Otlen
Lid
Dender, is het aan te raden om een andere soldeerbout te nemen of kan het met deze (zie boven)?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Er bestaat blijkbaar ook desoldeerlint voor het opzuigen van overtollig tin.
http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=59&products_id=770
Die moet je hebben.
Wacht tot het soldeer vloeit, wacht dan nog net iets langer en dan zuigen.
werkt als een trein.
Bekijk bijlage 47380
je was net iets sneller dan ik....Ik vond nl. dat bij het solderen van pluggen hij ook te heet werd cq. het plastic smolt als ik niet op lette.

Plastic smelt over het algemeen sneller dan tin![]()

Volgens Senso horen die "nieuwe" niet in een 303.
En dat D'Naab zo werkt wil ook nog niet zeggen dat dat goed is.....je HETE soldeer weg blazen...allemachtig...het zou maar precies op een stukkie terecht komen waar je niet in de gaten hebt......
Maar ja ieder zo z'n methodes.......

Thx! Ben er ook blij mee.. ik durfde het eerst niet aan, ik wilde niet zomaar aan een 303 gaan frotten maar het ging me goed af.Netjes hoor, ik had het zelf echt niet beter gekunt![]()
Super werkt dat pompje, had ik niet gedacht, thx voor de tip! Sowieso iedereen bedankt voor de tips en het aanbod om hem voor mij te solderen. Helaas voor jullie heb ik een paar euro bespaard door het zelf te doen. Wellicht hebben toekomstige twijfelaars wat aan mijn verslagje.Okee dan appeltje eitje niet?
Leuk verslagje zo.
Enne toch wel handig he zo'n pompje?![]()