Studio geript

Misme

Ingeburgerd
Afgelopen donderdag kwam ik thuis en m'n kamer was leeg =(

Al mijn muziek appartuur is dus nu geript, echt alles en dat was voor pak'beet 10 000 euro waarvoor ik nogal lang en hard voor heb gewerkt.

Gelukkig was ik wel extra er voor verzekerd (zoiets afsluiten was ook al iets omdat het meer als m'n inboedel was) maar dan nog is het afwachten hoeveel ik ga terug krijgen :(

Zijn er nog meer mensen die zoiets is gebeurt ? En zo niet, kijk dan eens of je zelf wel gedekt bent en vertouw echt niet iedereen in de buurt van je studio.
Want bij mij moest het ook iemand echt hebben geweten want zoiets neem je niet echt ff onder de arm mee als een dvd-spelertje (die was btw ook weg).

Vertel het liefst niet tegen een ieder dat je op vakantie gaat of een dagje weg , dat heeft een idee gekregen bij een kennis om ons huis te roven.
Ik weet wie het was , maar de apperatuur was tijdens een persoonlijk bezoek niet meer terug te vinden , otw verpatst.
En dat was een persoon waar ik vroeger goed mee omging , nu niet meer.
Heb je de apperatuur geregistreerd , kijk dan op marktplaats ed. om zo te achterhalen wie en of het jouw spullen zijn.
Blijf het in de gaten houden , want meestal wordt het een jaar later verpatst.

Maak altijd foto's en mankeer evt. jouw apperatuur dmv een andere kleur schroef of dmv locktide etc.
Vraag op marktplaats een foto van de apperatuur om te onderzoeken of deze van jou mag zijn.

Vertel je verhaal en let goed op de reacties van personen. Vertel hierbij niet alles en luister goed of de reactie meer verteld dan jij hebt verteld.

Sterkte met de wederopbouw en handel goed met de verzekering en laat je niet zomaar afschepen met een bedrag , vertel dat het je dagelijkse werk is en dat je daar afhankelijk van bent (dat betekend niet dat je hieraan verdiend , het kan ook voor het bijhouden van belangstellende ed.).

Afgelopen donderdag kwam ik thuis en m'n kamer was leeg =(

Al mijn muziek appartuur is dus nu geript, echt alles en dat was voor pak'beet 10 000 euro waarvoor ik nogal lang en hard voor heb gewerkt.

Gelukkig was ik wel extra er voor verzekerd (zoiets afsluiten was ook al iets omdat het meer als m'n inboedel was) maar dan nog is het afwachten hoeveel ik ga terug krijgen :(

Zijn er nog meer mensen die zoiets is gebeurt ? En zo niet, kijk dan eens of je zelf wel gedekt bent en vertouw echt niet iedereen in de buurt van je studio.
Want bij mij moest het ook iemand echt hebben geweten want zoiets neem je niet echt ff onder de arm mee als een dvd-spelertje (die was btw ook weg).

jezus.. goddamn man wat klote voor je.. waren er mensen die wisten dat je die bewuste dag niet thuis was? waren tv etc. ook weg of denk je dat ze doelbewust op je gear uitwaren?
Ik zou die lijst ook hier ff posten, wellicht zien we wat via MP oid terug.

Stuur me even een lijst van wat je mist en eventueel ook serienummers.

Doe mij ook maar.
Dat lijkt mij een goed idee , want ik ben nog steeds met het uitbreiden van mijn studio bezig en wie weet wat ik tegen mag komen.

MC 909 zit een deuk op de linker zijkant + 256 mb geheugen uitbreiding
nord lead 2 afgesleten cutoff knop
MV 8000
Imac intel duo 2Mhz 160GB 2GB werkgeheugen
Logic studio pro 8
Terratec phase rack 88 firewire
motu midi Express 128
2x technics sl1210M3d + shure 47-7 naalden
DJM 600 echt gare faders
M-audio Oxygen 61
M-audio Lx 4
Shure sm58
Laptop
alle kabels steunen enz
Ibanez gsa 6
fender jazzbass
ibanez gitaar versterker

en nog wat spullen en het was in eindhoven

Ai, superkut voor je! Ik denk dat het verstandig is dat je een lijstje van je verdwenen spullen hebt gepost. Er zijn in mijn omgeving wel eens platentassen gejat, maar omdat iedereen alert was kwamen ze bovendrijven in 2e hands winkels. Sterkte iig

soo, dat lijkt me één van de ergste dingen die je kan overkome... bahh bahh..

En dat gewoon overdag, met kabels en al....
Hoe zijn ze binnen gekomen? En heeft niemand iets gezien???

Ik hoop dat je genoeg van de verzekering terug krijgt.

Misschien krijg je wel meer als dat het waard was, maargoed daar heb je weinig aan natuurlijk. Alleen al het idee dat iemand je spullen heeft gejat.

Sterkte ermee!!!

Erg vervelend, maar wat doe je eraan. Een beetje crimineel heeft geduld. De kans dat je die spullen op marktplaats terug vindt is nihil.

