cpu overbelasting door vsti's

syce1

Stamgast
dag mensen van het synthforum!

ik heb een vraagje over het reduceren van de overbelasting op cpu door vsti's

is er in fruityloops een functie die er voor zorgt dat dit verminderd? want ik heb 2 gig geheugen en 4 keer een massive zorgt voor kraak!

tips zijn zeer welkom!

alvast bedankt

- unison beperken
- niet te veel layeren
- release times inkorten
- overlappende noten vermijden
- fx op bussen zetten ipv op elke plugin aparte fx
- cpu- zuinige plugin's gebruiken
- achtergrond taken beperken

dat zijn goede tips.

verder nog:
-en dan de interpolatie op een lager niveau zetten (niet bij het exporteren, maar bij settings-->audio
-Layers renderen, met name pads zijn CPU-onvriendelijk, dus daar mee begin ik altijd.

-Flstudio in windows proces beheer een hogere prioriteit geven.
-Buffersize vergroten (maar die had je vast al).

op www.forum.flstudio.nl is er ook nog een topic, maar dat forum ligt nu ff plat.

ja idd maar gaan renderen dan! wel vervelend want dan duurt t allemaal langer en langer! zit niets anders op ... tips zijn idd goed hoor maar ik had daar al enigzins naar gekeken... *D

ik ga weer verder met mn beat ;)

tnx iig

Ja er bestaat zo'n knopje zoek maar eens naar "smart disable" dit is wel uitgelegd in je manual......en als je niet wil zoeken en begrijpen wat je aan het doen bent volg dan deze stappen....

Ten eerste kijk je dan onder de kolom tools en dan kies je voor macros,maak vervolgens de keuze voor Sitch Smart Disable for all effects.....en voila uw cpu verbruik zal aanzienlijk dalen....

Met vriendelijke groet,

Simon

Sinds versie 7 werkt het niet alleen op effecten maar op alle plugins. Dus nu heet dat knopje "Smart disable voor all plugins".

Het werkt goed. Ik gebruik hem ook eigenlijk standaard. Meestal in combinatie met renderen.
Als je het kanaal uit zet, na het renderen, en je zet dit disable knopje aan, dan blijft de CPU behoorlijk laag. Terwijl je later de synth er altijd weer bij kan pakken om te bewerken.

Je mist het niet echt. Want je kunt ook mixer tracks appart renderen.
Eigelijk wel een soort gelijke functie, maar dan op de channels.

Back