DIY sequencer troubles

hoi Maarten,
ik heb even gekeken op de site van Alpha, maar ik heb zo'n flauw vermoedendat ze alleen potmeters per 100 of 1000 stuks willen leveren.
(net zoals andere fabrikanten)
je kan beter even kijken of er een eventueel buitenlandse handel is die jouw pot kan leveren.
bv. in amerika is veel te koop, en de verzendkosten liggen meestal lager als wat een gemiddelde hollandsche elektroboer doorgaans durft te vragen.
( bij sommige 15 euro)
groeten,
jeroen

bv. in amerika is veel te koop, en de verzendkosten liggen meestal lager als wat een gemiddelde hollandsche elektroboer doorgaans durft te vragen.

Meestal... alhoewel de grote elektronica-jongens in de VS (Mouser, All Electronics, etc.) echt schrikbarende verzendkosten rekenen ($75 krijg je zo aan je broek voor een envelopje met ICs). Het zijn eigenlijk alleen de kleine verkopers die in "padded envelopes" willen versturen. Alhoewel de tarieven in de VS recent ook flink omhoog gegaan zijn na de prijsstijgingen bij de USPS.

In Nederland valt het bij de kleine jongens wel mee eigenlijk (paar euro meestal). Grootste nadeel hier is weer dat je als particulier niet bij de grote jongens mag bestellen.

klopt helemaal, het is dus wel zaak te zoeken naar iemand die wil versturen voor de werkelijke kosten ( een potje zal iets van $4 zijn)
je kan ook aan Dick B of newtone vragen of die iets kunnen regelen.
al met al, het is nie simpel , voor een potje.
kan je niet gewoon een andere gebruiken?8D
groeten,
jeroen

nog even , ik kan wel bij de grote jongens bestellen, maar dat is niet altijd goedkoper.
en je zit dan ook vaak aan minimum aantallen en bedragen vast.
groeten,
jeroen

Ik zou best andere potjes willen gebruiken, maar dan moeten ze wel aan bepaalde eisen voldoen
Ik zoek pots van een beetje kwaliteit die ook nog een beetje stroevig draaien. (een beetje weerstand geven zegmaar.;-))
En ze moeten verticaal op een print te solderen zijn. Dit schijnt nogal veel gevraagd voor de pot markt tegenwoordig aangezien ik ze echt niet kan vinden.

Jeroen, 100 stuks zou ik best wel willen. Wat denk je dat gaat kosten?

In ieder geval weer bedankt voor het meedenken.
groet,
Maarten

Dit schijnt nogal veel gevraagd voor de pot markt tegenwoordig aangezien ik ze echt niet kan vinden.

In de vorm die jij zoekt wel inderdaad. De vertikale montage is tegenwoordig allemaal van het soort als deze 9mm ALPS pots in mijn MB808:

mb808_pots2.jpg

Die met die plastic as komen allemaal bij Mouser vandaan. Newtone verkoopt tegenwoordig ook een paar waarden, ik meen ook ALPS. Die ALPS met de metalen as is een group buy geweest voor de MB808. Ik weet niet waar die vandaan gekomen zijn.

Banzai verkoopt de Alpha variant: http://www.banzaieffects.com/Alpha-9mm-c-1022.html
Die ziet er m.i. wel wat minder degelijk uit dan de ALPS.

die potmeters zonder schacht ( schoefdraad) zijn meestal kut met peren.
ze "doen" het wel, maar de levens duur is kort.
is meer iets voor behringer.
.
@maarten, de aaanvraag bij Alpha is gedaan, nu afwachten of ze bfx interessnt genoeg vinden of te antwoorden....

groeten,
jeroen

die potmeters zonder schacht ( schoefdraad) zijn meestal kut met peren.
ze "doen" het wel, maar de levens duur is kort.
is meer iets voor behringer.

Wat maakt het uit voor de kwaliteit of ze wel of niet een schroefdraad draaien op de metalen schacht? (ze zijn namelijk allemaal metaal aan de bovenkant).

Ik dacht altijd dat ALPS een goed merk was, zeker beter dan Alpha, maar jij denkt van niet?

@maarten, de aaanvraag bij Alpha is gedaan, nu afwachten of ze bfx interessnt genoeg vinden of te antwoorden....

Zou moeten. Ik weet van iemand in de VS die als particulier direct een bestelling van center-tapped pots gedaan heeft bij Alpha in Taiwan. Ik heb via hem weer een setje gekocht. Ik meen dat hij er 500 of 1000 moest bestellen, maar het was verder geen probleem.

de potjes zonder schacht hebben de neiging nogal snel te verslijten omdat de as meer als een soort joystick gebruikt kan worden, en daar kunnen ze eigenlijk niet tegen.
groeten,
jeroen

Okay, maar die in de MB hebben wel gewoon een metalen schacht (van een mm of 8 ), alleen zit daar geen schroefdraad op. De schacht is zelfs exact even lang als die op de stereo pots met schroefdraad (die groene).

Die blauw/groene met de metalen as zijn wel beduidend steviger (en duurder, iets van 4 of 5 euro per stuk)

Laatst gewijzigd:
en op de langere duur gaan de verbindingen op de print ook stuk
( gescheurde print eilanden)
maar om wat mij betreft een hele lange discussie wat in te korten,...
Ik geef de voorkeur aan een goeie kwaliteit potmeters met schroefhals, die stevig aan een frontplaat vastgemaakt worden, dit is soms wat duurder, maar op de langere termijn redelijk betouwbaar met weinig onderhoud.
dus uiteindelijk goedkoper.
het is alleen tegenwoordig een beetje zoeken wat nou eigenlijk nog goed is, er is een oerwoud aan materiaal te koop en helaas het een nog slechter dan het andere, maar goed, het is niet anders.
ik zou zo zeggen , probeer een en ander gewoon uit, op de langere duur merk je vanzelf wat wel goed is en wat niet.

@ Maarten, ik kan Alpha potmeters kopen, minimaal 1000 stuks , en minimaal 1000 stuks per waarde, lijkt mij wat veel om te kopen.
en de grapjassen deden er geen prijs bij, dus dat is nog even raden.
groeten,
jeroen
Kijk nog even op de site van Dick B , die heeft al een tijdje stereo 10K lin. conductive plastickckckc in de aanbieding, wat ik ervan heb uitgeprobeerd is uitstekend, misschien is dat wat?

Back