TB-303 met stuiterende knoppen

ps. wel verdacht dat er geen foto bij zit waar we zien dat ie het ook weer doet....:dubbel::smeris:

ps. wel verdacht dat er geen foto bij zit waar we zien dat ie het ook weer doet....:dubbel::smeris:

Grapjas... dat zegt trouwens nog niets, zou ook een foto van voor de reparatie kunnen zijn.

Wat dacht jij, dat vond ik het spannendste, toen het klaar was.. zou hij het nog doen... gelijk een pattern geprogd en wat is dat lekker nu, geen dubbel triggerende shit meer, geen 5x op up/down/slide/accent drukken voordat ik dat had wat ik wilde. Ik kan het iedereen aanraden.

Als je het niet gelooft kom je maar kijken/luisteren. :biertje:

Als ik eens in de buurt ben daaro laat ik het je wel weten...kom ik wel ff koffie leuten...:okdan:

Nog even over die oude of nieuwe alps knopjes. De "oude" zijn de originele die ook in een 25 jaar oude 303 zitten. Eer die versleten zijn, zijn we nogmaals 25 jaar verder. Ik denk niet dat er dan nog veel 303's leven :(

Nog even over die oude of nieuwe alps knopjes. De "oude" zijn de originele die ook in een 25 jaar oude 303 zitten. Eer die versleten zijn, zijn we nogmaals 25 jaar verder. Ik denk niet dat er dan nog veel 303's leven :(

nou dat hangt af van hoeveel je afstoft, live meeneemt, en gewoonweg aantal button presses ..

zonder dustcover zoals die fotos onder op http://switch.to/bassline zullen je knoppen binnen de 5 jaar lastig beginnen doen voorspel ik.
Robin Whitle, de grote devilfish man, bouwt ook altijd een dustcover in, maar ik vind bovenstaande oplossing iets beter (omdat je vertrekt van een klein gaatje in het plastic dat je "rekt" over je knopjes heen)
in addition it is typically necessary to replace all
the pushbutton switches. This is $60, including a flexible
plastic dust cover which I put between the switches and the
buttons. Dust, particularly flecks of skin (the main component
of household dust) gets in the switches and coats the contacts
- causing intermittent operation. So keep you TB-303 and TR-
808/606 out of the dust as much as possible. The switches are
fine if they protected from dust - for instance the same
switches in a DX7 work forever.
in de DX7 zitten ze onder een membraan dus geen stof risico.

Niet te laat om mijn advies op te volgen.

OK. Volgende keer (over 5 jaar of hopelijk langer) bestel ik wel die andere.

Heb er nog ff een youtube filmpje van gemaakt:

Leuk filmpje.....alleen geen credits voor ons dus? ;)

Leuk filmpje.....alleen geen credits voor ons dus? ;)
Hehe! Ok, beetje reclame voor SF mag wel. Staat er nu bij.

Laatst gewijzigd:
Wie heel goed opgelet had, zou gezien hebben dat ik 2 voetjes vergeten was te solderen. Fijn dat ik mezelf zo m.b.v. foto's in de gaten kan houden.
Als ik volgende keer maar niet nerveus word omdat ik mezelf op de vingers kijk... :dubbel:

attachment.php

Attachments

• Kopie van 13 soldeerwerk1.jpg
    Kopie van 13 soldeerwerk1.jpg
    89 KB · Bekeken: 80
De superswitches voor 303 zijn nu extra makkelijk te bestellen uit België:

http://www.analoguerenaissance.com/switches/
I have found new extremely high quality switches, which not only have exactly the same dimensions as the original ones and also have the targeting studs, but they also have a completely closed design. There is a flexible seal in the switch which keeps out dust. The expected operational lifetime of these switches is an astonishing 10 million operations. That is over 19 years if you press that switch every minute. Trust me, this number is very impressive for an electro-mechanical component.
It is very likely that these switches will outlast you.

Features:

-Exactly the same dimensions as the original ones, will fit perfecly.
-Also have the targeting studs.
-Completely sealed, so no dust can enter.
-Expected operational lifetime of 10 million operations.

The price is 40 EUR for a set of 25. Shipping is 8 EUR, no matter where you live and how many you purchase.

Bestel ik die volgende keer, nu had ik deze al. Thx voor de site iig!

Oef.

Ik zat toevallig vandaag deze draad te lezen. Eenmaal herenigd met mijn 303 dacht ik "kom ik ga eens een pattern programmeren".

Er gebeurden allemaal rare dingen in de time mode, er kwamen veel te veel rusten ipv noten in te staan. Dus mijn eerste gedachte was dat ik de soldeerbout weer uit het vet moest gaan halen om een knop te vervangen.

Ik had er ooit eens een paar vervangen, en gelukkig opgeschreven welke het waren. De knop die ik verdacht, was al vervangen in 2008!

Het bleek echter nog veel erger: de pattern veranderde elke keer als ik hem uitlas. Het nachtmerriescenario van kapotte geheugensjips schoot even door mijn hoofd...

Hmm, toch de batterijen maar eens nameten. En ja hoor 3 van de 4 onder de 1 volt.. Nieuwe batterijen erin en alles weer ok:)

Moraal v/h verhaal: lees deze draad niet:)

Haha, klinkt als mensen die ipv naar de huisarts te gaan op inet gaan zoeken naar kwalen bij bepaalde pijnen en daardoor de engste dingen gaan denken :)

Back