DIY sequencer troubles

ik heb hier een zooitje (metalen) Pihers, wal al een jaar of 15 geleden gekocht, en die zijn bijzonder goed, ook op langere termijn.
de apparatuur waar ik er een flink aantal in heb gezet , functioneerd nog steeds erg goed ( waaronder een aantal veelgebruikte koptelefoon monitor amps met mixer.
heb ik een jaar of 10 geleden gebouwd voor een studio en werken nog steeds prima, net vorige week alles nagelopen.)
maar misschien is wat ze tegenwoordig maken, of in china laten maken , Ruk, da weet ik nie.

groeten,
jeroen

ik heb ook al zo 1 gemaakt,gaat snel weinig nodig,wel wat problemen gehad,hij kan max 7v aan,of je mot de stroom laten zakken.

ook problemen gehad met verschillende batches van 4067,wanneer ik er een paar opgeblazen had vervang exemplaren gingen niet.

ik had ook zon 4067 toegevoegd voor audio te switchen 16 in naar 1 uit en omgekeerd

nadat ik em af heb gemaakt heb em verkocht;ben gestart aan een kompacter exemplaar maar hij is steeds nog niet af,geen zin atm,ik kableer alles ,geen pcb lol..

Hola,

Heb gelukig nog geen problemen gehad met de 4067.
Had wel de keuze tussen een goedkope en een wat duurdere. (heb de duurdere maar gekocht)
Dat de 4067 maar 5v aankan maakt niet uit, het uiteindelijke output voltage word pas na de 4067 schakeling bepaald.

cvAmp.JPG

groet,
Maarten

De cv output van de 4067 is +5v/0v.
Maar ik wil ook de mogelijkheid hebben om er +5v/-5v en +10v/0v van te maken
Je getekende cvAmp schakeling doet volgens mij wat anders.....en zal of +10,5 Volt of -10.5Volt uitsturen.

weet je zeker dat er geen weerstandje van de - ingang naar de uitgang van de eerste opamp ging?
zo als hij nu getekend is, is het een comparator.
groeten,
jeroen

Jullie hebben gelijk, er zit natuurlijk een weerstand van de ingang van OpAmp 1 naar de uitgang.
Een pot meter zelfs, om de range mee te bepalen.
groet,
Maarten

(EDIT) Heb hem toch precies gebouwd als het eerder geposte schema, en het werkte perfect.
Is dit erg vreemd of valt het wel mee?

Laatst gewijzigd:
Ik zou de keuze voor de drie ranges met een dubbelpolige 3 standenschakelaar(on-off-on) doen. In de middenstand zijn alle schakelaars open en is de range 0-10 Volt zonder offset(versterking 2x) In de bovenste stand 0-5Volt(versterking 1x), range schakelaar gesloten. Onderste stand offset schakelaar gesloten. Zie de bijlage....

Attachments

• CVamp.jpg
    CVamp.jpg
    40,3 KB · Bekeken: 114
Maar heb ik dan ook de -5v/+5v?
Dit is echt een vereiste aangezien ik korg spul heb.
Met de offset schakelaar gesloten en de range schakelaar open heb je bij een input tussen 0 en 5 Volt een output tussen -5 tot +5Volt.
Houd er wel rekening mee dat Korg Hz/Volt gebruikt.
De omeg potmeters zijn wel ok, maar ik weet niet of daar makkelijk aan te komen is in nederland. Waarom kies je niet voor de alphas?

De Alpha´s hebben een 6,3mm as en ik heb al pot knoppen voor een 6mm as.

Da's meestal om het even.

De zwarte knoppen van Newtone passen overigens prima op de geribbelde alpha-assen, heb ik net gecheckt. De aansluitingen van de alpha's zijn wel kort trouwens; als je ze ombuigt redden ze het niet tot de pcb, dus horizontale montage zit er niet in.

Ik heb overigens net als Twiki ook nog nooit problemen gehad met alpha's.

Ik zou de keuze voor de drie ranges met een dubbelpolige 3 standenschakelaar(on-off-on) doen. In de middenstand zijn alle schakelaars open en is de range 0-10 Volt zonder offset(versterking 2x) In de bovenste stand 0-5Volt(versterking 1x), range schakelaar gesloten. Onderste stand offset schakelaar gesloten. Zie de bijlage....

Twiki, zou je iets specifieker kunnen uitleggen wat de weerstand waardes moeten zijn voor dit schematje?

En heeft er nog iemand een oplkossing voor mijn pot probleem?
Ik ben eigenlijk naar iemand opzoek met een bedrijfje die voor mij even bij Alpha zou willen kijken of ze de eerder genoemde pot kunnen bestellen met een 6mm as ipv een 6.3mm as.

Alvast bedankt weer.
Maarten

Back