Probleem met audio mixdown SX3

Henri/etgin303

Ouwe rot
Hallo forummers,

Ben steeds meer met audiofiles aan het werken. Alleen nu stuit ik op het probleem van audio mixdown.
Audio mixdown doet het perfect, wav. file wordt in een audio track geplaatst. Perfect.
Alleen de audio file is langer dan de geselecteerde mixdown tussen de selectors ? Wat doe ik fout ?

Jullie weten het vast wel :)

Gr Henri

Langer als in dat de audio ook langer is of heb je een kaal stuk op t eind?

Klinkt alles wel normaal? geen lager bpm o.i.d. ?

Ik heb een virus Ti, maar al;s ik opsla in Cubase 3, dan is de geluidskwaliteit van mn wav.file minder.. Iemand enig idee hoe iik dit kan verbeteren naar superzuivere kwaliteit?

henri: hoeveel langer is ie? zie je bij inzoomen pas dat ie ietsie langer is?

ik weet dat er een bug zit in sx3 bij snel kopieren via ctrl-d. doe dat met je kicks en na verloop is alles uit sync. dat zie je pas als je inzoomt. kopietjes zijn miniem iets langer geworden. als je op andere manier kopieert is er niks aan de hand. vrij onbekende bug en heel raar. gewoon van ctrl-d afblijven. geen probleem als je t weet.

echoes: heb je de instellingen van je sx3 mixdown menu al bekeken? (staat t niet per ongeluk op mono en 16 bit of zo?)

echoes: heb je de instellingen van je sx3 mixdown menu al bekeken? (staat t niet per ongeluk op mono en 16 bit of zo?)
@ vipal: En wat zou met die "mono 16bit" instelling dan precies het lengte verschil veroorzaken?

@Henri: verschil in sample frequentie?
bv. je project is 48Khz en de gexporteerde file is 44.1Khz
hoe klinkt de export? te traag?
is het wave vormpje in de export langer als dat er daadwerkelijk muziek is?

tsjah, dat was een reaktie op echoes die iets heb met de geluidskwaliteit van zn virus. als je over de midi stereo hoort en dan bv mono bounced dan klinkt t uiteraard anders. kweet niet of je verschil 16bit en 24 echt zo sterk hoort trouwens.

samplerate erbij halen lijkt me offtopic. in sx3 heb je dat gewoon ingesteld in je project setup en dat is dan natuurlijk voor mixdownfile zelfde als de rest in je project. bitrate kun je per bounce gelukkig gewoon kiezen.

samplerate erbij halen lijkt me offtopic. in sx3 heb je dat gewoon ingesteld in je project setup en dat is dan natuurlijk voor mixdownfile zelfde als de rest in je project. bitrate kun je per bounce gelukkig gewoon kiezen.
Lijkt mij geheel ontopic als je project in 48 khz staat en je exporteerd vervolgens als 44.1khz, en je importeerd zonder conversie zal dit resulteren in een langere audio file, die weliswaar te traag afspeelt in je 48khz project, maar ja.. de file is wel langer als de geselecteerde audio...

Daar zijn handleidingen erg handig voor vaak.

ja haha of gewoon ff je mixdown menu openen. maar weet jij dan precies hoe t met de lengte zit? kan een file onbedoeld langer worden door samplerate probleem?

Back