TB-303 met stuiterende knoppen

Otlen

Lid
Hallo,
Ik kan mijn 303 niet meer fatsoenlijk programmeren, bij elke keer dat ik een toets in druk speelt ie soms wel 3x die noot. Wat kan ik hieraan doen, ik las al ergens de toetsen vervangen. Is het daarmee opgelost? Kan ik ook nog iets schoonmaken of zo om dit te verhelpen? Misschien wat contactspray inspuiten?

Probleem heb ik ook gehad met mijn 303 met diverse knoppen. Behoorlijk irritant als je wat programmeren wilt. Uiteindelijk heb ik de knoppen of schakelaars laten vervangen en daarna werkte hij weer als nieuw.

Zeer irritant ja.. :frons: Waar heb je ze laten vervangen en wat kost dat of kun je dat ook zelf?

Het probleem is destijds door een forumlid gefixt die voor zover ik weet niets meer doet qua reparaties. Hoeveel het gekost heeft weet ik niet meer precies, maar volgens mij minder dan € 50,00. Die schakelaartjes zijn volgens mij niet zo duur. Ik zou even een oproepje doen hier op het forum. Er zitten hier wel wat Handige Harry's die goed met soldeerbouten om kunnen gaan :)

Interessante site gevonden over reparaties, ook over vervangen van de knoppen incl. stoffilter. Ik ben zelf wel handig met een soldeerbout, althans.. heb een poly800 filter en res mod ook kunnen doen.. ;)
Ik weet niet of het vergelijkbaar is.

Welke knopjes zijn dat precies op die site?

Welk forumlid was dat ook alweer die die knoppen kon vervangen?

Destijds heb ik dat ook gehad met de step-button.
Heb dr een nieuwe in gezet, op zich is het niet zoveel werk.

Waar je op moet letten is dat je met een klein kniptangetje eerst de pootjes van de schakelaar doorknipt. Vervolgens kun je dan aan de printbaan zijde de afgeknipte pootjes verwarmen met een soldeerbout en dr uittrekken met een tangetje.
Let wel op dat je het heel erg voorzichtig doet aangezien het een delicaat printje is, dus niet te lang verhitten. Trek de pootjes ook aan de achterkant aan zodat je niet de printbanen omhoog duwt.

Vervolgens zet je de nieuwe schakelaar dr in, zorg dat ie netjes recht staat en soldeer hem vast.

Bij het in elkaar zetten goed opletten dat je niet één van de losse draadjes (bijvoorbeeld van de batterijcontacten) tussen de beide helften van de behuizing klemt.

-C-

Ik doe het liever niet zelf... laat het liever door een ervaren iemand doen, een forumlid deed dat voor een schappelijke prijs maar ik ben even zijn naam kwijt. Kwam volgens mij uit Adam.

Dan zou ik dat zeker doen :)

Ik moet zeggen dat ik ook wel wat angszweet produceerde tijdens die operatie aan mn tb ;).
Het was echt niet de eerste keer dat ik een soldeerbout in een synth drukte maar als de TB stuk ging zou ik echt ff loco worden.

-C-

Volgens mij was het boemtsjak..

Oke, in de buurt van adam, castricum?

gewoon kijken scrollen tot je ROLAND en dan tb-303 tegenkomt:

RL-13129715S3 Full 24-Switch Replacement-set 303 . . . . . . N 14.92 17.75

Ongelofelijk zeg dat er nog zo veel domme mensen rondlopen die het perfecte Senso-webbestelsysteem nu nog niet begrijpen en hij nu nog grotere waarschuwingsmeldingen voor domkoppen neer heeft moeten zetten. Wat heeft die man het toch zwaar met zulke domme mensen als klanten :r

Het is toch hardstikke logisch dat hij eerst zijn boeltje moet wegen nadat je besteld hebt, en dat je daarna pas een prijs te horen krijgt? Waarna je pas gaat betalen, nog een bevestiging krijgt, en daarna pas verzonden wordt? Gaat toch overal zo?:doei:

Back