ik al snel aan een Korg es1 of ESX of een MPC500..(of de duurderde broers).

Je zou ook voor een software-oplossing kunnen gaan in combinatie met een midicontroller zoals een MPD.

Graag advies over welke grooveboxen het handigs werken met software als aansturing. Het liefst vul ik m'n pattern's in zoals op een drumVST en begin dan te tweaken:geslaagd:

dus je wil een groovebox aansturen met de computer met midi sequences? en dan als de computer speelt, de geluiden in de groovebox tweaken?
in dat geval moet je zien naar een groovebox die reageert op verschillende midi kanalen. wat je dan zeker en vast niet moet doen is een midi controller kopen zoals een paar keer vermeld staat hierboven. Een MPC sampler is dan ook zeker en vast niet hetgeen jij wil. Wat jij wil is een multi timbrale groovebox met veel realtime tweak mogelijkheden. RS7000, Electribe, MC909, etc.....

Eej Funs, nog eine oet ut zuuje... ;)

Quasimidi 309 als die nog te krijgen zijn. Misschien eenvoudig (goedkoop) beginnen met een MC303?

Eej Funs, nog eine oet ut zuuje... ;)

haha cker jong:mega:

Ik geloof dat ik het meest geinteresseert ben in de MC909, zie dat er ook sampling opties inzitten. Het is wel handig m'n eigen geluiden via usb erin te zetten.

bedankt voor het advies allemaal. Geloof dat ik er nu wel uit ben.

:okdan:

Enne, bis se der noch oet gekommu?

als je iets zoekt met apparte outs, waarom dan geen tr707/727, enkel zitten hier dus geen effecten op, maar je hebt een goede drummachine met midi en voor elk geluid een out en je zit in de juiste prijsrange.

Gagarin

als je iets zoekt met apparte outs, waarom dan geen tr707/727, enkel zitten hier dus geen effecten op, maar je hebt een goede drummachine met midi en voor elk geluid een out en je zit in de juiste prijsrange.

Dat is ver onder zijn budget... :D

Ik ben van plan om voor een mc307 te gaan. Simpel wat leuke grooves te programmeren. Daarnaast deze week nog een electribe s MKII (als ik het goed heb) erbij kopen.

Wat ik nodig denk te hebben is een leuke groove box die met midi aangestuurd kan worden. Multi output is niet zo'n vereiste.

kumse oet matrik trouwens:D?

Woa leet matrik? Ik woen waal in eine matrix ;) maar in ut ech woen ik un halluf eurke vaan dich aaf.

ik heb n mooie xbase 09 te koop staan in superstaat

beukt je de scheuren in de muur, pm maar voor info ;)

Back