Je kan maar beter niet je hele hebben en houden op het internet posten. Criminelen kunnen makkelijk gaan shoppen met al die lijstjes die hier af en toe verschijnen. Mensen zetten hier neer in welke stad ze wonen, sommige posten foto's van hun huizen. Makkelijk om dan na te gaan in welke straat iemand woont... om nog maar te zwijgen over de persoonlijke websites, waardoor woonadressen via sidn makkelijk zijn te traceren.

Wow, da's echt verrot... Veel succes met al 't regelen, etc.!!

Zwaar klote, ik heb ook eens een inbraak gehad, maar mijn studio hebben ze toen laten staan, hadden ze niet verwacht denk ik, maar ik was wel al mijn cd's kwijt en een laptop.

Ik zou in ieder geval aangifte doen bij de politie en eventueel zelf kijken of je aan de hand van eventuele sporen iets over een mogelijke identiteit van de dief/dieven kan achterhalen.

Verder zou ik in je buurt briefjes ophangen dat er spullen zijn gestolen met je telefoonnummer (niet je adres!!) er bij, misschien komt iemand toevallig iets tegen. Eventueel kan je een beloning uitloven van 100 euro ofzo..

Naja goed.. hopen dat het linksom of rechtsom toch goed komt!

tijdens de inbraak in mijn huis heeft de inbreker nog netjes mijn gear opzij geschoven om naar buiten te kunnen klimmen.. hij had netzogoed die evolver desktop oid kunnen meenemen, was meer waard dan al de andere gejatte spullen bij elkaar..

een beetje alarm is geen luxe met een waarde boven de 10.000 ,
zelfs een stilalarm kan al voor een paar tientjes per maand.

Echt jammer voor je.
Die MV en MC zie je niet zoveel. Daar kan je goed op letten.
Maar dat er zoveel mee is genomen betekend iig dat bekend was wat er stond. Anders gappen ze alleen een laptop of zo mee.

Maar dat er zoveel mee is genomen betekend iig dat bekend was wat er stond. Anders gappen ze alleen een laptop of zo mee.

Zo ver was ie al, sherlock :)

Maar goed, inderdaad erg klote voor je, dingetjes die ik zelf iig zou proberen:

2e hands zaken afbellen hier en in een wijde cirkel rond mn woonplaats evt. nog muziek zaken checken of iemand iets heeft ingeruild.. via marktplaatsen kom je ook nog wel eens wat tegen maar als iemand een beetje na denkt gaat ie geen gejat spul te koop zetten op een plek waar iedereen t kan zien .. misschien wel een idee om 1 of 2 gezocht advertenties te plaatsen op marktplaats naar een paar van de instrumenten die je mist (en dan een postcode gebruiken ver bij jou vandaan)

succes ermee

Laatst gewijzigd:
Inbraak is klote..:r kan er helaas over meepraten. Gelukkig bleef mijn studio gespaard.
Die gasten moeten met hun klauwen van je spullen afblijven en werk zoeken... maar ja dat is een beetje een Utopia verhaal.

Misschien wat handige tips:

Voer alle spullen die je opgenoemd hebt in bij www.zoekwekker.nl
zodat je automatisch bericht krijgt wanneer zoiets aangeboden wordt.

Check ook de websites van bijv. cashconverters etc.
Hier op het forum is het al eens voorgekomen dat iemand zijn Nord Stage
daar terugvond nadat deze hier vermeld werd als "Interessante gear gevonden"

(zie dit draadje)

Ik hoop voor je dat alles op zijn pootjes terecht komt..

bedankt voor de reacties, die tip van de site www.zoekwekker.nl.

Ik ga er vanuit dat ik de spullen niet terug ga vinden, de politie heeft al alle moeite om uberhaupt een aangifte kunnen te maken :doei: (krijg hem ergens eind vd week).

Ik ben nu meer bezig om een nieuwe studio op tebouwen. Das eigenlijk moeilijker dan ik had gedacht. Omdat ik nu alles op een andere manier kan gaan opbouwen. Bijv volledig analoog of alleen software of welke combie daar van ?!

een beetje alarm is geen luxe met een waarde boven de 10.000 ,
zelfs een stilalarm kan al voor een paar tientjes per maand.
.
.
Stil alarm is een 2e optie , je moet eerst de mensen buiten zien te houden met goede sloten , bars voor kiepramen , dievenklauwen , etc.

Ja sorry , dit is mijn dagelijks werk (geb. beheer systemen , inbraak , brand , cctv , intercom , etc.).

BTW : als je een inbraakinstallatie hebt en goed bestand bent tegen inbraak door SKG 2* gemerkte sloten dan kan je nog goedkoper uit zijn bij de verzekering , ook leuk om te weten , maar er moet eerst hiervoor wel een keuring plaatsvinden.

Goed al met al , ik heb momenteel nog geen bijzonderheden mogen ontdekken , maar opletten doe ik zeker.

Back