vervanging roland d50

kees45

Nieuwkomer
Ik heb nu o.a. een d50; deze heb ik in 1988 nieuw gekocht en is zolangzamerhand aan vervanging toe, toets kapit, jackaansluiting funticoneert niet goed meer etc.

Ik ben nog steeds bijzonder gecharmeerd van het geluid o.a. van halen sound, blazers, vette geluiden etc en dat is ook de reden dat ik deze al 20 jaar heb,

Aangezien er zo gigantisch veel op de markt is ben ik nieuwsgierig wat ik zou moeten gaan aanschaffen om weer een vergelijkbaar instrument aan te schaffen. De Nord Electra???

Wie geeft mij goede tips.

De Roland Varios + VC-1 kaartje (de D50), 15 romkaartjes inladen je PG1000 eraan hangen en gaan. Zal je alleen veel moeite gaan kosten om dat kaartje te vinden en met een beetje geluk ben je met pg1000 750 ballen kwijt, maar 900 kan ook net zo goed, ligt eraan hoe lang je geduld hebt :) Ik heb de D50 , de D550 en de VariOS naast elkaar gehad en ik heb alleen de VariOS nog, 1 omdat ie nieuwer is, 2 omdat ie gewoon imho gelijkwaardig is, 3 omdat het zeer weinig ruimte inneemt.

Blijft ongevenaard die D50 vinnik.

Zit die niet standaard in de V-Synth XT in? En dan heb je ineens een V-Synth erbij, uiterst charmante synth :)

Ik zou voor een 2e hands D-50 (of eerder een D-550) gaan, mits in goeie staat.
Wil je nieuw en maakt geld niet uit: ZEKER gaan voor de V-synth XT. (kan 2e hands ook uiteraard :D )
Bij de VC-1 kaart (die standaard in de V-synth XT zit) zijn trouwens ook ALLE D-50 kaarten gevoegd :)

VC-1 heeft ook een aantal extra golfvormen.

groet

Tom

Toevallig de Clavia - Nord Wave geprobeerd.

Deze staat op mijn lijstje om de D-50 live te vervangen. Deze heb ik 20jaar geleden nieuw gekocht, later de D-550 erbij voor in de studio, maar sinds ik de Wave heb geprobeerd heb ik eindelijk een volwaardige vervanger.

De klank, en opbouw van de geluiden liggen heel goed bij elkaar. Gelukkig is de manier van editen op de Wave van deze tijd.

Zeker een aanrader.

Ik heb nu o.a. een d50; deze heb ik in 1988 nieuw gekocht en is zolangzamerhand aan vervanging toe, toets kapit, jackaansluiting funticoneert niet goed meer etc.

Ik ben nog steeds bijzonder gecharmeerd van het geluid o.a. van halen sound, blazers, vette geluiden etc en dat is ook de reden dat ik deze al 20 jaar heb,

Aangezien er zo gigantisch veel op de markt is ben ik nieuwsgierig wat ik zou moeten gaan aanschaffen om weer een vergelijkbaar instrument aan te schaffen. De Nord Electra???

Wie geeft mij goede tips.

Koop een V-Synth XT en je wordt gelukkig.

Naast de andere genoemde opties (als je echt genoeg hebt aan je D50 kan je inderdaad eens kijken voor een 2e hands exemplaar) zou je misschien ook kunnen informeren, of de jouwe nog te repareren is. Er zwerven genoeg techneuten op het forum rond die hem misschien weer helemaal kunnen fixen voor je.

Hou je misschien zelfs genoeg geld over voor een leuke synth erbij :eureka:

Back