OB Matrix1000 en MIDI CC's

olafmol

[EXPANSIONS]
weet iemand of de Matrix1000 middels de standaard 127 MIDI CC's te programmeren/editen is? en zo ja, in hoeverre?

Olaf

Hij is alleen te programmeren via SysEx messages.

De CC's kunnen wel gebruikt worden voor met moduleren van verschillende zaken, maar dat is maar net of dat is ingesteld voor een bepaald geluid. Dus, als je aangeeft dat dat de lfo-snelheid gemoduleerd moet worden door controller 1, dan kan je dat doen.
Er zijn sowieso niet genoeg Controllers in de M1000 beschikbaar geloof ik, om alles te kunnen programmeren.

Het is dus niet vergelijkbaar met bv. een Roland JP8080, waar (bijna) elke knop of slider (functie dus) bestuurd kan worden door CC's.

Er zijn sowieso niet genoeg Controllers in de M1000 beschikbaar geloof ik, om alles te kunnen programmeren.

zeg maar: GEEN. ja, controller 64 (Sustain) kun je wel als switch gebruiken maar verder niet. bovendien gebruikt de M1000 een nogal ingewikkelde een niet-standaard methode om een en ander te doen met midi.

ik raad je eigenlijk aan de demo versie van mijn Matrix editor te downloaden. Hier zit een "vertaal" functie ingebouwd die alle belangrijke patch parameters koppelt aan midi CC nummers, waarbij je gewoon de waardes 0-127 kunt sturen met bijv. een hardware controller. het programma zorgt er dan voor dat dit omgezet wordt naar waardes die de M1000 "verstaat"

volg deze link: http:/home.hccnet.nl/mark.strijbos/syn/m2001/index.html

kijk! das nou vet handig! wordt ie toch weer interessant..thanx!

Olaf

kijk! das nou vet handig! wordt ie toch weer interessant..thanx!

you're welcome!
en inderdaad: dat werkt verdraaid handig en scheelt een hoop getureluur. daarom heb ik het in eerste instantie ookj gemaakt: voor m'n eigen gemak.

Origineel geplaatst door Mk II
zeg maar: GEEN. ja, controller 64 (Sustain) kun je wel als switch gebruiken maar verder niet.

Ow, ik kan toch echt meer dan alleen CC 64 gebruiken voor de matrix.

Zo gebruik ik meestal minimaal een CC voor het aansturen van de filter freq.
En ik weet bijna zeker dat je een paar CC's tot je beschikking hebt.
En daarnaast kan je natuurlijk de keyboard velocity toewijzen aan vanalles en nogwat. Handig bijvoorbeeld om de VCA attack mee te moduleren. Als je 'm met velocity 127 aanslaat is de attack normaal, en hoe zachter je speelt, hoe sneller of langzamer de attack. Is maar net wat je instelt natuurlijk. Of je route de velocity naar de LFO-snelheid. En dan doe je de aftertouch naar de Filter Res. Genoeg mogelijkheden om de matrix geluiden nog te moduleren.

ok dan mensen! welke moet ik hebben, de witte of de zwarte? en wat is een fatsoenlijke prijs? ik zie ze in duitsland nog wel es te koop staan..

Olaf

de witte zijn het meest recent, ik geloof dathet technisch niet veel uitmaat. Ik heb er een verkocht voor ongeveer 800 guldens.

waarom wel?

Olaf

wat mot ie kosten dan?

Olaf

ik heb er geen 1 te koop maar ik denk dat je zeker op ebay er wel 1tje op de kop zou moeten kennen tikken voor 350
maar ik weet trouwens wel iemand die een gewone 6 te koop heeft (toetsen versie)
ik ken wel wat navraag doen voor je maar ik zou zelf voor een rack gaan ivm ruimte

leo zeker ;) nee het moet in een rack passen..... ben niet zo van het onderhoud e.d. dus denk dat m1000 beter bij me past...stereo uit vinnik ook nie heel boeiend..

Olaf

hahahaha olaf nee niet leo wel bijna
ik was gisteren bij een bekende ff me prophet 5 kopen en die had er 1 staan
maar in principe gaat een synth nooit zo snel kapot maar ik snap de keus van de 1000 gedeeltelijk wel
ik ben ook maar een freak

greets mono

is 350 (ex verzendkosten uit duitsland) een beetje een acceptabele prijs? of gaan ze daar in duitsland voor minder van de hand?

Olaf

ah mooi..nou ff laten checken of alle 6 voices het nog goed doen..als dat ok is dan maak ik wel een deal..... een mooie toevoeging naast de pulse en de juno in mijn analoge assortiment...... the best of both worlds naast alle software en VA dingen...

Olaf

weet iemand of er een soort note-cycle mode is voor de matrix1000 waarmee je alle 6 voices kan checken? ik heb de verkoper al wel de calibration-mode laten runnen en die geeft verder geen meldingen aan..... enig idee hoe de 6 voice boards het best te checken zijn?

Olaf

Back